Reklama, kde byste ji nečekali

22. 11. 2007 | | Názory

Inovace hýbou světem. Jsou v současném podniku velmi poptávanou komoditou, kdekdo o nich mluví, a tak by nebylo od věci si pár konkrétních případů popsat. Na tomto místě naleznete každý měsíc nějakou tu vychytávku, zlepšovák, či pronikavý nápad. Cílem seriálu je zjistit, kde se co děje, a poukázat na bystré hlavy, které určují směr plavby.

Inovace hýbou světem. Jsou v současném podniku velmi poptávanou komoditou, kdekdo o nich mluví, a tak by nebylo od věci si pár konkrétních případů popsat. Na tomto místě naleznete každý měsíc nějakou tu vychytávku, zlepšovák, či pronikavý nápad. Cílem seriálu je zjistit, kde se co děje, a poukázat na bystré hlavy, které určují směr plavby.

Co se vám vybaví, když se řekne internetová reklama? Otravné e-maily, které nabízejí léky, všudypřítomné postranní odkazy při vyhledávání, či obdélníkové bannery obsahující krátké upoutávky? To všechno dobře známe. Ovšem on-line propagace neustrnula u těchto metod a vyvíjí se společně s uživatelem, který již nebrouzdá stránkami tak bezcílně jako kdysi; dnes si vyřídí poštu, přečte vybrané blogy, vyhledá informace, podívá se na video a tím to hasne. Brent Schlender v článku Dawn of the Web Potato pro časopis Fortune poznamenává: „Stali se z nás internetoví peciválové.“

Přečíst video

Reklama se nutně musí změně našeho rozpoložení přizpůsobit. Jak? S pozoruhodným nápadem přišli zaměstnanci firmy Blinkx. Všimli si, že lidé čím dál tím víc využívají internetu jako moderní televize – sledují filmy, reportáže či zpravodajství. Zaměřili se na tuto činnost a vytvořili vyhledávač, který má v rejstříku přes 14 milionů hodin videa, čili se téměř nemusíte hnout z jejich stránek. Navíc – a to je jejich chlouba – vyvinuli software, který nejen pomocí pokročilých technik analyzuje promítaný obraz, ale též přečte zvukovou stopu videa a spočítá hustotu výskytu slov. K čemu je to dobré?

Důmyslná reklama

Řekněme, že se díváte na poutavý cestopis. Software si to přebere, zjistí, že je plný záběrů na moře, a slovní rozbor připomene, že bylo několikrát zmíněno Turecko. Výsledek? Zčistajasna se objevují lákavé nabídky cestovních kanceláří, které vás zvou hádejte kam. To je důmyslná on-line reklama, panečku!

Mohlo by vás zajímat: