Ještě větší Bulhar, než jsme doufali

17. 2. 2002 | | Nezařazené

Nedostatek finančních prostředků nutí české vysoké školy ve snaze o jejich obstarání ke stále zoufalejším krokům. Ke zcela nejzoufalejšímu se odhodlalo vedení VŠE, když na konci minulého roku schválilo koncepci mediálního rozvoje této instituce.

Nedostatek finančních prostředků nutí české vysoké školy ve snaze o jejich obstarání ke stále zoufalejším krokům. Ke zcela nejzoufalejšímu se odhodlalo vedení VŠE, když na konci minulého roku schválilo koncepci mediálního rozvoje této instituce. Ta zcela nabourává dosavadní principy vysokého školství, ale zároveň hned od svého počátku přináší do školy nevídanou sumu peněz.

Nová koncepce je založena především na získání daleko většího množství inzerentů a sponzorů a také na osobní participaci studentů. Nenápadné reklamní předměty a upoutávky typu Nes-podložka pod myš nebo Arthur – nouzové osvětlení po chodbách tak za pár dní bude jen drobnou kapkou v moři mediálního šílenství na VŠE. Nově najatí technici již v těchto dnech začínají do učeben instalovat velkoplošné LCD displeje přes celou přední stěnu místností. Reklamy se na nich budou vysílat po celý den a úkolem vyučujících bude nebránit svou přítomností inzertnímu vysílání. Devadesát procent vyučujících bude tedy k 1. březnu tohoto roku propuštěno. Oproti tomu u studentů dojde k zásadnímu navýšení povinností. Jako forma osobní participace bude od března povinná stoprocentní účast na všech zapsaných přednáškách a cvičeních. Čím více totiž bude studentů ve škole, tím větší budou reklamní koláče sledovanosti. Student prakticky nebude mít šanci reklamě uniknout. Novinkou se také stávají povinné studijní uniformy – tedy spíše kostýmy. Testovací provoz bude zahájen ve spolupráci s prvním významným inzerentem, firmou McDonald’s, která si pro začátek objednala pět set chodících Big Maců. Vybraní studenti budou informováni e-mailem a příští pondělí si svůj kostým vyzvednou v nové aule. Pokud bude akce vyhodnocena jako úspěšná, navleče do Big Maců škola i zbytek studentů. Problém s kapacitou (čtrnáct tisíc hamburgerů v nadživotní velikosti se do školy prostě nevejde) vyřeší vedení tím, že nadbytečné Big Macy bude vyučovat na náměstí před školou.

Nová koncepce přináší VŠE obrovské prostředky již dnes a tak škola nelenila a okamžitě započala přípravu dříve naplánovaných investičních akcí. Nejvýznamnější je výstavba nadzemní rychlostní komunikace pro vozidla rektorátu. Trasa, která odkloní vozidla prominentů školy z běžně ucpaných silnic, povede ve směru VŠE – Hilton – ČNB – Jevany. Další významnou akcí je výstavba linky D pražského metra. Ta spojí všechny důležité body studentského života, povede tedy ve směru Jižní město – VŠE – Jarov – restaurační zařízení U Houdků a ordinace MUDr. Drahomíry Neschopenkové. Obě zmiňované akce už byly započaty výstavbou dopravního uzlu na křižovatce U Bulhara. Vzniká tak ještě větší Bulhar, než jsme vůbec kdy doufali.

Mohlo by vás zajímat: