Studenti z Jarova III.G si zatím balit nemusí. Rekonstrukce se odkládá

4. 4. 2011 | | Nezařazené

Dlouhodobě plánovaná rekonstrukce koleje měla odstartovat v dubnu, opět
se však odkládá kvůli nedostatku peněz. První fáze přestavby začne až
o prázdninách.

Asi tři stovky ubytovaných v jižní části koleje Jarov III.G obdrželo
v září ubytovací smlouvu pouze do konce letošního března. Kvůli
rekonstrukci, která měla začít v dubnu, se pak měli přestěhovat do
volných kapacit na ostatních kolejích. Koncem února však Správa
účelových zařízení (SÚZ) oznámila, že smlouvy prodlouží až do konce
června.

„Z důvodu nedostatku finančních prostředků ve Fondu rozvoje
investičního majetku, z něhož se čerpají peníze na opravy kolejí, se
rekonstrukce jižní části budovy posouvá na červenec. Příští rok by
měla být opravena i severní část,“ uvedl ředitel SÚZ Drahoslav
Zerzáň. Přes prázdniny se celá budova Jarova III.G uzavře a do konce
září by měla být jižní část v novém. Studenti si proto budou moci
v květnu podat přihlášku k ubytování na této koleji i na příští
akademický rok.

Podle předsedkyně kolejní rady Jarova III.G Vladimíry Pituchové si
mnozí studenti po oznámení o prodlužování smluv oddechli. „Často jsme
dostávali maily od studentů s dotazy ohledně přestavby. Měli obavu, kam a
kdy je přestěhují. Někteří se obávali velkého hluku, který by
rekonstrukce způsobila,“ říká Pituchová.

Na komunikaci mezi vedením SÚZ a studenty si však nestěžuje. „Když se
rozhodlo o posunutí přestavby, byla pod záštitou vedení koleje viditelně
vyvěšena oznámení s odkazem na stránky SÚZ,“ poznamenává. S tím
souhlasí i předseda Centrální kolejní rady David Nývlt. „Celkově si
myslím, že SÚZ poskytl dost informací o odložení přestavby a
v dostatečném předstihu,“ říká Nývlt.

Někteří studenti si však stěžovali na špatnou komunikaci a nejistotu,
co je čeká. „Když jsme si koleje vybírali, o předčasném vystěhování
nás nikdo neinformoval, a to ani poté, co jsme kolej dostali. Ve smlouvě
tento termín sice je, ale myslím, že takto zásadní informaci by mělo
vedení koleje vykomunikovat lépe,“ říká jeden z ubytovaných.
„Studenti se o tom dozvěděli často až po několika týdnech od
kamarádů. Vím o případech, kdy si začali hledat bydlení na privátu již
od letního semestru. Možnost vystěhování na vzdálené Jižní město
totiž nebyla malá. Když jsme se o zrušení rekonstrukce dozvěděli,
všichni jsme si velmi oddechli,“ popisuje student.

Zvýšení DPH zdraží koleje

Kolej čeká oprava střechy, zateplení vnější fasády, výměna oken,
oprava balkonů a topení. Oprava střechy měla začít již loni v listopadu,
kvůli klimatickým podmínkám se ale práce odsunuly.

Předběžný odhad nákladů na rekonstrukci celé budovy počítá se
33 miliony, z toho devět milionů pokryje dotace ze Státního fondu
životního prostředí. „Nejedná se ale o konečnou částku. Musí ji
odsouhlasit akademický senát schválením rozpočtu VŠE, a pak vypíšeme
veřejnou obchodní soutěž,“ upřesňuje Zerzáň. Akademický senát VŠE
by měl projednat rozpočet na svém zasedání 4. dubna. Jak ujišťuje
Zerzáň, kvůli investici do přestavby se kolejné nezvýší. „Pokud ale
kolejné spadne do vyšší sazby DPH, toto zvýšení se do cen promítne,“
upozorňuje.

Rozsáhlé investice do kolejí

Podle koncepce rozvoje kolejí roku 2007/2008, se měl Jarov III.G
rekonstruovat už předloni. Finanční průtahy to však zbrzdily.

Do kolejí ale vedení školy v posledních letech hodně investovalo,
pochvaluje si Zerzáň. Loni spolkly koleje přes 16 milionů korun. Polovina
z toho připadla na výměnu oken a zateplení bloku Jarov I.A. Přes milion
korun stála výměna vchodových dveří a zavedení vstupu na ISIC karty na
všech blocích kromě Jarova III.G, kde se elektronické vstupy zavedou při
rekonstrukci. V brzké době instaluje SÚZ kamery ve vestibulu Jarova I. a na
Rooseveltově koleji.

Do budoucna počítá vedení školy s rekonstrukcí Jarova III.F ve
stejném rozsahu jako se plánuje současná přestavba Jarova III.G.

Týká se to i vás? Jaké zkušenosti máte s komunikací mezi
vedením SÚZ a studenty? A jak jste spokojeni na kolejích?

Mohlo by vás zajímat: