Šéf pro mě musí být ikona, abych ho ustál

16. 10. 2012 | | Kariéra

Podnikání se Tomáš Čupr věnoval už při vysoké, následně si to
vyzkoušel i ve Velké Británii, kde pět let žil. Po návratu založil
známou službu Slevomat, kterou donedávna řídil. V rozhovoru Studentskému
listu prozradil, proč se vrátil do Česka, s kým by chtěl spolupracovat
nebo u koho by se nechal zaměstnat.

Hned po škole jsi šel do Anglie. Co nejcennějšího ses tam
naučil?

Já to nazývám tak, že jsem přestal být lempl. Přišlo mi, že na VUT, kde
jsem studoval, bylo strašně jednoduchý se flákat. A to pochází už z dob
gymplu. Nikdy jsem neměl problém dosahovat dostatečně průměrných
výsledků, abych se nemusel učit. A Anglie mě naučila, že toto je málo,
že člověk musí skutečně vynikat, aby se prosadil, že je tam ta konkurence
mnohem tvrdší. Protože když jste stejně dobrý, jako je nějaký Angličan,
vždycky vezmou Angličana. Takže musíte být o stupeň lepší.

Z jakého důvodu ses pak rozhodl založit byznys
v Česku?

Podnikal jsem i tam, asi tři a půl roku.

To vím, ale proč ses vracel?
Všude dobře, doma nejlíp, ne? Holky, osobní důvody… A ta Anglie je svým
způsobem taková chladná, i lidsky.

Plánuješ se ještě někdy na delší dobu vrátit do
ciziny?

Asi ano, zvažuju zahraničí, ale ne na podnikání. Docela rád bych chvíli
žil třeba v New Yorku…

… a nechal se tedy zaměstnat?
Spíš bych nepracoval vůbec. Chtěl bych se vzdělávat, mám trošku ambice
zkusit třeba Harvard.

Umíš si vůbec představit, že bys pracoval pod
někým?

Musela by to být dostatečně silná osobnost, abych ustál to, že mám
šéfa. Například. Nechal bych se zaměstnat u Facebooku nebo v Applu, na
pozici, kde reportuju někomu, kdo je pro mě svým způsobem ikona.

Můžeme si vybírat

Rozumím. Teď se ale přesuneme k tomu, co děláš v Česku. Jak
se daří odvětví slevových serverů?

Počet portálů klesl, ale zprostředkovaný objem se zvýšil. Myslím, že
teď ten trh udělá v Čechách za rok kolem tří miliard, loni to byla
miliarda a kousek.

Proč firem ubylo?
Lidi se naučili hledat kvalitu i tady, přestali nakupovat na těch malých.
Hraje tam roli dlouhodobá zkušenost, reference přátel, známost té
značky.

Nabízíte ještě nějaký servis navíc, aby šli zákazníci
právě k vám?

Naše hlavní deviza je kvalita partnerů, s nimiž pracujeme. Málokdy u nás
koupíte „shit“. Samozřejmě je tam i věrnostní program, zákaznická
podpora, ale to ten obrázek spíš jen učišťuje.

Kolik nových firem získáváte třeba za týden?
Je to v desítkách denně.

Takže máte přetlak zájemců o spolupráci?
V Praze hodně odmítáme, hlavně z kvalitativních důvodů. V regionech se
musíme víc snažit, ale tam zase nepotřebujeme naplnit takovou kapacitu.
Relativně si můžeme vybírat.

Ale určitě existuje někdo, koho byste chtěli a koho zatím
nemáte.

Docela bych rád udělal něco s Českými drahami, s Jančurou, stejně tak
Leo Express, prostě tyto masový dopravy. O koho se ještě dlouho snažíme?
Třeba o velký cestovky.

Řeší se spíše pseudoproblémy

Už jste s někým přerušili spolupráci?
S portálem Zoot, který nám dodával nějaký trička, Lacoste tuším – a
ukázalo se, že to byly „fejky“.

Pokud se při prodeji zboží nebo služby vyskytne zádrhel, čeho
se týká?

Často je to nějaký pseudoproblém, jako že nesedí velikost. Na tom
internetu si to úplně neošaháte, totéž platí pro materiál. Vidíte
popis, objednáte si zboží, ale pak to není ono, tak ho vrátíte. Neznamená
to, že je nekvalitní, ale neodpovídá vašim představám.

Ještě jednu otázku. Slevomat najdeme i v zahraničí, zatím
jste ale expandovali jen do postkomunistické Evropy. Kdy přijde na řadu
západ?

To jsi hezky nazvala, my tomu říkáme střední a východní Evropa.
Vybíráme si trhy, kde můžeme být jednička. A ten západ je obsazenej.

Takže to ani nebudete zkoušet?
Nedává to smysl.

Foto: Jan Čislinský

Mohlo by vás zajímat: