Strašák v tunelu

9. 12. 2002 | | Názory, Zprávy ze školy

Poslední týdny ukázaly, že VŠE není schopna ke spokojenosti všech řešit vážné problémy, které vzniknou v jejích akademických řadách. Nekompromisním stažením profesora Holmana z přednášek dokázal děkan Straka, že zvládá krizový management. Po bouři však mělo dojít k vyjasnění situace, které zajímalo především rozhněvané studenty. Místo toho se na škole rozpoutaly hádky mezi katedrami a na světlo vypluly další spory a kompetenční nejasnosti.

Poslední týdny ukázaly, že VŠE není schopna ke spokojenosti všech řešit vážné problémy, které vzniknou v jejích akademických řadách.

Nekompromisním stažením profesora Holmana z přednášek dokázal děkan Straka, že zvládá krizový management. Po bouři však mělo dojít k vyjasnění situace, které zajímalo především rozhněvané studenty. Místo toho se na škole rozpoutaly hádky mezi katedrami a na světlo vypluly další spory a kompetenční nejasnosti.

Rektorka se snažila všemi silami uklidit strašáka, který nečekaně vypadl ze skříně. To ale nebylo trvalé řešení zjitřené situace. Naopak. Hlava školy proti sobě popudila studenty, když se při veřejné diskuzi, umně stanovené na pátek večer, dlouhými promluvami pokusila vytvořit zdání harmonie. Problém odvolaného profesora blíže k vyřešení neposunula.

Tak se katedry, děkani a rektorka potácí v tunelu, na jehož konci mělo svitnout světlo koncem listopadu. Slíbené řešení děkanů Kleibla a Straky zřejmě neuspokojí rozzlobené studenty, protože profesor Holman MIE 101 přednášet už asi nebude. Otázkou je, zda bude VŠE schopna využít vzniklé situace ve svůj prospěch. Místo dalších personálních čistek a vyřizování osobních sporů by učitelé ekonomie měli situaci využít k debatě o podobě její výuky. Taková diskuze by byla pro naši školu prospěšná a ukázala by schopnost sebekritiky a možnosti změny starých, zaběhlých poměrů.

Mohlo by tě zajímat: