Škola bude mít nové stránky
Zprávy ze školyNa nový web VŠE se od ledna mohou těšit studenti i učitelé. Nový design má stránky udělat přehlednější a uživatelsky přívětivější. Není bez zajímavosti, že za vytvoření webu škola nezaplatí ani korunu – jedná se totiž o sponzorský dar.
Na Nový rok nový design – takové jsou plány školy v oblasti informačních technologií. Škola chce jít s dobou, a proto ustanovila pětičlennou pracovní komisi v čele s prof. Hanou Machkovou, CSc., prorektorkou pro zahraniční vztahy a PR. „Vedení školy reagovalo na to, že současný design webových stránek VŠE v Praze je zastaralý, nereprezentativní a poměrně nepřehledný,“ uvádí Ing. Karlíček z oddělení public relations VŠE.
„Hlavní benefit pro studenty vidím v podstatně příjemnějším grafickém prostředí a také v tom, že informace na univerzitních webových stránkách pro ně budou dostupnější,“ dodává Karlíček. Kromě vylepšené funkcionality by webové stránky měly lépe reprezentovat školu ve vztahu k cílovým skupinám, jako jsou sponzoři, média, nebo zájemci o studium.
Už nezabloudíte
Velkých změn se dočká struktura webových stránek. To, co se mění, je pojetí jednotlivých větví webu (pro studenty, pro zaměstnance,…). Struktura by měla více odpovídat tomu, co jednotlivé skupiny uživatelů na webu nejčastěji hledají. Současné větve jsou totiž často velmi bohaté a ztěžují orientaci uživatelů.
„Vytvořili jsme cosi jako ‘studijní zázemí‘ – místo, kde budou integrovány všechny služby, které škola studentům poskytuje. Z této sekce se tak pohodlně dostanete do katalogu knihovny, k informacím o menze nebo identifikačních kartách,“ prozrazuje Ing. Václav Šubrta z Centra informačních a knihovnických služeb, který má coby webmaster projekt na starosti. Podobné zázemí bude vytvořeno pro každou kategorii uživatelů. Název „zázemí“ ale podle Šubrty ještě není definitivní.
Aktuality a personalizace
Hlavním problémem současného webu je podle Šubrty nepřehlednost sekcí akce a aktuality. „V době, kdy současný web vznikal, bylo aktualit velmi málo. Hlavním cílem bylo přimět lidi ze školy k tomu, aby dávali věci na web. Dnes máme denně i pět aktualit,“ zdůvodňuje potřebu nového webu jeho webmaster. Do budoucna by měl web poskytnout také určité možnosti personalizace. Studenti si tak například budou moci sami vybrat aktuality z určitých kategorií a nechat si je zasílat e-mailem.
Nová grafika se zalíbí
Takřka revoluční proměnou projde grafika webu. V náhledu, který měl redaktor SL možnost vidět, hlavní straně dominují výrazné barevné prvky, barevně odlišené jsou také vstupy do jednotlivých „zázemí“. Pozadí zůstává bílé. V levém horním rohu se vyjímá velké logo VŠE. Na první pohled je web svěžejší, barevnější a působí propracovanějším dojmem.
Redesign myslí i na fakulty
Navržený design by se do budoucna mohl týkat také webů jednotlivých fakult. „Chceme nabídnout fakultám šablonu, kterou by mohly využít,“ říká Šubrta. Podle Šubrty by bylo lepší, kdyby stránky fakult působily designově jednotně. V žádném případě je ale nechce do přejímání designu nutit. „Fakulty jsou nezávislé subjekty a nemůžeme jim vůbec nic vnucovat. Ale myslím si, že když vytvoříme grafické šablony, které pro ně budou dobře implementovatelné a budou se jim líbit, tak je implementují,“ odhaduje.
Nový design pamatuje i na jednotlivé útvary. Fakulty mají podle Šubrty kvanta šikovných studentů, kteří jim s vytvářením stránek v minulosti pomáhali, zatímco útvary se dosud musely spolehnout na vlastní invenci.
Web, jehož grafická podoba už je hotová, bude nyní procházet laděním a testováním. „Půjde-li všechno dobře, chceme web spustit na Nový rok,“ říká Šubrta a dodává, že to není optimistická nýbrž standardní varianta. Pokud by naopak nastaly mimořádně příznivé okolnosti, bude možná nový web fungovat o něco dříve.
Rozhoduje aktuálnost
Ani s novým designem a strukturou ještě nemají školní stránky podle Šubrty vyhráno. Pro to, aby byl web dobrý, je podle něj klíčový rozumný oběh dokumentů. Chybí především komplexní monitoring toho, co se ve škole děje. Uvádí i příklad: „Někde máte vynikající přednášku zahraničního profesora, ale na webu se to neobjeví. A když, tak jenom fotky.“
Aktuálnost je podle Šubrtova názoru hlavním měřítkem kvality webu: „První, co na webu posuzujete, je to, jestli je to místo, kde se něco děje.“ Tento koncept podle Šubrty razí třeba americké knihovny. „Ty se snaží neustále vypadat jako místo, kde se neustále něco děje. Oni už lidé mezi ty regály moc nechodí,“ říká Šubrta a dodává: „Ale když jim tam uděláte dobrou kavárnu a různé kulturní akce, tak tam přijdou. A vy, jako provozovatel potřebujete, aby se lidé knihovnou identifikovali. Totéž platí i pro školu – web je nástrojem, jak toho dosáhnout,“ poodhaluje Šubrta filozofii celého projektu. Podle Šubrty je hlavní otázkou jak motivovat útvary a lidi ve škole, aby tyto informace na školní stránky poskytovali.
Škola dostala web darem
Nový web školu nevyjde draho. Rozhodla se totiž využít nabídky sponzorského daru od mediální agentury OMD Czech. Ta zajistila realizaci projektu ve spolupráci s českou webdesignovou společností Ilikethis.
Mohlo by tě zajímat:
- Týdenní přehled akcí: Zainvestujte do nemovitostí, ekologie i duševního zdraví
- Nová děkanka Národohospodářské fakulty zvolena! Adéla Zubíková má před sebou velkou výzvu. Dokáže přinést kýženou změnu?
- Týdenní přehled akcí: Vychutnejte si open-air na Jižáku, piknik v Riegráčích nebo oslavu pražského metra!