Každého třetího uchazeče o práci zradí sociální síť

Každého třetího uchazeče o práci zradí sociální síť

Hledáte práci? Jako první byste měli promazat a aktualizovat vaše
veřejné záznamy na sociálních sítích. Pro personalisty jsou totiž
vítaným zdrojem informací. Třetinu uchazečů vyřadí z výběru proto,
že mají neudržovaný profil na LinkedIn nebo fotky z večírku na
Facebooku.

Jak vyplývá z průzkumu agentury Grafton Recruitment, devět z deseti
personalistů hledá zaměstnance na LinkedIn a 30 procent jich spoléhá i na
Facebook. Na profilech LinkedIn jim nejčastěji vadí nepravdivé nebo
zastaralé informace a také neprofesionální profilová fotka. Ta by měla
být seriózní, nemělo by se jednat o výstřižek ze skupinové párty fotky
nebo momentku z dovolené v sedle velblouda. Na Facebooku uchazečům často
uškodí nejen nevhodné fotky, ale i pomlouvání předchozího šéfa. Více
než třetinu uchazečů se personalisté rozhodnou nepozvat na pohovor právě
kvůli nekvalitnímu profilu na sociálních síti.

„Kandidátům radíme, aby se snažili udržet si pozitivní online
reputaci,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton
Recruitment. To v praxi znamená, že by měli na svých profilech
v sociálních sítích uvádět jen pravdivé informace, sdílet a publikovat
jen vhodný a korektní obsah. „Například fotky z večírků nebo jiných
aktivit, o kterých by kandidáti před svým zaměstnavatelem raději
pomlčeli, by měly být zpřístupněny jen přátelům, nikoliv publikované
veřejně,“ dodává Součková.

Čtěte také:

 

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

iList_YouTube_Úvodní foto

Martin Pánek: Na Ukrajinu jsme vybrali 25 milionů. Naše kyseláče se vypijí za tři dny.

Co se stalo se stranou Svobodných a proč se spojili s SPD? Pomohou zkušenosti ze zahraničních výjezdů při práci v Evropském parlamentu? Jak se pomáhá Ukrajině tři roky od začátku invaze? Proč se liberálové v Česku hádají? Na tyto a další otázky jsme se v rozhovoru ptali Martina Pánka, ředitele Institutu liberálních studií a absolventa...

9f540da5-1bf8-4d65-b133-d0550ace1767

Z Love Islandu na vrchol: Influencer monitor ukázal nový trend

Ikonický influencer, symbol mladé generace, Karel Kovář alias Kovy byl sesazen z prvního místa Influencer monitoru, který pravidelně od roku 2019 vydává Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing působící na Fakultě podnikohospodářské (FPH) na Vysoké škole ekonomické (VŠE). Rok 2024 totiž ovládla devatenáctiletá Domi Alagia. V minulém roce přitom nefigurovala ani v první patnáctce....

WhatsApp Image 2024-12-01 at 12.05.01

Halyna Kovalenko: Cesta k vlastnímu podnikání začíná v AIESECu

Halyna Kovalenko, současná LCP (Local Committee President) v AIESEC Praha, je nejen inspirativní lídryní, ale také studentkou bakalářského programu Podniková ekonomika a management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru jsme si povídali o jejích zkušenostech v AIESECu, o tom, jak tato globální organizace rozvíjí mladé lídry, a jaké příležitosti nabízí studentům. Halyna také sdílela, co ji...