Na Volhu se studenti dostanou rychleji

5. 12. 2008 | | Zprávy ze školy

Od března 2009 se chystají změny hromadné dopravy do zastávky Volha na Jižním Městě. Spoje 114 a 122 budou nahrazeny páteřní linkou, která spolu s autobusem 177 zajistí vyšší kapacity pro cestující a kratší intervaly mezi jednotlivými spoji.

Od března 2009 se chystají změny hromadné dopravy do zastávky Volha na Jižním Městě. Spoje 114 a 122 budou nahrazeny páteřní linkou, která spolu s autobusem 177 zajistí vyšší kapacity pro cestující a kratší intervaly mezi jednotlivými spoji.

Organizace městské hromadné dopravy (MHD) v oblasti Prahy 4 se dočká příští rok mnohých změn, jež se přímo dotknou studentů, kteří dojíždí do areálu VŠE poblíž zastávky Volha na Jižním Městě.

Vytížené linky mezi Volhou a Chodovem zajišťují dosud autobusy 114, 122 a 177. První dvě jmenované linky budou odkloněny. Jako kompenzaci zavede MHD kapacitní páteřní autobusovou linku 198, která pojede ze Smíchovského nádraží přes Sídliště Novodvorská, Sídliště Lhotka, Sídliště Písnice a Kunratice do zastávky Volha a dále po trase linky 177, tedy ve směru Poliklinika Mazurská.

Tento spoj bude provozován v kloubových vozech o kapacitě 90 až 110 cestujících. Tím, že zůstane zachována linka 177, dojde k posílení dopravy v úseku Volha – Chodov, neboť by měly jezdit v souhrnných intervalech tři minuty ve všední den ráno, šest až osm dopoledne, tři až čtyři minuty odpoledne a večer v rozmezí deseti minut.

Co se týče změn trasy linek 114 a 122, spoj 114 se zkrátí. Povede z Kačerova zpět na Šeberák. Linka 122 bude díky sloučení s linkou 212 odkloněna ve směru od Hostivaře ze zastávky Opatov do stanice Jižní Město. „ Návrh změn však ještě není konečný, v současné době prochází připomínkovým řízením v jednotlivých městských částích. Předpokládáme, že jasno by mělo být do konce ledna 2009,“ dodává mluvčí společnosti Ropid (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy) Filip Drápal.

Přeplněné autobusy v době konce a začátku přednášek nejsou zdaleka jen současným problémem. Nedostatečná kapacita autobusů dosáhla v roce 2006 tak kritického stavu, že vyvolala zájem na nejvyšších místech. Po vyjádření rektora VŠE, profesora Richarda Hindlse, o ochotě jednat s dopravním podnikem nabraly události rychlý spád a vstoupil v platnost nový jízdní řád, který přinesl posílení dopravy ve vytíženém úseku.

Mohlo by tě zajímat: