Nejvýznamnější firmy bojují o vysokoškoláky

7. 3. 2008 | | Kariéra

Career days pořádá AIESEC Praha již šestnáctým rokem. Přesto o nich mnozí studenti dosud neslyšeli. Právě pro ně může být přitom účast na veletrhu firem, který je největším svého druhu v České republice, klíčová. Snad každý vysokoškolák řeší dříve či později problém, jaké zvolit zaměstnání, často přemýšlí, jakým směrem se bude ubírat jeho kariéra.

Career days pořádá AIESEC Praha již šestnáctým rokem. Přesto o nich mnozí studenti dosud neslyšeli. Právě pro ně může být přitom účast na veletrhu firem, který je největším svého druhu v České republice, klíčová. Snad každý vysokoškolák řeší dříve či později problém, jaké zvolit zaměstnání, často přemýšlí, jakým směrem se bude ubírat jeho kariéra.

Letošní Career days se uskuteční 5.-6. března v hotelu Diplomat. Zúčastní se jej firmy poptávající nové pracovní síly v řadách studentů. Obdobné veletrhy pořádají členové mezinárodní studentské organizace AIESEC i v zahraničí.

Setkání probíhá tradičně dva dny. V první části o přízeň vysokoškoláků usilují telekomunikační a výrobní společnosti, druhý den se na místo sjíždějí zástupci institucí poskytujících služby. Přestože přichází více návštěvníků během prvního dne, podle průzkumů vedou v oblíbenosti instituce prezentované v druhé půli veletrhu.

V čem spočívá smysl setkání? Zájemci získají především důležité informace, potřebné pracovní zkušenosti, v neposlední řadě uplatnění odpovídající jejich vzdělání. Career days se obvykle účastní jak studenti, tak absolventi vysokých škol, s cílem získat nové zaměstnání či přehled o aktuálním stavu na trhu práce.

Každoročně se tu představují firmy, které chtějí prezentovat svoji činnost. O pozornost návštěvníků jich soupeří zhruba čtyřicet, najdete mezi nimi i ty všeobecně známé (KPMG, Komerční banka, Microsoft…). Příchozím poskytují různé prospekty a propagační materiály, kromě toho promítají prezentace obsahující základní informace o jejich aktivitách a charakteru.

Vzhledem k tomu, že je prestiž akce neustále vyšší, se firmy o možnost předvést svůj profil hlásí samy a o příležitost zúčastnit se Career days „bojují“ – jejich počet je z kapacitních důvodů omezen. Zájem o studenty konkrétních oborů se liší. Pracovníky ekonomického zaměření poptávají například auditorské společnosti, instituce zabývající se finančnictvím nebo poradenstvím. Uplatnění najdou i odborníci v technické oblasti. O něco méně nabídek dostávají studenti humanitních směrů. Akce se účastní také MBA školy, na nichž lze získat MBA titul (Master of business administration). Ty Career days koncipují jako možnost náboru nových studentů.

Přestože veletrh kompletně organizují členové AIESEC Praha, tedy studenti, nechybí mu pevná pravidla ani profesionalita. „Celou akci zastřešuje projektmanažer. Ten má pod sebou šest lidí, každý zodpovídá za konkrétní oblast, např. komunikaci s firmami, logistiku, public relations… Těm pomáhají další dobrovolníci; jen na místě působí zhruba šedesát lidí, kteří se podílejí na organizaci,“ upřesňuje jedna z pořadatelek, Klára Štěpánová. Dodává: „Společnosti mají stanovená konkrétní pravidla, ta musí dodržovat. Například není povoleno lrozmísťovat v areálu libovolně stánky – to mohou pouze MBA školy a mediální partneři.“

Podle ní je propagace veletrhu a informovanost studentů rok od roku na vyšší úrovni. O tom ostatně svědčí i neustálý růst návštěvníků, jen loni jich oproti předešlému roku na akci zavítal dvojnásobek. Čím předčí veletrh inzeráty, tisk nebo internet? Na rozdíl od zmíněných možností tu dochází k osobnímu kontaktu mezi zájemci a reprezentanty firem (zpravidla zástupci personálního oddělení).

Mohlo by vás zajímat: