Apríles představí nové kapely, ale žádné garážovky

27. 4. 2011 | | Nezařazené

Studenti Arts Managmentu organizují večírek pro ty, kteří se nemohou
dočkat Majálesu. Zahrají začínající kapely, divadelní soubory a
chystají se doprovodné workshopy.

Divadelně-hudební festival Apríles spojený s otevřením
sportovně-kulturního centra Šlechtovka, se uskuteční 30. dubna ve
Stromovce. Odpolední program je více přizpůsoben maminkám s dětmi, večer
přijdou na řadu studenti. Kapely jsou proto uspořádány tak, aby ta
nejtvrdší hudba hrála co nejpozději.

Největším tahákem mají být skupiny Last station a City of Autumn,
v níž působí i Jan Šrot, student druhého ročníku Arts Managmentu.
Výběru všech devíti skupin se organizátoři věnovali důkladně.
„Pozvali jsme hlavně kapely,které už známe, ale nehrajou tam žádný
garážovky, takže si lidi nebudou muset zacpávat uši,“ říká
organizátorka Veronika Wildová, jejíž kapela Merely Wild se také
představí.

„Určitě se tam stavím, nemůžu si nechat ujít domácí zmrzlinu,
fireshow a skákací boty,“ říká Kamila, studentka Fakulty mezinárodních
vztahů. Studenti VŠE by pak neměli propásnout proslovy kandidátů na Krále
Majálesu. Zúčastní se i reprezentant naší školy. Pro všechny kandidáty
jsou připraveny záludné úkoly. Dalším tahákem má být losování
lístků na Majáles.

Rychlé občerstvení je zajištěno, ale ti, kdo si koupí syrový steak,
dostanou k zapůjčení přenosný gril zdarma. Gurmáni, kteří by si chtěli
přinést vlastní maso, za gril zaplatí.

Nápad uspořádat Apríles vznikl od hlavního koordinátora Majálesu
Tomáše Gavlase, který chtěl uspořádat akci pro nedočkavce. Hledal pomoc
na internetu a ozvalo se mu 9 studentů, z toho 7 z VŠE. Nakonec to celé
zorganizovali sami. Organizátoři Majálesu jim pouze koupili doménu a
poskytli záštitu. Neměli společné prostory, a tak třeba grafiku domlouvali
přes Facebook.

Největším zádrhelem se ukázaly být finance. Magistrát hlavního města
totiž povolil akci pod podmínkou, že nebude komerční. Nemohou tak vybírat
vstupné, ani prodávat věci vyrobené na workshopech. Organizátorům se přes
dvouměsíční snahu nepovedlo získat většího oficiálního sponzora.
Peníze na propagaci a materiál tak dostali z firem rodičů. „Rádiu Hey!
jsme museli za partnerství dokonce zaplatit. Všichni vystupující účinkují
bez nároku na honorář,“ uvádí Veronika Wildová z Fakulty
podnikohospodářské.

Mohlo by vás zajímat: