Hilti CEMS Case Study Day

Hilti <acronym title="Community of European Management Schools">CEMS</acronym> Case Study Day

There was a very nice happening organized at the premises of Hilti Czech in April 2003. Around 20 CEMS students were invited to take part in the first Hilti CEMS Case Study Day 2003. Hilti, CEMS corporate partner, put emphasis on cooperation with Universities. The General Manager, Mr. Zeidler says: „There is so much that the students can learn about real business, however Hilti also learns unpredictably a lot from pure, sometimes crazy ideas of students“.

There was a very nice happening organized at the premises of Hilti Czech in April 2003. Around 20 CEMS students were invited to take part in the first Hilti CEMS Case Study Day 2003. Hilti, CEMS corporate partner, put emphasis on cooperation with Universities. The General Manager, Mr. Zeidler says: „There is so much that the students can learn about real business, however Hilti also learns unpredictably a lot from pure, sometimes crazy ideas of students“. That’s why Hilti confronted the students with one of the real problems they face nowadays. It is actually a very difficult decision about changes in sales channel mix. But, the problem as such is not that relevant. It is the chance, that students meet representatives of real business. It is the possibility for students to benchmark themselves in competitive environment. It is the possibility to do networking, opening them ways for future cooperation.

Hilti has many times proven, that they are serious about their cooperation with Universities. They have employed two CEMS students recently, have sent students to do their CEMS internships in one of 120 Hilti abroad organizations, have helped students with their thesis and organized several CEMS business projects. We can only recommend other companies to support the University to bring praxis and theory together.

Hilti-CEMS Team: Eva Černá – Miro Mendl – Martijn Deiters

The winning team of the Hilti case day (on the picture from left): Vladimír Langhammer, Eva Stárková, Markéta Dvořáková, Petr Malík, Jaroslav Stach

Martijn Deiters

HR and Finance Manager, Hilti Czech

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

9f540da5-1bf8-4d65-b133-d0550ace1767

Z Love Islandu na vrchol: Influencer monitor ukázal nový trend

Ikonický influencer, symbol mladé generace, Karel Kovář alias Kovy byl sesazen z prvního místa Influencer monitoru, který pravidelně od roku 2019 vydává Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing působící na Fakultě podnikohospodářské (FPH) na Vysoké škole ekonomické (VŠE). Rok 2024 totiž ovládla devatenáctiletá Domi Alagia. V minulém roce přitom nefigurovala ani v první patnáctce....

WhatsApp Image 2024-12-01 at 12.05.01

Halyna Kovalenko: Cesta k vlastnímu podnikání začíná v AIESECu

Halyna Kovalenko, současná LCP (Local Committee President) v AIESEC Praha, je nejen inspirativní lídryní, ale také studentkou bakalářského programu Podniková ekonomika a management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru jsme si povídali o jejích zkušenostech v AIESECu, o tom, jak tato globální organizace rozvíjí mladé lídry, a jaké příležitosti nabízí studentům. Halyna také sdílela, co ji...

1583752051616

Adam Vološin: Na cestu na kole z Porta do Prahy mě namotivovala moje nadřízená

Adam Vološin je studentem magisterského stupně programu Management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru nám povyprávěl nejen o své činnosti v Klubu cestovatelů VŠE nebo o práci v Procter & Gamble. Adamovou velkou vášní je také cyklistika a před několika měsíci přejel na kole trasu z Porta až do Prahy. Dozvíte se, co si na této...