Studenti VŠE získali první místo v soutěži Coca-Cola HBC Management Challenge

11. 3. 2021 | | Zprávy ze školy Coca-Cola HBC Management Challenge

Třetí ročník soutěže Coca-Cola HBC Management Challenge zná svého vítěze. První místo získali studenti Vysoké školy ekonomické (VŠE) a to konkrétně tým s názvem Kapůča ve složení Nikola Lomenčíková, Julie Janáková, Martin Rampa, Martina Kopová a Berta Šimonová. Tým čelil nemalé konkurenci, celkem se do soutěže přihlásilo 80 týmů.

Soutěž je pořádána firmou Coca-Cola HBC ve spolupráci s neziskovou organizací JA Alumni. Cílem soutěže je propojení akademického prostředí s prostředím mezinárodního byznysu. Zúčastnit se mohli studenti českých a slovenských vysokých škol. Na rozdíl od předchozích ročníků proběhl ten letošní kompletně online. Celá soutěž probíhala v angličtině.

Soutěž je především o propojování teorie s praxí, o čemž svědčí samo zadání. Studentské týmy si zvolily jednu oblast, v rámci které následně zpracovávaly případovou studii. „Na výběr byly výzvy z oblastí financí, marketingu, logistiky. My jsme si vybrali prodej,“ řekla iListu Martina Kopová.

Cílem případové studie vítězného týmu bylo uvést na český maloobchodní trh nový produkt od dceřiné společnosti Costa Coffee. „Naším úkolem bylo například vytvořit distribuční kanál, finanční model, kalkulace ceny a odhad prodejů,“ sdělil redakci Martin Rampa. Julie Janáková doplnila, že tým měl opravdu komplexní pohled na celou problematiku. „V zadání jsme měli pouze minimum informací, celé naše řešení bylo tedy postavené na vlastním výzkumu, analýze trhu a našich propočtech,“ dodává.

V průběhu práce si členové týmu rozdělili role, každý měl na starost něco jiného. „Já s Julčou jsme zpracovávaly konkurenci a tvořily počáteční analýzu, Martin s Bertou dělali hlavně výpočty a Niky měla na starost celkovou strategii,“ řekla Martina. Martin dodal, že v průběhu práce dostal tým zpětnou vazbu od odborníků. „Měli jsme tak možnost připomínky ještě zapracovat do finální prezentace,“ popisuje Martin.

Účast v soutěži má velkou přidanou hodnotu

Jak již bylo řečeno, soutěž probíhala po celou dobu online. I to však přineslo své výhody, vzhledem k tomu, že ne všichni členové týmu se v období soutěže nacházeli v České republice. „Nemyslím si, že by nám online forma soutěže nějak extrémně vadila,“ shrnula Berta Šimonová.

Nejlepších 11 týmů se dostalo k prezentaci práce před porotou, která proběhla 25. února také online. „Prezentování jsem si vzala na starost já spolu s Niky,“ uvedla Julie Janáková. Dle jejích slov vše proběhlo hladce, včetně videa, které si tým pro porotu nachystal. „Myslím, že jsme vše obstojně obhájili před celou porotou,“ dodává Julie.

Účast v soutěži shrnula Nikola Lomenčíková. Pro ní to byla v rámci jejího studia na VŠE již třetí soutěž, do které se zapojila. „Každá soutěž je něčím jiná, něco nové vás naučí. Ať už pracovat s velkým počtem dat, vytvářet pěkné slidy, být diplomatický a nepřijít o kamarády,“ objasňuje Nikola. Dodává, že účast v soutěži celý tým spojila a zase posunula o něco dál. „Rádi bychom tuhle myšlenku šířili dál, protože věříme, že na VŠE je hodně mladých talentů, které jen potřebují podat pomocnou ruku. A my v jim tom chceme pomoci,“ zakončuje.

Foto: web Fakulty podnikohospodářské

 

Mohlo by vás zajímat: