DataFestival boří mýty o složitosti analýzy dat

18. 4. 2018 | | Studentský život, Zprávy ze školy Datafestival

Příští středu se nejen Atrium Rajské budovy promění v místo, kde se bude skloňovat jedno slovo – data. Data, která jsou všude kolem nás. Data, která chceme umět všichni analyzovat a rozumět jim. Odborníci z praxe, ale také z Vysoké školy ekonomické budou zájemcům z široké veřejnosti vysvětlovat v rámci DataFestivalu, jak se jejich analýz nebát.

Akce bude mít několik podob. Účastníci se mohou těšit na přednášky o základech práce s daty, workshopy pro začátečníky a mírně pokročilé i panelovou diskuzi s názvem Data v kuchyni. „V diskuzi společně nahlédneme do kuchyní špičkových firem, které se s návštěvníky podělí o recepty, jak co nejlépe řídit firmu pomocí velkých dat,“ říká Miroslav Umlauf, Director Business Intelligence ze společnosti Avast.

Kromě toho je připravena také řada dalších zajímavých témat od efektivní vizualizace, přes storytelling (příběhy v datech), analýzy textových dat až po data science. V rámci marketingové hry ADDGAME lze vyhrát až deset tisíc korun. Některé určitě zaujme spojení dat a piva, dat a sportu nebo emocí. Celý program festivalu najdete na oficiálních stránkách.


Důležitost data science jeho propojení s praxí vnímají také zástupci Fakulty informatiky a statistiky. „Firmy, které se dat nebojí a umí s nimi pracovat, mají veliký náskok před konkurencí. Návštěvníkům DataFestivalu ukážeme, že využití dat je obrovské a ne tak složité, jak se zdá,“ říká Ota Novotný, vedoucí Katedry informačních technologií a ředitel xPORTu. Součástí programu bude i veletrh firem, v rámci kterého si účastníci mohou bez bariér promluvit s firmami z korporátní sféry, ale také ze start-upů. Přednášet nebo vystavovat budou firmy jako Avast, Google, Joyful Crafstmen, DHL, MIBCON, Adastra, Accenture, Vissto. Vstup pro návštěvníky je zdarma.

Zdroj ilustrací: DataFestival

Mohlo by vás zajímat: