Na zlodějské automaty nevolejte policii, ale obraťe se na technika

12. 2. 2010 | | Zprávy ze školy

Mnoho studentů na VŠE využívá služeb prodejních automatů. Co ale
dělat, když vám stroj spolkne peníze a nevydá žádné zboží? Nemusíte
propadat panice. Stačí zvednout telefon a pohovořit s operátorem.

Nejrůznější kouty VŠE zdobí nápojové i jídelní automaty.
Stravování touto cestou volí mnoho studentů, kteří potřebují rychlé a
levné občerstvení. Čas od času se ale může někomu přihodit, že mu
automat nevydá požadovaný produkt ani peníze, které tam dotyčný vhodil.
Ve šťastnějším případě mohou studentům vypadnout například dva
nápoje za cenu jednoho. „V automatech nakupuju pití docela dost. Občas se
mi stalo, že mi nevrátil peníze, ale že by mi nevydal zboží, se mi stalo
jenom jednou,“ dělí se o svoje zážitky s automaty Petr, student
7. semestru Fakulty informatiky a statistiky.

Většina okradených studentů přejde ztrátu peněz mávnutím ruky a
nefunkčnost stroje nikde neoznámí. „Párkrát se to v tom automatu
zaseklo, tak jsem do toho zkoušela nějak bouchnout, a když to nevypadlo, tak
jsem to tam nechala,“ popisuje svou metodu, jak se vypořádat s porouchaným
automatem Sára, studentka 5. semestru Fakulty podnikohospodářské.

Volat na servisní linku se vyplatí

Nejjednodušší možností, jak získat své peníze zpět a zamezit tomu,
aby automat okradl i další studenty prahnoucí po občerstvení, je zavolat
na servisní číslo uvedené na každém automatu. Na VŠE prodejní automaty
provozují dvě společnosti a každá zvlášť si zajišťuje servis svých
strojů. Společnost Š & Sch. (SaSCH) má k dispozici přímo na škole
jednoho technika. Pokud tedy student zavolá na servisní linku této firmy,
v ideálním případě se může dočkat opravy během několika minut. Na
servisní lince stačí operátorovi sdělit kód vadného automatu a
v případě, že dotyčný nemá čas čekat, než přijde technik, může
operátorovi říct své jméno a domluvit se s ním, kde má technik zanechat
zmizelé peníze.

„Záleží na konkrétní osobě a na operátorce, jakým způsobem si
domluví předání ušlé částky. Technik může pak zanechat peníze na
vrátnici, nebo pokud student počká na místě, může dostat požadovaný
nápoj nebo své peníze hned,“ naznačil možnosti řešení provozní
ředitel SaSCH David Čech. Studenti nemusí za každou cenu volat na servisní
linku, ale mohou oznámit vadný automat i na vrátnici, kde už kontaktují
technika.

Coca-Cola zajistí servis do 24 hodin

Druhou společností zajišťující občerstvení z automatů je Coca-Cola.
V případě poruchy není opět jednoduššího řešení, než zavolat na
servisní linku. Tato firma na škole svého technika nemá, tím pádem servis
trvá delší dobu. Podle slov Simony Caidlerové z oddělení vnějších
vztahů společnosti Coca-Cola 95 procent nahlášených oprav proběhne do
24 hodin od nahlášení.

I v případě této firmy platí, že každá reklamace je individuálně
řešena a o své peníze by studenti neměli přijít. Coca-Cola na svých
automatech uvádí buď jedno bezplatné číslo, nebo jiné na pevnou linku.
„V zájmu zkvalitňování našich služeb uvádíme na veřejně
přístupných automatech obě dvě telefonní čísla proto, aby se zvýšila
pravděpodobnost toho, že se zákazník úspěšně dovolá,“ vysvětluje
Simona Caidlerová.

Mohlo by vás zajímat: