Iniciativa musí přijít od zákazníka

22. 4. 2008 | | Rozhovory, Studentský život

Dva z týmu studují na Fakultě financí a účetnictví, třetí na Fakultě informatiky a statistiky. Spolu se pokusili analyzovat situaci v obcích a vymyslet vhodné produkty podporující životní prostředí.

Dva z týmu studují na Fakultě financí a účetnictví, třetí na Fakultě informatiky a statistiky. Spolu se pokusili analyzovat situaci v obcích a vymyslet vhodné produkty podporující životní prostředí.

Proč jste si vybrali ekologické produkty?

Byly na výběr dvě oblasti. První byla Human Resources. Tam se nám zdálo, že v této oblasti toho jako studenti financí a statistiky moc nevymyslíme. Vzali jsme si tedy druhou, ekologii. Chtěli jsme přijít s něčím novým – nejen, aby banka třídila odpad či přispívala na Greenpeace, což funguje i teď. Zaměřili jsme se proto na bankovní produkty, neboť nám to bylo blízké. Navíc ekologické bankovní produkty představují něco, co tu ještě nebylo.

Jak dlouho jste na svém nápadu pracovali?

Základní koncept jsme měli hotový asi za půl dne, rozpracování základní myšlenky trvalo tak dva týdny.

Myslíte si, že je vaše vize uskutečnitelná do dvaceti let?

Už se to děje. Jde hlavně o ten koncept, jak naplnit všechny tyto ekoprodukty, protože ony spolu souvisí. Pokud se zúčastní jednoho, ovlivní to jeho pozici v dalších produktech. Možná se zdá, že je to nereálné, ale proto jsme to také dělali. Chtěli jsme zjistit reakci lidí a banky. Z toho, co jsme zjistili, se zdá, že je to reálné už dnes. Docela nás to překvapilo.

Nemohlo by to fungovat přes snížené poplatky?

Tam je otázka, zda chce každý klient podporovat ekologii. Pokud banka sdělí, že padesát procent poplatku jde na ekologii, zákazník si řekne proč, že on nechce. Může se ale rozhodnout. Pokud banka dokáže dát těch padesát procent poplatků jinam než na svůj zisk a o to snížit poplatky, klient si je pak může zpět navýšit. Jen ten, kdo chce ekologii podporovat, by platil víc.

Mohlo by vás zajímat: