V soutěži PwC Consulting Challenge obsadily druhou a třetí příčku týmy z VŠE

12. 1. 2021 | | Zprávy ze školy PwC

Druhý ročník soutěže PwC Consulting Challenge byl výzvou například i kvůli netradičnímu online prostředí, ve kterém se konal. To však nijak neovlivnilo výkony dvou čtyřčlenných týmů, které reprezentovaly Vysokou školu ekonomickou (VŠE). Tým ve složení Lucie Žídková, Martin Jindřich, Jakub Wejskrab a Adam Kubik se umístil na druhém místě. Na třetím místě se umístil tým ve složení Julie Janáková, Martin Rampa, Nikola Lomenčíková a Matúš Káčer.

„Každý měl svoji úlohu v týmu. Já jsem například vypracovával market sizing, Kuba se ponořil do práce na business modelu. Lucka pracovala na analýze konkurence a Adam si vzal na starost práci na slidech, aby bylo vše koherentní, “ popisuje spolupráci svého týmu Martin Jindřich. „O všem jsme se bavili dohromady, každý měl své relevantní připomínky, které se zapracovaly do finálního výsledku,“ dodává Martin.

K týmové spolupráci se vyjádřil také člen druhého týmu, Martin Rampa: „Úkoly jsme měli rozdělené tak, že kdo se na co cítil, to si vzal. Výhodou bylo jistě to, že už jsme se všichni z týmu znali a tušili, v čem je kdo silnější.“ Absolvování soutěže během online výuky podle Martina nebyl problém. Naopak, díky ní mohl být člověk mnohem flexibilnější. „Mohli jsme tak někdy pracovat na případové studii i do rána,“ dodává s úsměvem.

„Obsahom zadania prípadové štúdie bolo analyzovať či by sa mal rýchlo sa rozrastajúcej Wolt pokúšať vstúpiť na trh do Liberca. Okrem toho sme mali zvážiť technologické optimalizácie pri vstupe na tento trh,“ sdělila iListu Nikola Lomenčíková.

Po celou dobu konání soutěže byli účastníkům k dispozici odborníci z oddělení Technology Consultingu firmy PwC. „Co se týče consultingové části případové studie, byli jsme si jistí v tom, jak k problému přistoupit, takže tam jsme toho moc nepotřebovali,“ sdělil iListu Martin Jindřich. Dodává, že by tým spíše ocenil informace od společnosti Wolt, ale jelikož byli na konkrétnosti poměrně skoupí, tým si u odborníků ověřil tedy především své hypotézy.

Studenti ekonomky se v soutěži neztratili a doporučili by ji dalším

Konkurence byla v letošním ročníku soutěže opravdu velká, celkově se do soutěže zapojilo okolo 100 týmů. Po zaslání všech vypracovaných případových studií bylo vybráno 10 nejlepších týmů, které čekala online prezentace svých řešení před porotou. „Za každý tím prezentoval jen jeden člen, aby sa nerušilo spojenie. Prezentácia trvala 15 minút. Potom nás čakalo zodpovedanie otázok od senior konzultantov z PwC, tam už sme odpovedali všetci spolu,“ prozradila iListu Nikola Lomenčíková.

„Určitě bych všem studentům doporučila se v dalších ročnících do podobných soutěží a projektů zapojit a nebát se posouvat svoje limity. Myslím si, že nebudu mluvit jen za sebe, když napíšu, že mi účast přinesla nejen nové kontakty a zkušenosti, ale i nezapomenutelné vzpomínky,“ shrnula účast Fakultě mezinárodních vztahů Julie Janáková.

PwC Consulting Challenge je soutěž organizovaná poradenskou společností PwC Česká republika a finskou donáškovou společností Wolt. Zúčastnit se mohou studenti bakalářských a magisterských programů, ale i čerství absolventi vysokých škol, kteří mají, v rámci až čtyřčlenných týmů, za úkol vypracovat během týdne případovou studii. Studenti tak mohout nahlédnout do skutečných situací, které společnost Wolt řeší a podílet se na jejich řešení. Motivací pro soutěžící je nejen finanční odměna a věcné ceny, ale také možnost stáže ve Woltu nebo v PwC.

 

Foto: www.fmv.vse.cz

Mohlo by vás zajímat: