Mladí podnikatelé si odnesli tisíce eur na společensky prospěšné projekty

16. 5. 2013 | | Nezařazené

Jak zlepšit komunikaci mezi obyvateli a radnicí, jak kultivovat právní
vztahy na umělecké scéně, jak upotřebit staré oblečení a jak se naučit
učit – tyto nápady vyhrály v soutěži Social Impact Award a získaly
nejen šek na tři tisíce euro.

V pražském HUBu se v pondělí 13. května sešlo dvanáct týmů
mladých lidí, které se dostaly do finále soutěže o nejlepší nápad na
společensky prospěšné podnikání. Na slavnostním večeru vyhlásili
porotci vítěze letošního ročníku, kteří si odnesli šek na tři tisíce
eur, poukázku na tříměsíční členství v HUBu a na poradenství pro
začínající podnikatele od společnosti PwC.

Tři nejlepší projekty vybírala porota odborníků. Jako první si pro
výhru došel tým Anthropictures, složený z mladých doktorandů
antropologie. Ti přišli s nápadem, že zastupitelům budou poskytovat
kvalitativní analýzy. Díky nim se mají úředníci dozvědět, co občané
skutečně potřebují.

Další vítězný projekt Fair Art propojuje dva zdánlivě nesouvisející
světy – právo a umění. Skupina právníků, umělců, kurátorů a
studentů chce změnit zmatený vztah mezi těmito obory a rozhodla se proto
poskytovat právní podporu umělcům.

S nápadem, jak smysluplně využít staré oblečení, uspěl projekt
Výměna oblečení. Ten organizuje akce na výměnu oblečení, do kterého se
zapojují i domovy pro seniory, nemocnice nebo ústavy. Textil, který nenajde
nové majitele, pak putuje do chráněných dílen na výrobu tašek.

Cenu veřejnosti, která vybírala nejlepší projekt internetovým
hlasováním, získal projekt Hledá se Mnemo. Skupina studentů pedagogiky chce
do škol zavést mnemotechnické pomůcky, které žákům zlepší paměť a
styl učení.

Další podrobnosti o projektech a soutěži Social Impact Award, která se
pořádá i v dalších zemích Evropy, najdete zde.

FOTO: Na fotografii vítězný tým Anthropictures. Autor: Eva
Neumanová, Social Impact Award.

Mohlo by vás zajímat: