Anketa: Koho chtějí studenti za rektora a co by měl změnit?

9. 1. 2014 | | Zprávy ze školy

Ptali jsme se studentů z různých fakult a ročníků na to, jestli znají
jméno rektora. Richarda Hindlse si vybavila polovina dotázaných. Většina
ale nevěděla, jak dopadla volba nového rektora. Pouze sedm studentů bylo
o nezvolení dobře informováno.

Anketní otázky:

  1. Jak hodnotíte minulé období běhu školy a vaší fakulty?
  2. Koho byste chtěli za nového rektora školy?
  3. Co by podle vás měl nový rektor změnit?

Martin Petér, Fakulta informatiky a statistiky,
4. ročník

  1. Líbí se mi, že studium je obecně koncipované, tedy aspoň můj obor,
    tak, aby studenti získali maximální možnou míru praktických zkušeností,
    které můžou prezentovat třeba při pohovorech. Konkrétně můžu zmínit
    zkušenosti s vytvářením projektů, kdy jsme spolupracovali s nějakým
    reálným subjektem, nebo jsme hypoteticky vytvářeli modely firem, například
    modelování zásilkových společností, analýzy jejich potřeb a procesů a
    na základě toho jsme vybrali nebo vytvořili informační systém, který by
    jejich práci urychlil a zjednodušil.
  2. Nejlépe někoho, kdo by pokračoval ve šlépějích pana Hindlse,
    respektive někoho, kdo by měl tak dobrý přístup ke studentům. Taky obecně
    pokračovatele koncepce studia zaměřeného na praxi, také více úzce
    profilovaného. Teoretický základ ano, ale potom vyspecifikovat, aby byl
    člověk co nejvíce použitelný na trhu práce.
  3. Dobrá otázka, ocenil bych, kdyby studenti, kteří přijdou ráno na
    přednášku od 7:30, dostali kafe zdarma, nebo ještě lépe přednášky
    takhle ráno zrušit, ale nevím, jestli by to prošlo. Soustředil bych se na
    další zapojování IT firem, které by předkládaly koncepce problémů
    k řešení na cvičeních, a zároveň by odborníci těch firem dávali
    studentům feedback, co se řeší dobře a co je potřeba zlepšit.

Edita Štefová, Fakulta financí a účetnictví,
5. ročník

  1. Nezaznamenávám nějaké velké rozdíly, škola je úspěšná, jsme
    vysoko na žebříčcích jak českých, tak mezinárodních, a to je pro mě
    důležité. Jsem tu spokojená.
  2. Nejradši bych ve funkci nechala pana Hindlse, ale možná bych si dokázala
    představit pana Petra Dvořáka, který je teď děkanem fakulty financí a
    účetnictví a také nyní kandiduje na rektora. Myslím, že dost úspěšně
    vede naší fakultu a má dostatek zkušeností, mimoto je sympatický a rozumí
    svému oboru.
  3. Líbilo by se mi větší rozšíření zahraničního vztahu magisterského
    studia například s MBA, tedy rozšíření partnerských vztahů na úrovni
    magistra o další univerzity.

Patrik Šafránek, Národohospodářská fakulta,
3. ročník

  1. Jsem spokojený, nemám problém s organizací ani s ničím jiným na
    VŠE ani na fakultě.
  2. Určitě by mi nevadil pan Hindls, ale více se k tomu nemůžu vyjádřit,
    protože jsou pro mě tahle vysoká patra dost vzdálená a nejsem úplně
    člověk, co by se o tuto problematiku zajímal.
  3. Ideální by podle mě bylo zachovat současný stav, nedělal bych žádné
    turbulence. Ale například bych přivítal, kdyby se do studia přijímalo
    méně lidí. Míň lidí a tím zkvalitnění výuky.

Daniel Jinek, Fakulta podnikohospodářská,
2. ročník

  1. Škola je dobrá, mám předměty oblíbené, neoblíbené, ale záleží
    spíš na oboru, mě zajímají hlavně ekonomické, spíš teoreticky
    zaměřené, makro a mikro. Nechápu ale třeba, jak někdo může nacpat
    management do nějakých kolejí, je to prostě selský rozum, buď to člověk
    má, nebo nemá. To se nedá naučit. A potom za to chce někdo šest
    kreditů.
  2. Myslím si, že škola byla vedena smysluplně, jinak to ke mně moc
    nedoléhá, o volbě rektora nemám žádné informace, takže nevím, co kdo
    nabízí, nemám názor.
  3. V současné době se mi nelíbí koncept předmětu informatika pro první
    ročník naší fakulty. Člověk může mít v průběhu studia vše
    v pořádku, a pokud se mu nepodaří závěrečný test, má automaticky za
    čtyři. Myslím si, že u ústní zkoušky si člověk svou znalost obhájí,
    test je sice objektivní, ale málo rozsáhlý. Nechápu například, proč by
    člověk, který chce studovat ekonomii, musel umět relační databáze. Takže
    je to špatné bodové hodnocení, obsah předmětu a absence ústní zkoušky,
    která by jistila obhájení znalostí studenta.

Alena Malasková, Fakulta mezinárodních vztahů,
2. ročník

  1. V prváku mi asi nejvíce vyhovovaly jazyky, ale první ročník celkově
    nenaplnil mé očekávání, přišlo mi, že jsem se v něm neustále
    setkávala s věcmi, které s mým oborem vůbec nesouvisí, nebo úplně
    minimálně. Myslím, že by se daly nahradit jinými, které by byly daleko
    více uplatnitelné. Teď ve druháku je to ale lepší. Líbí se mi
    i diplomatický spolek.
  2. Nevím, současným je pan Hindls, ale o současné volbě téměř
    nic nevím.
  3. Částečně by mohl osekat ten velký ekonomický základ, který mají
    všichni společný. Co se týče mého oboru, nemyslím si, že bych pro
    diplomacii potřebovala třeba podnikovku. To samé platí o udržitelném
    rozvoji. Stejně tak matematika je podle mě nepoužitelná, dala by se
    přehodit do jednotlivých předmětů, tam by mohli ukazovat příklady
    v praxi.

ČTĚTE TAKÉ:

Mohlo by vás zajímat: