Sponzoring ano, ale ne za každou cenu

Sponzoring ano, ale ne za každou cenu

V dnešní době řada společností podporuje sportovce či umělce, kteří pak spojí svou tvář s logem sponzora. Jejich popularita pomůže firmě dostat se do povědomí lidí. VŠE má také své sponzory. Jsou jimi známé české i mezinárodní společnosti, které tak přispívají do rozpočtu naší veřejné vysoké školy. V blízké budoucnosti se nedá čekat, že by se podstatně znásobila suma plynoucí ze státního rozpočtu, a tak získání sponzorů vypadá jako možnost, jak finanční situaci VŠE částečně vylepšit.

V dnešní době řada společností podporuje sportovce či umělce, kteří pak spojí svou tvář s logem sponzora. Jejich popularita pomůže firmě dostat se do povědomí lidí. VŠE má také své sponzory. Jsou jimi známé české i mezinárodní společnosti, které tak přispívají do rozpočtu naší veřejné vysoké školy. V blízké budoucnosti se nedá čekat, že by se podstatně znásobila suma plynoucí ze státního rozpočtu, a tak získání sponzorů vypadá jako možnost, jak finanční situaci VŠE částečně vylepšit.

VŠE je podle počtu sponzorů v jejich získávání poměrně aktivní. Spolupracuje při organizaci seminářů se svými partnery, poskytuje své prostory pro konference a semináře profesionálů, a dokonce má i generálního sponzora. Ten za rok svého výsadního postavení zaplatil nemalou částku do školní kasy.

Otázkou je, jaké protihodnoty škola sponzorům nabízí. Reklamu a prestiž. Umístí jejich loga na stěnu slávy v Nové budově a ráda je všude jako své sponzory představí. Společnostem se to jistě vyplatí. Jsou známy mezi studenty, kde snadno vyberou budoucí zaměstnance. Navíc být partnerem Vysoké školy ekonomické v Praze, to už něco znamená. Potud je vše v nejlepším pořádku.

Reklama po škole ani moc nezarazí studenta otupělého reklamou přehlcenými nákupními centry. Nutno poznamenat, že po škole reklamy tolik není, i když by mohla být umístěna kdekoliv v jejím areálu. Doufejme, že se vedení nadále bude držet při zemi, abychom se nedočkali například billboardu nad hlavním vchodem.

K zamyšlení může svádět umístění loga – reklamního banneru – generálního sponzora na hlavní webovou stránku školy. Podle vnitřních předpisů je vše v pořádku. Nicméně oficiální webové stránky již nepodléhají výlučné pravomoci VŠE tak jako například budova. Zásady pro uživatele akademické sítě CESNET, jímž VŠE je, průchod komerce přes tuto síť nepřipouští. Konkrétní vyjádření sdružení CESNET bylo však takové, že v konkrétních případech takové logo přípustné je. Souhlas sdružení je ale nutností.

Podle CESNETu je tedy na jednu stranu komerce nepřípustná. Na druhou stranu ale banner, který komercí je, za komerci být považován nemusí? Nebo sdružení připouští, že se o komerci jedná, ale že některá být publikována může? Vypadá to, že hranice mezi tím co je a co není komerce, stejně jako, kterou komerci lze a kterou nelze zveřejňovat, je do jisté míry přizpůsobitelná.

Je na každém, aby posoudil, do jaké míry mu to připadá v pořádku. Škola chce jistě co nejlépe využít to, co může sponzorovi nabídnout. Malý ústupek obecným pravidlům v zájmu dobré věci? Jen pro orientaci bych si dovolil naznačit, kolik by asi stálo umístění banneru tak, kde ho má generální sponzor. Vezmeme-li průměrný denní počet přístupů na stránku 1000 a sazbu 300Kč za 1000 zobrazení banneru (uvažujme nižší pásmo přístupů a částek účtovaných například na portálu www.iDNES.cz), dostáváme se ročně na více než 1 milión korun. Pro školu protislužba zdarma. Pro sponzora reklama k nezaplacení.

Pokud škola zůstane u loga sponzora, které nebude dominovat webové stránce a školní chodby se nepromění v pěší zónu, nemusí být nějaké peníze navíc tak špatné. Udrží se ale nejasná hranice komerce tam, kde je, nebo se bude posouvat dál?

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

IMG_8384

Anna-Marie Horáková: Sbalit batoh a dát si pár měsíců off

Máte pocit, že je toho na vás hodně, že nestíháte školu, práci a své zájmy? Polemizujete o prodloužení studia? Nejste sami! Přesně tyto problémy řešila bývalá šéfredaktorka iListu a již absolventka FMV, Anna-Marie Horáková. Anička díky prodloužení svého studia o jeden semestr získala pár měsíců bez školy a závazků. Ideální čas na to sbalit batoh...

309274949_460680632760081_3165778759295296126_n

VŠE ví, že smích léčí: meme stránku teď spravuje rektorát

Mnozí z vás jste možná v loňském roce zachytili, že oblíbená stránka studentů na Facebooku, Vysoká škola MEMEkonomická spěje ke svému konci, nakolik se její dlouhodobý administrátor rozhodl najít za sebe náhradu. I když ho za sebe nakonec našel a stránka zůstala aktivní, situaci se brzy opět změní a hlavní role se ujme vedení školy....

ševčík seznam

Ševčík rezignoval! Kontroverzní proděkan Národohospodářské fakulty se vzdal funkce ve vedení.

Miroslav Ševčík k 28. březnu rezignuje ze své pozice proděkana pro ekonomiku Národohospodářské fakulty (NF) Vysoké školy ekonomické v Praze (VŠE). Redakci to potvrdilo několik zdrojů seznámených se situací, Ševčík to následně sám oznámil. Kontroverzní Miroslav Ševčík působil na vedoucích pozicích fakulty jako děkan nebo proděkan nepřetržitě od roku 2010. Detaily celé záležitosti dále zjišťujeme....

9f540da5-1bf8-4d65-b133-d0550ace1767

Z Love Islandu na vrchol: Influencer monitor ukázal nový trend

Ikonický influencer, symbol mladé generace, Karel Kovář alias Kovy byl sesazen z prvního místa Influencer monitoru, který pravidelně od roku 2019 vydává Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing působící na Fakultě podnikohospodářské (FPH) na Vysoké škole ekonomické (VŠE). Rok 2024 totiž ovládla devatenáctiletá Domi Alagia. V minulém roce přitom nefigurovala ani v první patnáctce....