S venkovní cool únikovou hrou poznáte Prahu z jiného pohledu

16. 9. 2020 | | PR články Cool + Rekola únikovka

Rekola spolu se Staropramen Cool připravila pro všechny milovníky únikových her speciální venkovní hru s názvem „Pražská cool únikovka“. Účast je jednoduchá, stačí si stáhnout aplikaci Rekola a v menu kliknout na položku s názvem hry. Účast je zdarma, nepotřebujete k tomu ani předplatné Rekola. Využití sdílených růžových kol však mohu jen doporučit, jelikož čím rychleji celou únikovku vyřešíte, tím vyšší jsou vaše šance na výhru. Sám jsem se rozhodl udělat si hezkou vycházku a absolvovat hru pěšky, čemu pak odpovídal i můj tragický výsledný čas dvě a půl hodiny.

Jakmile hru spustíte, začíná vám běžet čas a již není cesty zpátky. Doporučuji proto začít hru na jednom ze čtyř stanovišť. Těmi jsou Kampa, Smíchovská náplavka, Slovanský ostrov a park Folimanka. Na každém ze stanovišť vás v aplikaci čeká šifra, která vás posune dál k zdárnému konci a prozradí vám i pár zajímavostí o daném místě. Jejích pořadí si samozřejmě můžete určit podle libosti.

Nebudu vám napovídat, jaké šifry na vás čekají, vězte však, že hodně potrápí vaše mozkové závity. Nemusíte se ale obávat. Pokud si opravdu nebudete vědět rady, u každé šifry máte možnost zobrazení malé nápovědy. Ta vás k správnému vyřešení zaručeně navede. Sám jsem je nakonec aktivně využíval.

Řešení šifer vás opravdu potrápí

Já sám jsem hru začal ve Folimance. První šifra byla poměrně jednoduchá, po zobrazení nápovědy jsem si akorát potvrdil správnost své odpovědi. Nejprve jsem si totiž nebyl jist, kolik pokusů na odpověď mám, a tudíž jsem to pro jistotu chtěl zvládnout na první dobrou.

Tak vám teď aspoň mohu prozradit, že u každé šifry máte tolik pokusů, kolik jen chcete. Žádné předčasné vypadnutí ze hry vám nehrozí. Jinak věděli jste, že Folimanka nese svůj název po majiteli vinic nacházejících se na jejím území Jakubovi Folimanovi? Ačkoli dnes tam již žádné vinice nenajdete, jejich historie sahá až do čtrnáctého století.

Po vyřešení první šifry jsem se přes železniční most přesunul na druhé stanoviště, kterým pro mě byla Smíchovská náplavka. Tady mě šifra opravdu potrápila, dokonce jsem využil „přítele na telefonu“. Byla to však má hloupá chyba, nechal jsem se zmást zadáním. Řešení šifry mi však zpříjemnilo malé překvapení, které zde na každého řešitele čeká v baru Hoax pub. Nakonec jsem úspěšně zodpověděl i tuto otázku a přesunul se na Slovanský ostrov k paláci Žofín.

Ruch velkoměsta a neznámá historie známých míst

Procházka kolem Vltavy a ruch zábavy ozývající se z barů na Rašínově nábřeží člověku dokonale zlepšily dlouhý den. Příchod na třetí stanoviště mi navíc zpříjemňoval koncert známého rappera Majka Spirita ozývající se z terasy Mánes. Vraťme se však ke hře. Ať jsem se snažil sebevíc, vyřešení třetí šifry pro mě jako Slováka byl opravdu oříšek. S touhle si poradí jenom své země dobře znalý Čech. Nápověda mě však jako vždy navedla, a tak jsem zdolal i předposlední úlohu.

Konečně jsem se dostal na ostrov Kampa, kde na mě čekala poslední šifra. Její součástí bylo krátké představení historie ostrova. Svůj dnešní název prý Kampa dostala až v osmnáctém století, do té doby se jí říkalo prostě „Ostrov“. Jelikož však ostrov trpěl neustálými záplavami, nebylo možné ho zastavět, a tak se díky své rozloze využíval k pěstování různých plodin. Proto nejpravděpodobnější teorie hovoří o odvození názvu Kampa z latinského výrazu campus, což v překladu znamená pole.

Poslední šifra byla podle mě ze všech šifer nejzajímavější a nejzábavnější. Při jejím řešení jsem musel taky oprášit znalosti ze základní školy. Když však po jejím zodpovězení ukázala obrazovka mobilu výsledný čas přes dvě a půl hodiny, úsměv na mé tváři rázem zmrznul. Tak snad vám to půjde lépe a dosáhnete i na nějaké ceny.

Foto: Cool únikovka

Mohlo by vás zajímat: