Přehled iListu: O které vedlejšky byl letos největší zájem? Část 1

29. 11. 2017 | | Vedlejšky unspecified

Ještě nemáte jasno v tom, kterou vedlejší specializaci si vybrat? Váháte mezi dvěma vedlejškami, nebo naopak zatím vůbec netušíte, kterou zvolit? iList pro vás sestavil žebříček deseti nejžádanějších magisterských specializací, o které měli v tomto semestru studenti největší zájem. Přečtěte si o pěti nejoblíbenějších.

Přihlašování na vedlejší specializace na letní semestr 2017/2018 bude probíhat od 1. prosince 2017 do 8. ledna 2018.

1. Personální management

Toto zaměření je určeno zejména pro studenty, kteří by se v budoucnu rádi uplatnili na pozicích HR manažerů a HR specialistů. „Vedlejšku jsem si vybrala čistě z vlastního zájmu o tuto oblast, přeci jen pozice personální ředitelky je atraktivní,“ říká studentka druhé fakulty. „Ne všechny přednášky jsou úplně záživné, ale na praxi jich je zaměřeno celkem dost. Náročnost specializace bych hodnotila průměrně,“ dodává.

Výhody: Možnost získání praktických znalostí od externistů, vysoká úspěšnost

Podmínky pro zápis: nejsou stanoveny

Počet předmětů: pět povinných

Státnice: ústní zkoušky z okruhů obsahující učivo ze tří povinných předmětů

Více informací: stránky Katedry personalistiky

2. Podnikání

Rádi byste podnikali, nebo už dokonce podnikáte? Pokud je vaše odpověď ano, volbou této specializace určitě nešlápnete vedle. Čeká vás nejen teorie, ale také spousta praxe a příležitost prezentovat své podnikatelské plány. Díky nově vzniklé spolupráci s podnikatelským akcelerátorem xPORT, kde se nyní i většina předmětů vyučuje, si budete moci v rámci reálného projektu projít procesem od generování podnikatelských nápadů až po samotné zahájení podnikání. „Umožní vám to komplexní pohled na všechny stránky podnikání,“ dodává jeden ze studentů.

Výhody: většina přednášek je vedena odborníky z praxe, možnost prezentovat svůj podnikatelský plán zkušeným investorům, prezentace vlastních podnikatelských záměrů na soutěži, které jsou hodnoceni porotou sestavenou výhradně ze zkušených podnikatelů a manažerů, příležitost získat kontakty

Podmínky pro zápis: nejsou stanoveny, vedlejší specializace je primárně určena studentům, kteří se již v podnikatelském prostředí pohybují, nebo o podnikání uvažují

Počet předmětů: šest povinných

Státnice: zkouška se skládá z okruhů sestavených z pěti povinných předmětů

Více informací: stránky Katedry podnikání 

3. Řízení kvality softwaru

Studium této vedlejšky vás připraví na pozice jako analytik testů, manažer v oblasti kvality informačních systémů, manažer testování softwaru nebo tester. Za cíl si klade především ve vyučovaných předmětech propojit teorii a praxi.

Výhody: uplatnění – poptávka po vysokoškolsky vzdělaných odbornících v oblasti řízení kvality softwaru je v současné době velmi vysoká

Podmínky pro zápis: bez omezení, pro přijetí nejsou vyžadovány specifické znalosti informačních a komunikačních technologií

Počet předmětů: tři povinné, zbylých 12 kreditů tvoří předměty volitelné

Státnice: ústní zkouška z okruhů otázek, které nejdete na stránkách Katedry informačních technologií

4. Marketing

Pokud vás láká práce na manažerských pozicích jako brand manager, product manager nebo marketingový manažer, předměty této specializace vám pomohou se na ně připravit. Velmi přínosná je také pro ty, kteří zvažují podnikání.

Výhody: výuky se účastní zástupci firem (Unilever, Procter & Gamble nebo L´Oréal), kontakt s firemní praxí

Podmínky pro zápis: probíhá výběrové řízení – uchazeči jsou vybíráni podle studijního průměru, předchozího vzdělání (přihlíží se hlavně na vystudované předměty z marketingu), praxe v marketingu, osobní motivace, která je hodnocena podle krátkého motivačního dopisu a aktivní znalosti angličtiny na výborné úrovni

Počet předmětů: pět povinných předmětů

Státnice: zkouška se skládá z okruhů sestavených na základě jednotlivých předmětů

Více informací: stránky Katedry marketingu

5. Komerční komunikace

Zajímá vás, jak komunikovat se spotřebiteli ve světě masových komunikací, rádi byste se dozvěděli více o chování spotřebitele a psychologii trhu, budování a řízení značky nebo vás láká spolupráce s médii v publicitě a zároveň požadujete, aby zvolená vedlejška byla co nejvíce zaměřena do praxe? Tak vás určitě zaujmou právě komerční komunikace. Po dobu celého semestru vás čekají nejen výklady odborníků, ale i nejrůznější exkurze do médií. „V tak anonymní škole, jakou ekonomka je, je to svět ve světě. Každý den se vracíte do stejné třídy, sedáte si na stejné místo a vidíte celý semestr ty samé tváře. Během týmové spolupráce na projektech se právě tohle pak ukáže jako obrovská výhoda,“ komentuje své dojmy ze specializace Iveta.

Výhody: Organizace předmětů ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur České republiky a Asociací Public Relations agentur ČR, nejúspěšnější absolventi obdrží prestižní certifikát Edcom (certifikát Evropské nadace pro výuku komerčních komunikací), přednášky odborníků z mediálních, reklamních, komunikačních a výzkumných agentur

Podmínky pro zápis: nejsou stanoveny, ale doporučuje se znalost angličtiny alespoň na dobré úrovni

Počet předmětů: pět povinných předmětů

Státnice: zkouška z okruhů ze všech povinných předmětů

Více informací: stránky Katedry obchodního podnikání a komerčních komunikací

Druhou polovinu desítky nejoblíbenějších specializací zveřejníme zítra. O dalších vedlejškách se můžete také dočíst v rubrice „Vedlejšky“.

Mohlo by vás zajímat: