Jeden velký reklamní mejdan

26. 2. 2005 | | Nezařazené

Odporný money-make. Spousta zábavy a tvrdá práce. Radost a zklamání. Unikátní příležitost získání kontaktu se světovou špičkou. A převeliký spánkový deficit. Vítejte na Cannes Lions. Každý rok se na tomto svátku kreativních nadšenců naskytne příležitost několika vyvoleným nahlédnout pod pokličku celého festivalu a dostat se na místa, kam obyčejní „smrtelníci“ nemohou.

Odporný money-make. Spousta zábavy a tvrdá práce. Radost a zklamání. Unikátní příležitost získání kontaktu se světovou špičkou. A převeliký spánkový deficit. Vítejte na Cannes Lions.

Každý rok se na tomto svátku kreativních nadšenců naskytne příležitost několika vyvoleným nahlédnout pod pokličku celého festivalu a dostat se na místa, kam obyčejní „smrtelníci“ nemohou. A tak nevadí, že musíte trčet v překlimatizovaném paláci místo toho, abyste se váleli na pláži. Nevadí, že už nikdy nebudete chtít jíst bagety. Nevadí, že si pořádně nepamatujete, co je to postel. Stojí to za to.

A o čem to tedy vlastně mluvím? Už samotný fakt, že se na festival dostanete by vás měl hřát u srdce. Minimálně proto, že pokud právě nedisponujete zbytečnými dvěma tisíci dolarů, propustku nedostanete. Milovník reklamy však jistě ocení jedinečnou možnost zhlédnout ty nejlepší práce z reklamní branže a také možnost poznat a prohodit pár slov s uznávanými kreativními mozky, i těmi, kteří tento business řídí. Statut studenta Lions Academy vás totiž jednak opravňuje zúčastňovat se veškerých oficiálních přednášek, výstav a prezentací, z nichž některé mohou být ovšem vinou přednášejícího naprosto nezáživné. Proto je studentům dána k dispozici speciální učebna, kam v průběhu týdne zavítají na konverzaci „z očí do očí“ nejvýraznější osobnosti z branže. Pokud by se snad dosavadní popis programu zdál být někomu nudný, pak vězte, že oficiální částí se rozumí i spousta společenských akcí. A vzhledem k tomu, že tzv.“socializing“ je jedním z hlavních smyslů tohoto festivalu, není o takové akce nouze. Naopak, těšte se na smrtící frekvenci večírků, koktejlů a jiných gala akcí. S tím ovšem také souvisí fakt, že vaše schopnost dostavovat se včas na výuku bude s každým dalším dnem prudce klesat. Proto bych chtěl říci, že tento festival nabízí spoustu šancí v mnoha směrech a je jen na vás, jak je využijete.

Dále bych chtěl říci, že ačkoli bychom potřebovali propracovat vzdělávací systém v reklamě, a přestože jméno vaší školy pravděpodobně příliš povědomé kolegům v Cannes připadat nebude, kašlete na to. Co se týče znalostí jsme na tom totiž minimálně stejně. Nechť tedy ten, kdo bude reprezentovat naše národní barvy v budoucnu nejede do Cannes s nějakým komplexem méněcennosti.

Podstatnou informací je, že tímto šťastlivcem se může stát právě jeden z vás, tedy pokud jste se rozhodli studovat vedlejší specializaci Komerční komunikace. Takže pakujte svý spacáky a hurá na zápis.

Jiří Rákosník
racky@tiscali.cz

Cannes

Student Komerčních komunikací Jiří Rákosník reprezentoval Českou republiku na letošním, 2. ročníku Cannes Lions Academy. Společně s dalšími vybranými studenty z 24 zemí světa prošel vyčerpávajícím týdnem plným seminářů, přednášek a večírků. Více informací na http://www.canneslions.com.

Mohlo by vás zajímat: