Menza bude vařit podle chuti studentů

17. 9. 2003 | | Nezařazené titulní obrázek

Firemní ubrousky, nové tácy, výrazné cedule s nápisy „polévka“ či „hlavní jídlo“ a slunečníky tam, kam slunce nesvítí. To jsou první změny, které s sebou do menzy Italská se začátkem zimního semestru přinesl její nový provozovatel – firma Eurest.

Firemní ubrousky, nové tácy, výrazné cedule s nápisy „polévka“ či „hlavní jídlo“. To jsou první změny, které s sebou do menzy Italská se začátkem zimního semestru přinesl její nový provozovatel – firma Eurest.

Ing, Milan Hons
Regionální ředitel provozu firmy Eurest, spol. s r. o.

Zkušební provoz menzy zahájil Eurest v pondělí 15. září, kdy bylo možné objednávat pouze obědy. Večeře začala menza vařit od pondělí 22. září. „O našem vítězství ve veřejné soutěži jsme se dozvěděli až koncem srpna,“ řekl regionální ředitel provozu firmy Eurest ing. Milan Hons. Na zásadnější změny neměl zatím nový provozovatel mnoho času. Ceny i systém objednávání jídel zůstávají stejné jako v minulém roce. Na začátku semestru nefungovalo objednávání přes internet. Pracovníci firmy Anete, která systém provozuje, slíbili nápravu do 24. září. Do uzávěrky listu se nám však nepodařilo do systému se přihlásit. Regionální ředitel Eurestu se všem za nepříjemnosti omlouvá: „Ačkoli je v našem zájmu, aby systém fungoval, nemůžeme s tím nic dělat. Vím, že nám tu utíká kšeft,“ dodává ještě Hons.

Menza provozovaná firmou Eurest

„Původní vybavení jídelen i kuchyně jsme v podstatě komplet převzali. Na prvních pět týdnů jsme sestavili jídelníček podle původního provozovatele,“ uvedl Hons. Zároveň zdůraznil potřebu komunikace se studenty, jejichž chutím hodlá Eurest přizpůsobit především nabídku jídel. V plánu jsou dále podle něj různé gastronomické akce jako například „týden bulharské kuchyně“, „den jódu“, apod.

Menza provozovaná firmou Eurest

Změnit by se měl také doplňkový sortiment: „Každý den bude možné koupit si zeleninový nebo ovocný salát, moučník nebo ovoce,“ dodal Hons. Bohatší nabídkou by chtěl také nalákat studenty a zaměstnance do S klubu, který je součástí minutkové menzy a ve kterém by se podle Honse mohlo občerstvovat daleko více studentů než dosud.

Pro strávníky, kteří chtějí Eurestu přispět svým nápadem, jsou připraveny anketní lístky u výdeje jídel. „Už teď mám příspěvky kladné i záporné, na všechny postupně odpovím,“ vzkazuje ředitel Hons. Dodává, že po jednáních se školou se firma Eurest pokusila vyřešit alespoň nejpalčivější problémy: „Po stížnostech studentů jsme prodloužili původně chybně nasmlouvanou otevírací dobu z 19.30 na 20.00. Také jsme vyměnili příbory za nerezové. Tak jsem zvědavý, jak dlouho nám vydrží.“

Menza provozovaná firmou Eurest

Personální oblasti se změny příliš nedotkly. „Zaměstnance jsme povinni převzít ze zákona spolu s provozovnou, takže ze tří čtvrtin zůstali stejní,“ řekl Hons. Novou vedoucí se stala Eliška Kasalová, bývalá vedoucí menzy na Jarově, místo šéfkuchaře obsadil Vratislav Valena, dlouholetý pracovník Eurestu. „Na oba se mohou studenti obracet se svými stížnostmi, vedoucí i šéfkuchař jsou povinni se studenty komunikovat a v případě potřeby zjednat nápravu,“ podotkl Hons.

Menza provozovaná firmou Eurest

Firma Eurest byla podle ředitele Zerzáně vybrána na základě veřejné obchodní soutěže, protože nabídla nejlepší cenu. Ostatní služby byly srovnatelné s jejími konkurenty.

Větší investice do zařízení menzy se podle Honse plánují až od května do srpna 2004, kdy bude renovována varna a výdejna jídel.

Mohlo by tě zajímat: