Rozhovor s úspěšným Alumni AIESEC Praha
NezařazenéNa Příkopech se pod nohama motají turisti, snažím se všechny
předhonit. Nechci, aby čekal on na mě. Na místě se nakonec potkáváme
téměř současně a odcházíme na „pracovní oběd“. O kom je řeč?
O mladém, úspěšném absolventu VŠE, bývalém členovi AIESEC Praha ,
Vladimíru Vaňkovi, Brand manageru Radegastu Birell.
Mohl by ses představit čtenářům?
Jmenuji se Vláďa Vaněk, je mi 27let. Vystudoval jsem Finance na VŠE, ale
místo toho, abych se vydal na dráhu bankéře, už asi 7 let se pohybuji
profesně v marketingu. V současné době pracuji jako Brand Manager na
značce nealkoholického piva Radegast Birell.
V sedmadvaceti úspěšný manažer? Jak ses dostal tak rychle
nahoru?
Především jsem se při škole už od prváku docela snažil získávat co
nejvíce zkušeností z praxe, ať už to zahrnovalo zhruba čtyřletou
aktivní práci pro AIESEC, nebo letní stáže a part time v marketingových
oddělení společností Eurotel a The Coca-Cola Company. Koncem roku 2004 jsem
ještě stihnul přes AIESEC odjet na tříměsíční stáž do Thajska.
Nebyla tam tou dobou náhodou zrovna tsunami?
Přesně tak. Naštěstí se mi o dva dny zdržela práce na projektu
v Bangkoku, jinak bych tu už asi nebyl, měl jsem bydlet na pobřeží. Takže
jsem měl vážně štěstí. Ale abych dokončil odpověď na předchozí
otázku, po škole jsem nastoupil do Plzeňského Prazdroje, kde už jsem
bezmála 4 roky. Začínal jsem na pozici Brand Executive na značce Pilsner
Urquell. Na svou současnou pozici jsem se dostal po 2 letech práce. Myslím,
že hlavním faktorem relativně rychlého postupu bylo to, že jsem se do
projektů, na kterých jsem pracoval, pořádně zakousnul a vždy jsem se do
nich snažil přinést nějakou přidanou hodnotu. No a taky, jak už to bývá,
jsem zkrátka byl ve správný čas na správném místě. :o)
Co vlastně takový manažer jako Ty dělá?
Je to velmi variabilní práce, která je hlavně o budování značky a
její aktivaci v trhu. Zahrnuje obrovskou škálu činností od vylaďování
identity značky přes tvorbu kreativních kampaní, schvalování media
plánů, koordinaci tiskových konferencí až po vymýšlení promočních
akcí a vývoj designu obalů. Na většině aktivit pracují 3 až 4 agentury
stejně jako jiná oddělení z Prazdroje. Víceméně se jedná skoro vždy
o komplexní projektově zaměřenou práci.
A co Tě na současné práci baví nejvíc?
Asi ta variabilita, tvoření něčeho nového – např. v případě
Birellu jsem měl šanci v podstatě od základu přetvořit značku, ať už
šlo o positioning, obal, komunikaci nebo podporu značky. Když má člověk
nápad a prosadí ho, může záměr realizovat.
Co bys doporučil studentům pro raketový start jejich
kariéry?
Klíčem je podle mě to, že člověk musí jednoduše dělat něco navíc
než jen to, co po něm chtějí ve škole. K úspěchu může vést
například samotná práce při škole nebo třeba program CEMS. Pro mě to byl
AIESEC . Za čtyři roky si můžeš vyzkoušet to, k čemu by ses v práci
dopracovával 15 let. Rád používám přirovnání, že je to bazén
příležitostí. Záleží jen na Tobě, jak hluboko se ponoříš a kolik si
toho vylovíš. Já si vyzkoušel vést celou pražskou pobočku, kdy jsem byl
zodpovědný za 50 lidí a jejich výsledky. Takže díky AIESEC jsem zažil
v podstatě takovou kariéru na zkoušku.