Absolventské programy jsou dlouhé, společnost ale poznáte do detailů

22. 1. 2018 | | Kariéra, Rozhovory tereza_forejtova_4795

Absolventka Fakulty mezinárodních vztahů Tereza Forejtová se po dokončení studia rozhodla využít absolventského programu, který nabízí společnost Unilever. V současné době pracuje jako manažerka zákaznického servisu pro Českou republiku a Slovensko, v rámci stáže se ale podívala na pobočky do Londýna, Polska nebo Švýcarska. Přečtěte si rozhovor s Terezou o tom, jak probíhal přijímací pohovor, samotná stáž a kolik let trvá Unilever Future Leaders trainee program.

Po vystudování Vysoké školy ekonomické ses rozhodla absolvovat Future Leaders program v Unileveru. Co tě na něm v porovnání s ostatními společnostmi, které podobné programy nabízí, zaujalo?

Spadají pod něj značky jako Míša, Algida. Zaujalo mě, že se jedná o produkty, které velmi dobře znám. Kromě toho mě zaujala koncepce programu tím, že oproti ostatním se jedná o delší program. Unilever v rámci stáže nabízí získání zkušeností napříč několika odděleními, což mi přišlo jako dobrý start pro absolventa vysoké školy.

Celý program trvá tři roky. Není to moc velký závazek pro absolventa v době, kdy je hlad po zaměstnancích?

Záleží, co vlastně ten člověk chce. Už jsem předtím pracovala v jiných společnostech, takže to pro mě nebyla první pracovní zkušenost. Měla jsem představu o tom, co chci nebo nechci. A myslím si, že ty tři roky jsou adekvátní na to, aby člověk poznal společnost, jak funguje, jaké jsou procesy a co vlastně může očekávat. Není to nic zavazujícího.

Jsou nějaké sankce, pokud program nedokončíš?

Ne, nejsou. Program je koncipován jako full-time zaměstnání.

Kolik uchazečů společnost ročně do trainee programu přijme?

Je to různé rok od roku. Průměrně okolo tří lidí ročně.

Při pohovoru jsem využila znalosti ze školy

Jak probíhal přijímací pohovor?

V prvním kole jsme měli online testy. Ve druhém kole nás čekal skypový nebo face to face pohovor. Ve třetím kole assessment centrum.

Co bylo součástí testů v prvním kole?

Testy byly specifické, velké množství otázek, které byly koncipovány analyticky a znalostně. Člověk musel rychle najít řešení a odpovědět. Bylo tam jedno nebo více odpovědí správně, to vždy uvádělo zadání.

Čeho se týkaly z hlediska znalostí?

Jednalo se o simulace business otázek, co může člověk řešit v rámci každodenního chodu. Pro představu čtenářů, měli jsme třeba rychle spočítat, za jak dlouho se nám konkrétní investice vrátí.

Pomohlo ti v praxi to, co ses naučila ve škole?

Využila jsem znalosti z mezinárodního obchodu a angličtinu, španělštinu. Co se týká specializovaných předmětů, tak mi pomohla logistika, třeba znalost Incoterms.

Na zahraniční pobočce se pracovalo v týmu

Jak probíhala samotná stáž?

Začínala jsem jako ostatní kolegové v salesu. První zkušenost byla v terénu, kdy jsme měli na starosti Algidu. Hledali jsme nové možnosti uplatnění značky nebo produktů, nového odbytiště.  Poté jsem přešla do zákaznického servisu. Tam se pracovalo na sdílených projektech se zákazníky, například rozšíření spolupráce nebo sdílení různých dat. Další oddělení bylo dodávání produktů z továren na český a slovenský trh.

Během stáže jsi se podívala i na zahraniční pobočky, například do Polska. Co jsi tam měla na starosti?

Zajišťovala jsem výrobní plánování a export z továrny, konsolidace objednávek z jednotlivých zemí v Evropě a zajištění dostatečné výroby pro celý evropský trh.

Vedla jsi tam nějaký projekt?

Jednalo se spíše o konkrétní pozici v týmu, abych pochopila, co vlastně ta pozice obnáší, jakým způsobem zapadá do organizace a jak vlastně na sebe jednotlivé role navazují. Měla jsem i projekty v rámci rotace v zákaznickém servisu se zákazníky, kdy jsem chodila na jednání externě, bavili jsme se o zlepšování našich vzájemných procesů.

Foto: Anna Burešová, AMI Communications

Mohlo by vás zajímat: