DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?

DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích
letech?

14. června 2010 – Petr Čermák
Škola - Komentáře a názory

Vysoké školství v Česku se pomalu, ale jistě ubírá jiným směrem. Obtížnější přechod z bakaláře na magistra či větší důraz na praxi jsou mezi nejvýraznějšími změnami, které především mladší studenti ještě pravděpodobně pocítí na vlastní kůži. Zapojte se do debaty o tom, jak má vypadat dlouhodobý záměr Vysoké školy ekonomické.

University of Phoenix je jednou z největších amerických univerzit. Jedná se o soukromou školu, pro kterou je prioritou nabídnout takové vzdělání, které bude na trhu uplatnitelné. Aby si vydělala na chleba, musí se také daleko víc propagovat než neziskové univerzity. Podle připravovaného dlouhodobého záměru (DZ) se bude muset i VŠE vydat tímto směrem. Potenciálních studentů ubývá, proto na kvalitě skutečné i vnímané bude záležet, zda si VŠE dokáže udržet objem studentů, který učí nyní. Výsledkem změn příštích let pak bude jakási „dvoukomorová“ VŠE podpořená větším zviditelněním školy v ČR i zahraničí.

Do první komory by se dal umístit požadavek v DZ na vytvoření elitních magisterských a doktorandských programů či intenzivnější spolupráce se zahraničím. Do druhé pak vytváření profesně orientovaných bakalářských programů, u kterých se bude předpokládat zapojení do pracovního procesu po ukončení bakalářského stupně studia. „Elitnější“ magisterské či doktorské studium vychází z očekávané změny propustnosti mezi bakalářským a magisterským oborem. Stejný počet magistrů jako bakalářů by neproplatilo škole Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (MŠMT). Kvůli tomu tak škola kromě „akademického“ bakaláře plánuje, aby se zamezilo úbytku studentů, zavést právě „profesně orientovaného“ bakaláře.

„Nadkomorovou“ záležitost pak zahrnuje například oblast propagace školy doma i v zahraničí, intenzivnější spolupráce se zahraničními univerzitami či větší zapojení praxe během výuky. Za účelem internacionalizace školy by se fakulty měly snažit například nabídnout více cizojazyčných oborů či poskytnou dostatečnou motivaci učitelům, kteří výuku v cizím jazyce připravují. DZ také zmiňuje požadavek vyššího podílu výuk, které by směřovaly k nějakému certifikátu. Cílem je, aby padesát procent magistrů či všichni ti, kdo studují v cizím jazyce, mohli vyjet do zahraničí. Dle DZ by škola ráda zapojila do výuky více odborníků z praxe.

Současný návrh dlouhodobého záměru VŠE by měl senát dále projednávat 14. června na výjezdním zasedání v Jindřichově Hradci. „DZ se v Jindřichově Hradci nebude schvalovat, to by mělo proběhnout až v září, aby se případně stačily reflektovat připomínky senátorů a případné požadavky ministerstva školství, které mohou přijít se změnou vlády,“ komentuje současný vývoj studentský senátor Michal Bobek.

Co si myslíte o budoucnosti VŠE? Kde jsou silné a slabé stránky VŠE? Má VŠE na to dělat vědu? Má na to, aby přilákala studenty ze zahraničí kromě Slovenska? Co vám na předmětech chybí a co tam naopak přebývá? Co si myslíte o celoškolsky povinném základě?

Sdělte akademickému senátu své postřehy, co by se dalo v příštích letech na VŠE zlepšit.


Diskuse pod článkem

Diskuse čtenářů iLISTu je neredigovaná a nemoderovaná. Redakce nenese odpovědnost za obsah jednotlivých příspěvků ani neručí za skutečnou identitu jejich autorů.

Datum Autor Titulek
08.06.10 07:32 Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
08.06.10 12:49 bíf Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
08.06.10 16:35 Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
10.06.10 08:22 Petra Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
10.06.10 11:24 Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
08.06.10 19:42 Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
08.06.10 23:16 mage Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
09.06.10 10:40 Houspací koně Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
09.06.10 12:07 Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
09.06.10 16:59 Továrna na čokoládu Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
15.06.10 16:54 Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
09.06.10 17:15 Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
13.06.10 16:46 Jamie Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
13.06.10 20:43 Vosťa Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
14.06.10 17:01 bíf Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
14.06.10 17:20 mage Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
16.06.10 07:43 Továrna na čokoládu Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
18.06.10 20:34 Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštích letech?
13.06.10 22:08 katr absolvent VŠE by měl umět číst a počítat
13.06.10 22:24 Re: absolvent VŠE by měl umět číst a počítat
14.06.10 07:34 Re: absolvent VŠE by měl umět číst a počítat
14.06.10 09:57 VP Re: absolvent VŠE by měl umět číst a počítat
14.06.10 17:37 Aleanor Re: absolvent VŠE by měl umět číst a počítat
21.06.10 21:32 Michal Bobek Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštíchletech?
22.06.10 08:20 V. Re: DISKUZE: Škola se nám mění pod nohama. Co se má dít v příštíchletech?
Co třeba začít s tou propagací v zahraničí od pořádného anglického jména?
Oficiální jméno školy je "University of Economics, Prague". Což je zaprvé ne úplně anglicky (kdykoliv se mě někdo zeptá odkud jsem, skoro automaticky následuje: "University of what?"). A za druhé nepraktické. Plete se to se spoustou dalších škol, čárka v názvu taky není úplně v pohodě atd.

Navíc jsme spíš "business school" než "university" a drtivá většina lidí studuje "business" a ne "economics"
souhlas, člověk není ani zvyklý říkat to Prague.
Obecně si myslím, že i když se škola honosí různými tituly, tak o ní nikdo za hranicemi moc neslyšel, ale třeba je to jinak

Myslím si, že každý student by měl opouštět školu s certifikátem, že umí pracovat s MS Office (nebo alespoň mít přípravu s tím, že zkoušku si zaplatí, kdo na to bude mít, když už nic). Jsem pro celoškolský základ, nicméně některé jeho části stále považuji za poměrně "zajímavé" - bývalou Informatiku II bych udělal více praktickou a méně teoretickou (vím, že se banda studnentů v aule učí líp, ale i kdybych měl domů dostávat příklady na vyřešení v excelu, tak by to nebylo špatné)
"Potenciálních studentů ubývá, proto na kvalitě skutečné i vnímané bude záležet, zda si VŠE dokáže udržet objem studentů, který učí nyní. "

Opravdu o to škola stojí? Vždyť se na ekonomku hlásí už pomalu "každý" a řada z těch "každých" se sem i dostane. Navíc pořád nechápu jak se sem těch 19000 studentů vejde - co kdyby do tý školy skutečně začali všichni chodit?
Zaměřit se více na skutečnou kvalitu by bylo o hodně prospěšnější, i když by to znamenalo odliv studentů.
Skutečnou kvalitou rozumím:
- výrazně vyšší laťka - myšleno více obsahu, méně keců a nikoliv více chytáků apod.
- personální výměna lidí, kteří tam přežívají, ale studentům nic nepředávají
- revize předmětů - řada je naprosto o ničem, prý některé předměty existují jen proto, aby jich katedra neměla příliš málo
- více kvalitních předmětů v cizích jazycích (ne nutně pouze AJ)
apod.
- více případových studií a reálií v předmětech, které víceméně postrádají rozumný obsah (většina managementů)

Jsem zvědavý jaké formy nabudou profesně orientované bakalářské programy třeba na takové F2 či F5.
Petra
čtvrtek 10.6.2010 8:22
Se vším souhlasím, ale stejně je VŠE na tom v ČR nejlépe (v rámci ekonomických VŠ), co se týče počtu potenciálních studentů. Působím i na konkurenční státní VŠ ekonomické a horší je to na ostatních ekonomkách v ČR. VŠE bude ještě dlouhou dobu těžit z toho, že je to VŠE.
+1
Ha, prej vyjezdni zasedani v jindrichove hradci. no to jste me pobavili. jede se aspon vlakem (v ramci skolniho akcniho ekologickeho planu na snizovani emisi)? hlavne at si hosi vezmou nejakou spolecenskou hru s sebou do kupe, at jim ta cesta rychlejc utece. a nezapomente, ze ve veseli se musi prestoupit z rychliku na osobak!
podnetny prispevek
Houspací koně
středa 9.6.2010 10:40
Co dělí VŠE od elitních univerzit?

Kvalita a přístup studentů:
Chtějí hlavně diplom a netlačí na kvalitu vzdělávání. Většina nevyvíjí žádnou aktivitu navíc, škola sama je ani nějak moc nemotivuje a berou ji jako nutné zlo. VŠE také bere téměř každého (jednoduché a naprd přímačky). Pokud už studenti mají talent, tak jim škola neumožňuje ho rozvíjet (práce s elitami naprosto chybí!). Prostě kvalita studentů klesá a škola se tomu pasivně přizpůsobuje.

Kvalita výuky:
Student VŠ by měl umět číst. Jenže výuka na VŠE probíhá stylem "já jsem profesor a přednáším, to co je v knize - vy studenti tu seďte a přepisujte". Docela smutné. Mělo by to fungovat tak, že student se doma připraví, načte vše potřebné a na hodině se pak řeší případné nejasnosti, konfliktní situace a tříbí se vzájemnou diskusí názory jednotlivce na problematiku. Kvalita a náročnost některých předmětů je někdy fakt strašná (každý asi známe některé předměty z F2 a F3).

Celoškolský základ:
Účto a statistiku by měl umět každý. Vyškrtnutí zbytečných duplicit a nezáživného kecání o ničem jako Marketing a podniková politika (ev. Management 3MA101) je naopak žádoucí (pokud je chcete zachovat, tak je upravte a inspirujte se školou typu Wharton) . Dále je nutné upravit pořadí předmětů. Není možné, aby například student plně pochopil hospodářské dějiny bez elementárních základů ekonomie. Informatiku zaměřte více prakticky a spíše než na sčítání dvou hodnot v Excelu se zaměřete na skutečnou znalost tohoto softwaru.

Vedení školy:
Nikdo je moc nekotroluje ani do ničeho netlačí. Všechno jim celkem dlouho trvá. Na kritické připomínky reagují podrážděne (p. Svoboda). Vedení má také neustálou potřebu chvástat se různými cenami pro "best business school". Jenže všichni víme, že to není pravda a v nějakém lepším rankingu vysokých škol našeho typu (ne, opravdu nemyslím žebříček HN) jsme za špičkou docela pozadu... prosím trochu více skromnosti Richarde. Dále počet nepedagogických pracovníků je přinejmenším zarážející.

Zpětná vazba:
Ankety o předmětech občas někdo vyplní. jenže tam to asi končí. Možná dobrý učitel dostane i 200 kč přidáno! Hmm... Studenti potřebují vidět, že na vyplěnnou anketu reaguje garant předmětu a vyučíjící. My prostě chceme zpětnou vazbu vidět! A když si na nějaký předmět či na způsob výuky někdo třeba postěžuje (Monetární makroanalýza), tak ho sice děkan vyslechne, ale tím to tak končí...

Výjezdy do zahraničí:
Naprosto tristní situace. Malý počet našich vyjíždějících studentů. Velmi špatné výběrové řízení klade důraz hlavně na průměr a motivace konktétního studenta na pohovoru má váhu asi nula... Test na Erasmus, kde se ptáte na Dariu Klimentovou, olympijské hry a GDP na hlavu na Zélandu opravdu není reprezentativní a neověřuje schopnost studenta studovat v zahraničí!!! Hlavně se jako vedení za úroveň Erasmu pochvalte na webu! Dále počet vyjíždějících studentů mírně rostě, ale to počet studentů na VŠE taky. Výjezdy do zahraničí si oblíbila hlavně fakulta F2, kde se prostě dávají jedničky a červené diplomy kde komu a za kdeco...
Počet míst do zahraničí by měl být oddělen pro jednotlivé fakulty třeba podle toho, kolik ony sami zajišťují výuky pro cizince. Místa na některých zahr. univerzitách by měla být rezervována podle specializace univerzit. Na prestižní IT univerzitu by pak nejela slečna z F2 z diplomacie, ale člověk z F4, který má o danou problematiku skutečně zájem a je schopen tam získat něco jako přidanou hodnotu.

Věda na VŠE:
Nic jsem o ní neslyšel, jsem jen student (tahle věta říká celkem hodně). Vážené katedry, zkuste si publikovat své papery a výzkum na Vašem webu, ať se ostatní můžou podívat a zhodnotit. V zahraničí se to běžně dělá.

Ostatní:
Ve výuce chybí případové studie, náročná domací příprava a kontakt s reálným světem. Menza Sodexho špatně vaří, ale z nějakého důvodu si škola nemůže vařit sama (vysvětlení pana rektora fakt nechápu). IT oddělení šetří špatně (nákup málo výkonných počítačů pro super laboratoř Reuters na F1). Základní výuka anglického jazyka za moc nestojí.
Jestli clanek mel vyvolat diskusi k dlouhodobemu zameru skoly, tedy strategickemu dokumentu, nebylo by spatne jej ziskat a zverejnit.

Cast pripominek tedy je spis k operativnimu pripadne taktickemu horizontu.

Osobne mam poci, ze cil vedeni skoly neni jasny a neni nijak komunikovany, skola se sice meni, ale vicemene zivelne, nahodne a zespoda.

Fakticka poznamka: IT utvar pocitace pro Reuters nenakupoval, tu laborator zrizovala F1 a snazila se ji zridit vicemene zadarmo, takze pouzite pocitace nebyly nakoupeny ale byly pouzity starsi pocitace z pocitacovych ucceben. konkretne to jsou Dell OptiPlex 170L puvodne kupovane usim v roce 2005.
Továrna na čokoládu
středa 9.6.2010 16:59
Co se týče reuters, tak já jsem zase dostal informaci, která tvrdí, že se výpočetnímu centru dodaly systémové požadavky a výpočetní centrum dodalo pouze minimální nutnou konfiguraci. A proto je to pomalé jak šnek..
Hmm.. vec se ma takto: Vypocetni techniku si fakulty hradi ze svych prostredku. reuters je akce F1. Pokud by F1 chtela nove pocitace a zajistila na ne financovani, dostala by nove pocitace s odpovidajici konfiguraci (v te dobe zrejme Dell OptiPlex 740, 2GB RAM....).

Jenze F1 nebyla ochotna nove pocitace financovat, tak dostala sice zadarmo, ale pouzite zbytky odjinud.

Takto proste financovani nakupu funguje.....
Pokud by se to měnilo jak ty říkáš. Náročná domácí příprava, případové studie. Brutálně těžké zkoušky i příjmačky. Příprava na přednášky atd. tak bychom nedělali nic jiného než školu. VŠE by produkovala roboty nadupané teorií. Ale současný stav (neříkám, že ideální) umožňuje, aby lidi pracovali v oboru už při škole. A to jim podle mě dá mnohem víc než teorie, byť na jakkkoli dobré úrovni. jak jinak také vysvětlit vysoká zájem zaměstnavatrlů o naše absolventy...

a reakce na Tvoje poznámky:
1) Kvalita a přístup studentů. Narozdíl od Tebe si myslím, že VŠE má i kvalitní studenty. Příjmačky nejsou lehké, naopak. Jak jinak si vysvětlíš, že se hlásí tolik lidí a berou jen malou část + ty bodové hranice pro přijetí jsou dost vysoké. Stačí netykat si tolik s matikou a jsi v háji. Přitom třeba s diplomacií nemá matika až tolik co dočinění... Takže forma příjmaček je u mě OK. Co se týče kvality studentů, tak se kolem Tebe asi pohybují samí "nekvalitní". V mém okolí jsou dost inteligentní lidi, kteří dělají i "něco navíc" jak říkáš a taky dosahují úspěchy v lečcems. Ať je to divadlo, psaní knížek, sport nebo třeba IT a ekonomie.
Práce se elitami nemá být v rámci výuky, má být mimo. Umožnit lidem co mají na víc rozvíjet se ve svém volném čase, dát jim k tomu podmínky a podporu (morální i materiální)

2) Celoškolský základ ano (účto, ekonomie atd.). Změnit informatiku ano (přednášky jsou k ničemu) ale zachovat podnikové směřování. Rád bych si vyzkoušel programy do praxe na zpracování pohledávek, faktur, na monitorování skladových zásob + bych rád měl možnost získat certifikát na nějaké IT dovednosti. Zrušit duplicity ano, nebo aspoň časově osekat (management, retail management, marketing, retail marketing), přidat CSR, ekologii, rétoriku, etiku. Pořadí studia bych zachoval tak, přišlo mi to ok. Navíc nejde aby se všichni v 1. semestru učili ekonomii a všichni v druhém HD, to by ty katedry kapacitně nezvládly...
3) vedení. Chybí mi lepší komunikace i ta zpětná vazba. Když se k něčemu na škole vyjadřuji, chci vidět jestli se tím něco dělá. Když jdu za někým do kanceláře v úředních hodinách, chci milý lidský přístup a ochotu, jsem totiž klient. Díky mně si ti lidi vydělávají...to samé by mělo být vyžadováno od studentů
4) Žebříčky jsou mi docela šumafuk. VŠ nelze objektivně srovnávat...já dám spíš na to co mi poskytuje moje VŠ
5) zahraniční pobyty. Souhlas. Měli bychom se dostat aspoň na úroveň UK, kde v podstatě jede každý kdo chce a má na to reprezentovat zemi a školu v zahraničí. I kdyby to měla naše škola dotovat. Co se týče výběrového řízení, tak je to vždy těžké, na základě čeho bys lidi vybíral/a? Rozdělení míst podle fakult je nesmysl už jen proto že kvalitnáích IT škol je v zahraničí mnohem míň než škol s ekonomickým zaměřením. F2 není protěžovaná. Když jsi dobrý jinde tak taky jedeš, není jen Erasmus, je i Free mover, mezivládní dohody atd.
6) ekonomie a věda? To je stejně nesmysl. To je jak věštit z křišťálové koule. Lepší by bylo aby se VŠE podílela na praxi. Demografie, projekty EU, daňová a důchodová reforma - propočty atd...
7) Taky nechápůu proč si nevaříme sami. Na UK to umí, levněji, větší porce a asi tak 10x chutněji..proč?
8) poslední poznámka...vztah student - vyučující resp. student - úředník na VŠ (referentky atd.) by se měl z OBOU stran konečně změnit z podžízený - nadřízený, na poskytovatel - klient...víc kooperace, méně soupeření, méně nevraživosti.
Závěrem říkám, že jsem s VŠE víc spokojen, než nespokojen...přesto je stále co měnit
Jamie
neděle 13.6.2010 16:46
Nechapu jak si predstavujes ucit ekonomy ekologii a etiku...to jsou velmi sporne obory a rozsireni kapacit podobnych predmetu by podle me neprispelo k zvyseni propojenosti s praxi

zamestnavatele urcite potesi vice znalosti z ucetnictvi nebo z prava nez z predmetu typu ekologie, prenechal bych to prirodovedcum

nazev University of Economics, Prague neni stastny, ale porad lepsi nez business school...zejmena s ohledem na predmety jako menova politika, makroekonomie nebo narodni ucetnictvi

business school je tak mozna FPH, castecne F1 a FMV, rozhodne ne NF nebo statistika

me osobne by se libilo "Prague School of Economics", celkove by skole prospela orientace na skoly typu LSE vice nez Wharton nebo Sloan
Vosťa
neděle 13.6.2010 20:43
Přihazuji do debaty jeden zajímavý dokument o některých aspektech soukromého školství v USA.

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/collegeinc/view/?utm_campaign=viewpage&utm_medium=grid&utm_source=grid

Myslíte si, že VŠE bude čelit v budoucnu konkurenci zmíněné v dokumentu? A bude to vůbec konkurence? Proč se VŠE má stát University of Phoenix? A poprosím bífa, jestli může nahodit link na zmíněný dlouhodobý záměr (i třeba na pracovní verzi)...
bíf
pondělí 14.6.2010 17:01
Prý není logické to zveřejňovat, dávám sem misi a vizi, kdo chce víc, ať napíše panu prorektorovi Fischerovi. A dneska jsem viděl autobus odjíždět od ekonomky s pány senátory, tak doufejme, že zasedání v Jindřichově Hradci bylo plodné a podnětné.

Mise

VŠE v Praze chce být mezinárodně respektovanou výzkumnou univerzitou poskytující elitní magisterské a doktorské vzdělání v ekonomických a příbuzných oborech. To bude doplněno jak akademickým, tak na některých fakultách i nově formovaným profesně orientovaným bakalářským studiem se silnou regionální vazbou a kvalitními programy celoživotního a manažerského vzdělávání.

Vize
VŠE v Praze
se plně hlásí k přechodu terciárního vzdělávání od kvantity ke kvalitě,
je výrazně orientována na vědecko-výzkumnou činnost včetně přípravy studentů v doktorských studijních programech, a to při respektování neoddělitelnosti pedagogické a vědecko-výzkumné činnosti,
je respektovaným partnerem při spolupráci s vládními i nevládními institucemi, jakož i s komerční sférou,
je intenzivně zapojena do mezinárodní spolupráce včetně výuky v cizích jazycích, mobility učitelů a studentů, nabídky studia v cizojazyčných studijních programech,
se opírá pro zabezpečení těchto činností o kvalifikované a vysoce motivované akademické pracovníky a studenty doktorských studijních programů,
trvale pečuje o zvyšování kvality akademického prostředí a infrastruktury,
pro zabezpečení těchto činností využívá vícezdrojového financování.
mage
pondělí 14.6.2010 17:20
Ta formulace mise naznačuje možnost poměrně výrazných změn. Zejména formulace "elitní magisterské a doktorské vzdělání" nutně znamená výrazné snížení počtu studentů.
A formulace "mezinárodně respektovanou" znamená získávání zahraničních profesorů/učitelů. To ale moc neodpovídá vizi, kde se mluví jen opoře kvalifikovaných a vysoce motivovaných akademických pracovníků a doktorandů (sic!). Spíš bych čekal něco ve smyslu "VŠE bude atraktivní volbou pro akademické pracovníky se vzděláním z prestižních zahraničních univerzit s kvalitními výsledky v publikační činnosti i ve výuce."
Továrna na čokoládu
středa 16.6.2010 7:43
Tohle je dobré. Ale jako je to plán typu:

