Studenti FMV dostali možnost rozšířit si své kontakty

2. 1. 2017 | | Kariéra, Zprávy ze školy skok-business_coctail3

Vysoká škola už dávno neslouží jen k získání vědomostí a titulu – stále důležitější se pro studenty stává i rozšíření networkingové sítě. A to nejen mezi svými vrstevníky-spolužáky, ale i u zkušenějších a zajímavých lidí praxe. Na to dozvědět se, jak podnikatelský a pracovní svět funguje učebnice nestačí, posluchači se chtějí ptát na věci, které je zajmají, přímo lidí pracujících v oboru.

Studentský klub obchodu a konkurenceschopnosti (SKOK) vybraným studentům už potřetí takové setkání zprostředkoval v Akademickém klubu. Na jejich speed-networkingové akci Business Cocktail se sešli studenti především z oboru Mezinárodní obchod se zkušenými manažery z praxe. Ti jim mimo jiné radili, jak v budoucnu uspět, jak zvládat stresové chvíle a nebo jak vyvážit pracovní život s osobním. A zvídavějším také sdělili, co považují za stěžejní vlastnosti manažera.

Pozvání na Business Cocktail přijalo sedm zástupců známých firem. Konkrétně výkonný ředitel společnosti LINET Jaroslav Chvojka, Jitka Carolin, ředitelka nákupu pro východní Evropu, Střední východ a Afriku v Mondelez International, Stanislav Zezulka z Ernst & Young, dále Petr Mašek, který je součástí týmu strategických změn v České spořitelně, nebo zakladatel Unie studentů na Vysoké škole ekonomické zastupující firmu Suitest, Miloš Lokajíček.

Zajímavé informace si studenti odnesli také od hosta ze společnosti L´Oréal. Diskuze se díky řediteli rozvoje trhu Laszlu Szabovi z Maďarska přenesla i do angličtiny. V neposlední řadě se události zúčastnil také proděkan pro pedagogickou činnost Fakulty mezinárodních vztahů (FMV) Pavel Hnát. Ten studentům sdělil, že i vedení FMV je vlastně z velké části o managementu.

Na programu bylo i řešení case studies

První část akce se tedy ubírala formou speed networkingu, kde se probírala témata work – life balance, kariéra nebo práce v zahraničí. Manažeři studentům třeba prozradili, jak zlepšovat efektivitu i spokojenost svých pracovníků nebo jak by se měl dobrý manažer chovat ke svým podřízeným. Druhá část pak probíhala formou takzvaných case studies, kdy manažeři řešili situace z pracovního prostředí a dále o nich se studenty diskutovali. Jaké faktory by brali v úvahu při zakládání pobočky ve vzdálené zemi nebo jakému uchazeči by dal zaměstnavatel přednost při ucházení se o práci na juniorské pozici – byly jen některé z otázek připravené organizátory, kterým měli účastníci přijít na kloub.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na konci akce pak studenti dostali prostor pro konkrétní dotazy a neformální networking. „Odnesl jsem si to, co jsem si odnést chtěl – nové podněty. A určitě to, co jsem se dozvěděl, v budoucnu zužitkuju,“ říká o pocitech z akce Marek Bobot. Stejně jako studenti i lidé z praxe ocenili neformální atmosféru.

Foto: archiv SKOK

Mohlo by vás zajímat: