Očima recruitera: Jak si vylepšit Linkedin profil

18. 11. 2021 | | Kariéra LinkedIn

Bojíte se, že nemáte dostatek zkušeností na to, abyste si vytvořili zajímavý a poutavý životopis? I bez dlouhé praxe se dá profil na Linkedinu upravit tak, aby zaujal nejednoho personalistu a firmě předal to, co má. Na co se tedy při jeho tvorbě zaměřit?

Profesionální fotografie

Profilový obrázek je jedna z prvních věcí, kterou návštěvníci vašeho profilu uvidí, proto by fotka měla zaujmout. V každém případě by měla vypadat profesionálně a elegantně. Například jednoduché tričko nebo klasické “business” oblečení je trefou do černého. Pozadí fotky by nemělo působit rušivě.

Důležité je také vhodně volit obsah, který na profesní sociální síť přidáváte. To potvrzuje i Alexandra Božinovová, recruiterka společnosti Edwards Lifesciences. „Na LinkedIn byste rozhodně neměli přidávat fotky, které se objevují na Facebooku nebo na Instagramu. Vždy by se mělo jednat o fotky ve vztahu k vaší kariéře. Proto můžete v některých případech na LinkedInu zveřejnit i fotku z týmové akce s kolegy, pokud má například zajímavé poselství,“ vysvětluje Božinovová a přidává jednoduché pravidlo – pokud nechcete, aby váš obsah viděl (potenciální) zaměstnavatel, raději ho na LinkedInu nesdílejte.

Pokud nemáte po ruce profesionální fotografa, jako fotograf dobře poslouží i kamarád nebo partner. Použijte ten nejkvalitnější fotoaparát, který máte k dispozici a postavte se před jednobarevnou zeď. Vyzkoušejte různé úhly a vyberte tu nejlepší fotografii.

Jazyk profilu

Na LinkedInu se povětšinou setkáváme s angličtinou, ale v některých případech se hodí mít připravenou i českou verzi profilu – zejména pokud chcete pracovat v ryze české firmě. Vytvořit profil je možné i v jiném jazyce. Mezi profily pak lze snadno přepínat.

Úvodní bio

Mělo by vás několika slovy charakterizovat, ale zároveň motivovat uživatele k dalšímu čtení vašeho profilu. Pokuste se o sobě stručně sdělit to nejzajímavější, nejcharakterističtější a nejrelevantnější. A když oslníte čtenáře, přečtou si více v dalších částech profilu, kde už se můžete rozepsat podstatně víc, a dokonce přidat i média s titulkem (například referenci od předchozího zaměstnavatele jako přílohu).

Alexandra Božinovová doporučuje vyplnit si v profilu i motto. „Do motta nepřidávejte sáhodlouhé citáty, ale zaměřte se spíše na to, co děláte a proč,“ říká recruiterka a doplňuje, že v úvodu je dobré se zaměřit na fázi, ve které se zrovna nacházíte. To znamená, jestli hledáte první zaměstnání nebo brigádu, případně proč měníte to stávající.

Dobře strukturovaný životopis

Do médií (příloh) můžete zahrnout CV, odkaz na vaši práci nebo rozhovor s vámi. Podle recruiterky Božinovové je hezké a kvalitní CV velmi důležité. „U studentů a čerstvých absolventů osloví recruitery především aktivní zapojení už při škole, ať už se jedná o brigádu, získávání zkušeností nebo výjezd do zahraničí. Určitě je dobré získané dovednosti shrnout do životopisu,“ vyjmenovává recruiterka a dodává, že výjezd na Erasmus nebo na studijní stáž je ozdobou životopisu. 

Navíc dává tip pro vylepšení vzhledu CV – místo Wordu je možné zapojit svou kreativní duši v uživatelsky přívětivém programu Canva, který je navíc on-line a v základní verzi zdarma. V momentě, kdy někam zasíláte svůj životopis a chtěli byste udělat něco navíc, můžete (i pokud to není přímo vyžadováno) připojit krátký motivační dopis. Zmiňte v něm, proč se o danou pozici ucházíte a jaká je vaše motivace. 

Tipy na závěr

Při uvádění vzdělání nezapomeňte kromě názvu školy zmínit i studovaný obor a základní informace o něm, školní úspěchy, práce, zajímavé přednášky. Kromě studia nezapomeňte přidat i zajímavé kurzy nebo školení, která jste absolvovali. Jako u shrnutí i zde platí, že můžete přidat přílohy.

Potvrzení dovedností od kolegy nebo jiného známého může být dobrým ukazatelem pro personalistu, který prochází váš profil. Pokud bychom měli shrnout celý článek jednou větou, byla by to asi tato: na LinkedInu buďte vždy profesionální. 

Foto: Unsplash.com

Mohlo by vás zajímat: