Obchod ve Slevomatu z pohledu obchodní ředitelky

2. 4. 2019 | | PR články slevomat2

V roce 2018 se toho ve Slevomatu hodně událo. Spustilo se mnoho projektů, firma dosáhla svého dalšího milníku a rozrostla se na více než 250 kolegů. Na ohlédnutí za rokem 2018 a predikce na rok 2019 jsme se zeptali naší obchodní ředitelky, Veroniky Kotáskové.

Veru, jak bys za obchod zhodnotila rok 2018?

Hlavní highlight minulého roku je určitě to, že jsme dosáhli dvoumiliardového obratu, což nebyla práce jen obchodu, ale super spolupráce se všemi odděleními – přes city management, marketing, vývoj, produkt, kreativní týmy, zákaznickou atd. Tedy výsledek všech lidí ve firmě. Byla ale i spousta věcí, které jsme dělali poprvé, a zkoušeli jsme pro partnery rozšířit naše služby.

Za zmínku určitě stojí přímé rezervace v kategorii cestování a spuštění dvou nových projektů – Dreamia jako alternativy pro partnery, kteří jsou vyšší cenové kategorie, ale i přesto chtějí vyzkoušet jinou formu propagace, a cestovní kanceláře Zanzo. Nezaháleli jsme ani v kategorií e-shopů. Produkty z této kategorie jsme navrátili do mobilní aplikace a nasadili novou verzi košíku, který usnadňuje zákazníkům nákup.

Loni jsme také podpořili naše partnery i v offline propagaci. Nově jsme do našich služeb zahrnuli i možnost prezentace v tištěné podobě v deníku Metro, partneři dostali možnost objevit se až 4x za rok v rámečcích v metru a také jsme navázali spolupráci s rádiem Impuls, takže byla možnost reklamy i skrz éter. Také jsme se zaměřili na interní vzdělávání v obchodě a připravovali se na dlouho chystané novinky, které spatřily v plné míře světlo světa na začátku roku 2019.

Co se tedy připravovalo a na čem se ještě tento rok bude pracovat?

Na Slevomatu mě nejvíce baví, že za celou dobu, kterou tu pracuju, jsem snad neměla ani chvíli pocit, že se mi práce ustálila a dělám pořád „to samé“. Ve stejném duchu se nese i tento rok – samé novinky, pro obchod zcela převratné, pro zákazníky zrovna tak. 

Největší událost posledních týdnů je spuštění přímých rezervací v lokálních službách – projekt, na který jsme se připravovali více než rok po produktové a vývojové stránce, se dostal do rukou obchodu a mohl se začít šířit. Díky tomuto nástroji se ukazují zákazníkovi reálně volné kapacity na konkrétní den a hodinu. Partneři už tedy nemusí používat diáře, online kalendáře a jiné systémy. Vše se zobrazuje přímo v naší nabídce. Jedním klikem se tak zákazník může objednat třeba na masáž a nemusí nikam volat. To je přece super. V tuto chvíli partnery postupně s novinkou seznamujeme. Zatím je spuštěno přes 60 nabídek tohoto typu, převážně v Praze, ale cílem obchodního oddělení je dostat naše „Termino“ do každé ulice.

Zdokonalování produktu se „nevyhne“ ani nabídkám ze sekce Cestování. V této sekci již delší dobu nabízíme možnosti přímých rezervací konkrétních termínů a stále zvyšujeme počet partnerů, kteří tuto možnost nabízejí. Novinkou tohoto roku je možnost si klasický termín prodloužit na míru, dle vlastní chuti. Tedy již nemusíte jet dle nabídky na dvě noci, ale můžete si klidně pobyt prodloužit na noci čtyři.

Velký posun čekáme i v kategorii e-shopů, kde se chceme více zaměřit na potraviny a doplňky stravy, celkově na zdravý životní styl. K růstu v této kategorii by nám mělo dopomoci i to, že jsme rozšířili odběrná místa, kde si zboží bude moci zákazník vyzvednout.

Proč si myslíš, že obchod ve SL dobře funguje?

Podle mě je to tím, že naši obchodníci ke stálým partnerům přicházejí každý rok s inovací. Nenabízí jim propagaci, která se roky nemění, nechtějí po nich pouze velké slevy – právě naopak. Vždy se snažíme náš produkt přizpůsobovat partnerům i zákazníkům.

Cítíš ty osobně nějakou změnu ve vašem týmu s novým rokem?

Běžně máme v obchodě začátek roku takový trochu „servisní“ a dáváme se dohromady po Vánocích – hlavní sezóně. Rozjezd byl vždy pohodový, někdy i trochu vlažný. Tento rok je to ale úplně jinak a z týmu jde cítit neuvěřitelná energie od prvního dne. Obchodníkovi ve Slevomatu zkrátka produkt nezevšední, protože je stále jiný a inovuje se.

Jestli máš obchodního ducha a líbí se ti náš produkt, mrkni na naše volné židle a dej nám o sobě vědět.

Těšíme se!

 

Mohlo by vás zajímat: