Studenti VŠE se v soutěži Googlu dostali do evropské padesátky

24. 9. 2008 | | Studentský život

Google Online Marketing Challenge je celosvětovou soutěží, která letos proběhla ve více než čtyřiceti sedmi zemích světa. O prázdninách našla vítěze, kterým se stali studenti z University of Western Australia.

Google Online Marketing Challenge je celosvětovou soutěží, která letos proběhla ve více než čtyřiceti sedmi zemích světa. O prázdninách našla vítěze, kterým se stali studenti z University of Western Australia.

Mezi osmi a půl tisíci účastníků se neztratili ani posluchači VŠE, kteří byli jedinými reprezentanty českých veřejných vysokých škol. Při premiérové účasti na soutěži tohoto druhu si vydobyli konečné 47. místo v rámci Evropy. V celosvětovém měřítku se vešli do první stopadesátky soutěžících týmů.

Společnost Google připravila soutěž Online Marketing Challenge na základě žádostí vysokoškolských pedagogů z celého světa, kteří se na zástupce společnosti obrátili s prosbou, aby jim pomohla připravit studenty na měnící se realitu moderního světa obchodu. Nejedna vysoká škola poté zařadila do svých osnov kurzy online marketingu. Na VŠE tomu není jinak, výuku kurzu Marketing na internetu zajišťuje Fakulta podnikohospodářská (FPH). Podle Václava Stříteského, garanta tohoto kurzu, byla soutěž lákavou příležitostí, jak obohatit jeho kurz.

„Reklamní systémy PPC jsou pro studenty jedním z nejzajímavějších témat vyučovaného kurzu, proto jsem velmi uvítal možnost nabídnout studentům nejen teoretické poznatky, ale reálnou praktickou zkušenost s populárním systémem Google AdWords,“ Stříteský. Vznik této soutěže objasňuje Lee Hunter, manažer pro produktový marketing Google, tím, že se zkrátka snažili reagovat na poptávku učitelů vysokých škol z celého světa.

Online reklama je, když…
Model PPC reklamy na internetu je pro firmy všech velikostí účinným a cenově dostupným způsobem, jak směrovat provoz na své webové stránky. Reklamní prostor nabízí řada vyhledávačů. Nejběžnějším způsobem online reklamy PPC je reklama textová, která reaguje na slova zadaná uživateli do okénka vyhledávače. Když uživatel zadá například dotaz „levné letenky“, zobrazí se mu inzeráty leteckých společností. Inzerenti se rozhodují, kolik jsou ochotni za svou inzerci platit – navíc za inzerát platí jen v tom případě, že na něj uživatel klikne, takže mají plnou kontrolu nad svým reklamním rozpočtem. Společnost Google provozuje komplexní systém online reklamy nazvaný AdWords – při zadání dotazu se inzeráty zobrazují nad a vedle běžných výsledků vyhledávání a jsou označeny jako reklamní sdělení.

Mohlo by tě zajímat: