Tipy redakce: Jak na úspěšné zkouškové

24. 5. 2020 | | Názory, Studentský život Skladovani bakalarky vol. 2

Zkouškové období na ekonomce se už pomalu rozbíhá, proto jsme v redakci dali hlavy dohromady a připravili několik zaručených tipů, jak ním projít s minimální ztrátou bodů.

Inspirujte se redakcí iListu:

Dobrý jídelníček je základ úspěchu (Jelizaveta Sokolova)

Mějte někde po ruce něco dobrého k snědku! V momentě vytížení si dejte kousek kvalitní hořké čokolády nebo vaše oblíbené ovoce a hned se budou poznámky číst lépe. Ale radím si vybírat spíše zdravé pamlsky, protože přebytek kávy, energetických nápojů nebo chipsů by pro zdraví a energii mohlo být kontraproduktivní.

Ohlídejte si čas (Klára Řepková)

Nastavte si minutku na 20, 30 nebo 40 minut, podle toho, jak vám to bude vyhovovat. Rozkouskujete si tak dobu učení a lépe si rozvrhnete látku na intervaly. Zároveň se vám nestane, že se studijní přestávka nebo krátké zkontrolování Facebooku protáhne na dvě hodiny, nejpozději po daném čase vás budík z nicnedělání vytrhne.

Přílišná panika škodí (Martina Kroa)

Zbytečně nepanikařit. Pokud se učíte až na poslední chvíli, udělejte si základní přehled o látce a snažte se věc spíše pochopit než nadrtit. Hlouběji se ponořte do náročnějších věcí. Vždy to jde nějak zvládnout, i pokud má člověk jen pár hodin. O to je pak soustředění na látku intenzivnější. Během semestru jste si už danou látku prověřili v průběžných testech a projektech. Strach je mnohdy horší než zkouška samotná!

Plánování dne zkouškového (Eva Svobodová)

(Nejen) na každý den zkouškového je dobré si vytvořit checklist s body, které je třeba splnit. Ty musí být dostatečně konkrétní a krátké. Takový denní plán zvýší produktivitu a jako bonus budete mít ze sebe dobrý pocit.

Klidné noční učení pro sovy (Filip Kubus)

Ačkoli se obecně noční práce  nedoporučuje, pokud k tomu budete okolnostmi donuceni (což většina studentů zná), nezoufejte a nepanikařte. V noci, když všichni spí, zjistíte, že atmosféra je mnohem klidnější, neruší vás žádný Facebook ani e-maily. Pokud překonáte prvotní nával únavy, váš mozek se opětovně nakopne a vy zjistíte, že se dokážete o mnoho lépe soustředit a jste kreativnější, než přes den. Nepřežeňte to ale s kávou nebo energetickými nápoji, příliš nabuzení přijdete výhodu klidného stavu mysli a narušíte své soustředění. Raději si nachystejte zásobu sladkostí, dobrého čaje, nadýchejte se čerstvého vzduchu a nasajte atmosféru noci. Po náročném nočním výkonu se taky lépe usíná a váš spánek je hlubší, vstanete tudíž odpočatí i po méně než standardních osmi hodinách, čili zvládnete i krátký šlofík před zkouškou. Je však dobré jít spát před východem slunce, tedy před čtvrtou hodinou ranní v letním semestru, v zimním máte čas až do šesti, sedmi rána.

Harmonogram příprav (Karolína Holevová)

Vytvořte si harmonogram jako přípravu na zkoušku. Klidně na jeden den, jeden týden nebo na celé zkouškové. Vhodné je si rozlišit, co je potřeba se učit nově a co už se dá opakovat. Tím se nestane, že byste před zkouškou zapomněli na první kapitoly, které jste se učili před týdnem. Průběžně se tak věnujete veškeré látce. Do harmonogramu je dobré si zapsat připomínku cvičení, jiných povinností nebo odpočinku, abyste nepřestali vnímat svět kolem sebe.

Úklid mysli i stolu (Johana Amlerová)

Udělejte si pauzu a zacvičte si, stačí i 20-30 minut a mozek si krásně odpočine a má více síly pustit se znovu do učení. Úklid proveďte i kolem sebe -jak na stole, tak v jeho nejbližším okolí. Když máte na stole příliš věcí, při učení se zdá všechno zajímavé, jen ne obsah látky. A samozřejmě, zbavte se telefonu, nemějte ho u sebe. Ukliďte ho vypnutý co nejdál od sebe.

Mohlo by vás zajímat: