Prémie od spořitelny se někteří studenti nedočkali

9. 3. 2004 | | Studentský život

Připsat tradiční novoroční prémii ve výši čtyř set korun k účtům Sporostudent a Student+ se loni naposledy zavázala Česká spořitelna (ČS). I přes tento slib se někteří studenti svých peněz nedočkali. „Na výpise ze svého účtu jsem si všimla, že mi žádná prémie připsána nebyla. Potvrzení o studiu jsem přitom spořitelně dodala včas,“ říká Petra, studentka VŠE.

Připsat tradiční novoroční prémii ve výši čtyř set korun k účtům Sporostudent a Student+ se loni naposledy zavázala Česká spořitelna (ČS). I přes tento slib se někteří studenti svých peněz nedočkali.

„Na výpise ze svého účtu jsem si všimla, že mi žádná prémie připsána nebyla. Potvrzení o studiu jsem přitom spořitelně dodala včas,“ říká Petra, studentka VŠE. Podobný problém měl i student Honza z téže školy: „Kromě toho, že na mě zapomněli s prémií, mi navíc strhli i poplatek za prodloužení platební karty, ten by ale neměl být ke studentským kontům účtován. Vše se vyřešilo až poté, co jsem kontaktoval svoji osobní bankéřku. Uznali svou chybu a obě částky mi připsali zpět na účet.“

Čtyřsetkorunový bonus v minulosti připisovala ČS ke všem účtům Sporostudent. Ty ale na přelomu minulého roku zrušila a studenti mohli přejít na podobný typ účtu Student+. K němu se již novoroční bonus neváže, ČS však ještě na podzim loňského roku přislíbila zvláštním dopisem naposledy tuto prémii vyplatit jak k dobíhajícím účtům Sporostudent, tak k novým účtům Student+.

„Nejsme si vědomi, že by se jednalo o systémovou chybu,“ řekl Jaroslav Podsedník z týmu ombudsmana České spořitelny. Podle jeho vyjádření se muselo jednat o ojedinělé případy a selhání lidského faktoru: „Studentům, o kterých hovoříte, doporučuji, aby se obrátili na svého poradce, který připsání prémie zajistí,“ uvedl Podsedník. Stejně mají podle něj postupovat i ti, kterým byl stržen poplatek za platební kartu. Hromadně kontrolovat připsání prémií u všech studentských kont se však ČS nechystá.

Mohlo by tě zajímat: