SODEXHO: Čekání na oběd jsme zkrátili na polovinu

18. 12. 2006 | | Rozhovory

„Sestavili jsme úplně nový tým pro přípravu jídel, od šéfkuchaře po pomocníka v kuchyni.“ říká v rozhovoru pro SL Zděněk Staněk, regionální ředitel firmy Sodexo a dodává: „Naším plusem je dodržování technologických postupů a přizpůsobování naší nabídky cílové skupině zákazníků – tedy vám, studentům“.

Jak se vaše firma k zakázce menzy na VŠE dostala?

Vedení VŠE vyhlásilo standardní výběrové řízení, kterého se zúčastnilo více firem. Na základě jeho vyhodnocení byla naše nabídka vybrána jako nejlepší.

Čím se chcete od Eurestu, předchozího provozovatele menzy, lišit?

Toto je spíše otázka pro naše zákazníky – studenty a zaměstnance školy. Pokud bychom hovořili o konkrétní situaci bez porovnání s předešlým provozovatelem, můžeme jmenovat například zavedení odlehčeného menu z našeho konceptu Zdraví zachutná, které zákazníci najdou každý den v naší nabídce jako menu 4. Dále je v nabídce zboží vlastní výroby – čerstvé koláče, sendviče, dezerty a podobně. Pořádáme také různé podpůrné akce jako byly například Přijela k nám pouť, Havajský den, Šťastný talíř či samplingová akce s Coca Colou na nový produkt Aquarius.

Významným plusem pro naši nabídku stravovacích služeb je dodržování technologických postupů při přípravě jídel a přizpůsobení nabídky cílové skupině zákazníků.

Co personální změny?

Sestavili jsme úplně nový tým pro přípravu jídel, od šéfkuchaře po pomocníka v kuchyni. Co se týká obsluhujícího personálu, některé pracovníky jsme po prověření a proškolení převzali od předchozího provozovatele stravování.

Rektor Richard Hindls studentům slíbil sledování kvality stravování. Jaké jsou vaše vztahy s vedením školy? Nebojíte se, že rektor opět vyhlásí anketu a vaši firmu odvolá?

S vedením školy neustále probíráme případné náměty a připomínky ke kvalitě našich služeb. Na únor příštího roku dokonce plánujeme společný průzkum spokojenosti prostřednictvím anketních lístků. Chtěl být touto cestou oslovit všechny studenty, aby se do této ankety zapojili. Výsledky tohoto průzkumu budou následně zveřejněny a samozřejmě přijmeme opatření ke zlepšení kvality stravovacích služeb.

Studenti měli dlouhou dobu problém s tím, jak se řadit u výdeje jídla. Po několika rázných zásazích (včetně napomínání studentů, kteří šahají po „špatné polévce“) se zdá, že je vše vyřešeno. Nebo ne?

Myslím, že se stav zlepšil. Nejdříve jsme provedli analýzu tohoto problému prostřednictvím anketních lístků, které jsme rozdávali studentům ve frontě na oběd. Tím jsme zmapovali dobu čekání a na základě těchto zjištění jsme přijali určitá opatření. V současné době je nejdelší čekací doba osm minut, což je oproti minulosti poloviční čas strávený ve frontě.

Šlo by výdej ještě urychlit?

Pomohlo by nám, kdyby studenti ještě více sledovali informace na stěnách podél schodiště a řadili se ke zvoleným menu, které jsou zrcadlově umístěny na levé i pravé straně výdeje. Také bychom uvítali, kdyby studenti neprováděli platbu na pokladě v hotovosti, ale dobíjeli si konta ve vestibulu v okénku k tomu určeném. Tímto se zrychlí odbavení u pokladen a nebudou se tvořit tak dlouhé fronty.

Pokud mají studenti okamžitý námět či připomínku ke stravování, mohou se hned obrátit na manažerku restaurace, která je vždy přítomna u výdeje, či jí zaslat e-mail na adresu: provoz.vse@sodexho-cat.cz.

Jídelníček pravidelně obměňujeme

Proč se u výdeje jídel přestali obsluhující ptát, jak velkou porci studenti chtějí?
Dáváme standardní porce, jejichž gramáž vychází ze smlouvy o poskytování stravování. Samozřejmě není problém přidat přílohu navíc na požádání.

Plánujete nějaké další akce, jako například šťastný talíř či rozdávání koktejlů? Máte nějaké odezvy na tyto akce?

Ano, plánujeme další akce, další z nich proběhne v prvním čtvrtletí roku 2007. Její obsah však nechceme prozrazovat, aby se studenti měli na co těšit a bylo to pro ně překvapení.
Co se týká ohlasů na tyto akce, konkrétní průzkumy jsme nedělali, nicméně například podle počtu rozdaných koktejlů během akce Havajský den můžeme tuto akci hodnotit jako úspěšnou. Akce Šťastný talíř běží neustále.

Jak sestavujete jídelníček? Přidáváte do repertoáru nová jídla?

Náš jídelníček pravidelně obměňujeme a nová jídla přidáváme. Při výběru jídel se zaměřujeme na pokrmy, které oslovují cílovou skupinu zákazníků – studenty. Standardní jídelníček podporujeme i speciálními marketingovými akcemi, z nichž můžeme jmenovat říjnovou Přijela k nám pouť nebo připravované Vánoční menu.

Považujete za vhodné mít stejnou večeři jako hlavní jídlo? Nebudí to ve studentech nedůvěru?

U některých pokrmů je studenty přímo vyžádáno menu, které bylo k obědu i k večeři jako třetí jídlo k výběru. Pokud se stane, že toto menu nabízíme i k večeři, garantujeme nezávadnost tohoto pokrmu a vhodný technologický postup dle platné legislativy.

Mohlo by vás zajímat: