Šikovných nováčikov oslovia firmy na internete či v škole

Šikovných nováčikov oslovia firmy na internete či v škole

Firmy by sa mali pri hľadaní absolventov viac zamerať na sociálne siete,
študentské organizácie či dlhodobú spoluprácu so školou. Ukázal tak
prieskum spoločnosti PwC medzi 750 študentmi a absolventmi prevažne
ekonomických odborov.

Hlavným zdrojom informácií o štúdiu či pracovných príležitostiach
sa pre mladých stal internet a sociálne siete. Facebookový profil má 89 %,
na LinkedIne je registrovaných 28 % respondentov. Viac než pätina vôbec
nečíta tlač (tisk). „Už niekoľko rokov sme preto aktívny na sociálnych
sieťach a pracovná zmluva je jedným z mála papierových dokumentov, ktorý
od nás študenti dostanú,“ uvádza Václav Prýmek z PwC pro ČTK.

Pri hľadaní mladých potenciálnych zamestnancov je tiež výhodné vsadiť
na študentské spolky – členmi sú väčšinou aktívni a angažovaní
mladí ľudia a podľa Prýmka, referencie z kvalitnej študentskej
organizácie môžu mať pri pracovnom pohovore rovnakú hodnotu ako z tie
brigády.

Spoločnosti sa dostanú do povedomia študentov aj vďaka spolupráci s ich
univerzitou, nakoľko partnerov škôl pozná 71 % opýtaných. Navyše,
návštevy firemných odborníkov či osobné konzultácie so študentmi
pridávajú firmám na atraktivite.

ČTĚTE TAKÉ:

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

iList_YouTube_Úvodní foto

Martin Pánek: Na Ukrajinu jsme vybrali 25 milionů. Naše kyseláče se vypijí za tři dny.

Co se stalo se stranou Svobodných a proč se spojili s SPD? Pomohou zkušenosti ze zahraničních výjezdů při práci v Evropském parlamentu? Jak se pomáhá Ukrajině tři roky od začátku invaze? Proč se liberálové v Česku hádají? Na tyto a další otázky jsme se v rozhovoru ptali Martina Pánka, ředitele Institutu liberálních studií a absolventa...

9f540da5-1bf8-4d65-b133-d0550ace1767

Z Love Islandu na vrchol: Influencer monitor ukázal nový trend

Ikonický influencer, symbol mladé generace, Karel Kovář alias Kovy byl sesazen z prvního místa Influencer monitoru, který pravidelně od roku 2019 vydává Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing působící na Fakultě podnikohospodářské (FPH) na Vysoké škole ekonomické (VŠE). Rok 2024 totiž ovládla devatenáctiletá Domi Alagia. V minulém roce přitom nefigurovala ani v první patnáctce....

WhatsApp Image 2024-12-01 at 12.05.01

Halyna Kovalenko: Cesta k vlastnímu podnikání začíná v AIESECu

Halyna Kovalenko, současná LCP (Local Committee President) v AIESEC Praha, je nejen inspirativní lídryní, ale také studentkou bakalářského programu Podniková ekonomika a management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru jsme si povídali o jejích zkušenostech v AIESECu, o tom, jak tato globální organizace rozvíjí mladé lídry, a jaké příležitosti nabízí studentům. Halyna také sdílela, co ji...