Pivečko nebo vínečko? ptají se školní potkani

13. 3. 2005 | | Nezařazené titulní obrázek

Jelikož stav vědeckého bádání je na naší škole po změně financování více než tristní a většina projektů, které (za) něco stály, přestala být podporována, vznikla z popudu docenta Votočky, prorektora pro vědu a výzkum, nová nízkorozpočtová centrála výzkumu. Školní laboratoř ekonomie (ŠLE) využije nevytížený přístěnek na košťata v prostorách rektorátu.

Jelikož stav vědeckého bádání je na naší škole po změně financování více než tristní a většina projektů, které (za) něco stály, přestala být podporována, vznikla z popudu docenta Votočky, prorektora pro vědu a výzkum, nová nízkorozpočtová centrála výzkumu. Školní laboratoř ekonomie (ŠLE) využije nevytížený přístěnek na košťata v prostorách rektorátu. Podmínkou bylo, že původní funkce přístěnku zůstane v plném rozsahu zachována.

„Už jsme pořídili první laboratorní nezbytnost – překrásný páreček potkanů,“ nedokáže své nadšení skrýt Votočka. „Investice 83 korun se nám velmi vyplatí. Naše šetrné pokusy je neohrozí na životě ani zdraví, takže předpokládám, že se nám budou hezky množit,“ pokračuje Votočka. A jaké že pokusy jsou v plánu? „Náš první projekt se jmenuje Ověření elementárních tezí o substituci za jinak stejných podmínek. Prostě budem substituovat pivo vínem,“ říká vedoucí ŠLE, profesor Golman.

Rozpočtová stránka projektu se jeví skutečně zajímavě. Bulvě se podařilo zjistit, že na spadnutí je uzavření smlouvy s Mídlem, který se má stát výhradním dodavatelem krabicáku za 14,90. Pivo má podle neověřených informací poskytnout menza v Italské. Šéf menzy, Vladimír Haluz, má v plánu speciální výlevku na nedopité pivo. Studenty a zaměstnance školy má k vylévání motivovat emotivní slogan „Podpořte vědu a výzkum na své škole. Vaše ŠLE“.

Laboratoř

Překážkou uzavření smluv je ale rezolutně odmítavý postoj docentky Horšejší: „Já nevím, jak vy, ale já rozhodně mnohem raději substituuji želé čokoládou. Přece nemůžete ta nebohá zvířata nutit k alkoholismu!“ Ostře vystupuje i proti námitce, že se jedná o zcela běžný učebnicový příklad: „Aťsi! Dyť se na ně podívejte! Chudáčci jedny chundelatý, ňu ňu ňu…“

Šéf ŠLE, profesor Golman je přesvědčen, že neshody ve vědeckém týmu se podaří překonat a co nevidět se bude moci zahájit samotná fáze výzkumu. „Vzhledem k omezenému přísunu prostředků mám ale obavy o budoucím fungování ŠLE,“ pronáší skepticky Golman. Další zamýšlený projekt totiž předpokládá zkoumání míry dokonalosti substituce u Coca Coly a Pepsi, což rozpočet školy zatíží mnohem výrazněji, protože firmy se odmítly společně podílet na jednom projektu. „Laboratoř si na sebe prostě musí před zahájením druhého projektu vydělat. Musíme vychovat takové dvě tři generace mladých,“ uzavírá zadumaně Golman. (pozn. red.: zřejmě měl na mysli potkany, nikoli studenty).

Mohlo by tě zajímat: