Nový průzkum: Musíte být flexibilní, na home office ale zapomeňte

Nový průzkum: Musíte být flexibilní, na home office ale zapomeňte

Pokud se firmy, které působí v oblasti financí nebo účetnictví,
rozhodnou nabrat absolventa vysoké školy, dívají se hlavně na to, kolik se
toho chce naučit. Odborné znalosti a praxe hrají až vedlejší roli, ukázal
průzkum Asociace certifikovaných účetních (ACCA).

Jak zaměstnavatelé uvedli, u mladých zaměstnanců si cení hlavně
flexibility a ochoty učit se novým věcem – tyto vlastnosti považují za
klíčové tři ze čtyř oslovených českých a slovenských firem. Druhé
nejdůležitější jsou jazykové znalosti, na které klade důraz 68 procent
respondentů.

Odborné znalosti naopak očekává jen každá čtvrtá společnost. „Lze
si to vysvětlit i tak, že firmy jsou dnes smířeny s realitou a počítají
s tím, že současný vzdělávací systém bohužel absolventy pro praxi
dostatečně nevybaví,“ myslí si Kateřina Benešová, ředitelka ACCA pro
Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.

Ještě méně důležité jsou prezentační komunikační schopnosti,
které ocení jen 12 procent oslovených společností.

Mladým chybí hlavně práce z domu

Pro čerstvé zaměstnance je naopak klíčové, kolik si v práci
vydělají – podle toho se rozhoduje 76 procent z nich. Podobný význam
má i příslib kariérního postupu a dalšího vzdělávání, který od
budoucí práce očekává 75 procent z nich. Více než polovina respondentů
si také vybírá podle toho, jak se jim podaří sladit práci s osobním
životem – tedy například podle toho, zda jim zaměstnavatel povolí práci
z domova vícekrát než dvakrát do měsíce, což podle šetření může jen
36 respondentů, případně práci na zkrácený úvazek.

Jakou má daná firma pověst, pro mladé zaměstnance tolik důležité
není – řeší to jen pětina z nich. Ještě menší roli hraje možnost
pracovat v mezinárodním týmu, stejně tak se jen osm procent z nich stará
o nefinanční benefity jako stravenky nebo služební automobil

Šetření se kromě 38 českých a slovenských firem účastnili
i zaměstnanci, kteří se narodili v letech 1980 až 1991.

Máte už práci? Povoluje vám zaměstnavatel home office? Podělte
se o svoji zkušenost v diskuzi.

ČTĚTE TAKÉ:

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

9f540da5-1bf8-4d65-b133-d0550ace1767

Z Love Islandu na vrchol: Influencer monitor ukázal nový trend

Ikonický influencer, symbol mladé generace, Karel Kovář alias Kovy byl sesazen z prvního místa Influencer monitoru, který pravidelně od roku 2019 vydává Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing působící na Fakultě podnikohospodářské (FPH) na Vysoké škole ekonomické (VŠE). Rok 2024 totiž ovládla devatenáctiletá Domi Alagia. V minulém roce přitom nefigurovala ani v první patnáctce....

WhatsApp Image 2024-12-01 at 12.05.01

Halyna Kovalenko: Cesta k vlastnímu podnikání začíná v AIESECu

Halyna Kovalenko, současná LCP (Local Committee President) v AIESEC Praha, je nejen inspirativní lídryní, ale také studentkou bakalářského programu Podniková ekonomika a management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru jsme si povídali o jejích zkušenostech v AIESECu, o tom, jak tato globální organizace rozvíjí mladé lídry, a jaké příležitosti nabízí studentům. Halyna také sdílela, co ji...

1583752051616

Adam Vološin: Na cestu na kole z Porta do Prahy mě namotivovala moje nadřízená

Adam Vološin je studentem magisterského stupně programu Management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru nám povyprávěl nejen o své činnosti v Klubu cestovatelů VŠE nebo o práci v Procter & Gamble. Adamovou velkou vášní je také cyklistika a před několika měsíci přejel na kole trasu z Porta až do Prahy. Dozvíte se, co si na této...