Bod1 - máme vizi
Bod2 - ????
Bod3 - profit
Doplněk:

For-profit schools and subrprime mortgages are bit similar :(

http://www.thebigmoney.com/articles/money-trail/2010/06/17/subprime-students?page=full
katr
neděle 13.6.2010 22:08
absolvent VŠE by měl umět číst a počítat :D. ale vážně, myslím, že

VŠE chybí matematika, statistika a práce s literaturou.

tyto tři základní kameny mají zajistit absolventům, a to i zmiňovaných business oborů, aby mohli zapojit vlastni hlavu a dostat se dál než k hezkým prezentacím informací, které najdeme na wikipedii.

kvalitní matematika, která nebude jen opáčkem maturity, a statistika, která nebude jen nadrnčením několika typových příkladů, je předpokladem studia dalších předmětů. i v managementu, podnikovce nebo na marketingu nebo ekonomii by se následně dalo dělat víc než podupávat stále na stejném místě.

+ tlačit na studenty, aby četli, vycházeli z a učili se z původních zdrojů - českých i zahraničních knih a paperů je předpokladem toho, aby ze seminárek nebyly jen články do hospodářek :).
neděle 13.6.2010 22:24
Docela souhlas.

Hlavně mi občas chybí ta aplikace matiky a statistiky. Pokud už se něco učí (různé statistické věci), tak se to pak v navazujících předmětech už nevyužívá. Obzvláště v předmětech zaměřených na management by to mohlo sehrávat roli při práci s případovými studiemi a pod....
pondělí 14.6.2010 7:34
No matika mi tu zrovna lehká nepišla...musí se počítat s různou "vstupní" úrovní...dokud se ta nesjednotí, tak nemůžete chtít těžkou matiku.
VP
pondělí 14.6.2010 9:57
Matematika tu opravdu těžká není. Nechápu, proč by předpokladem hlubšího studia matematiky měly být sjednocené znalosti na počátku. To neplatí u ničeho a pochopitelně nikdy platit nebude.
Jinak jednoznačný souhlas s nedostatkem matematiky a statistiky. Nenechte se mýlit, ale s tím, co se učí na základních kurzech, moc aplikací neuděláte. Například v základní statistice máte minimum o časových řadách, přičemž v ekonomii a aplikované ekonomii pracujete zejména s časovými řadami.
Aleanor
pondělí 14.6.2010 17:37
Podle mě by tu "rozdílnou vstupní úroveň" měly eliminovat přijímačky popřípadě první semestr. Člověk koneckonců má přijít na VŠ už nějak vybaven a ne očekávat, že se tady bude vše učit od začátku. Souhlasím s tím, že na matematiku by měl být kladen větší důraz, ale spíš než na vzorce a typové příklady, tak na aplikaci na reálných datech (větší důraz na ekonometrii). Vůbec mi nevadilo, kdybych těchto přemětů měla víc bez ohledu na to, jestli budu studovat nějaký obor na F4 nebo jinde. Výhodou matematiky apod. předmětů je ten, že kladou důraz na kritické a analytické myšlení, které by nemělo studentům VŠ chybět. Pokud ale matematika a statistika budou na některých fakultách to nejhorší, co posluchače potká během studia, pak je něco špatně.
Michal Bobek
pondělí 21.6.2010 21:32
Děkuji všem za příspěvky, před jednáním jsem si je četl, některé náměty jsem použil i pro diskuzi.
Dík. Někdy mám pocit, že ty jsi jediný student, co se v senátu snaží něco posouvat dopředu...
Reklama

Aktuální informace

Odkazy:

Staňte se fanouškem SL

Studentský list na FB

Video:

Jak se dělá SL

ceknito.cz

Sledujte naše videa na YouTube

Studentský list na YouTube

Přihlášení