Dlouhodobě připravovaná rekonstrukce Jarova III. G proběhne. Její
začátek je naplánovaný na duben příštího roku. Do konce března roku
2011 se proto musí vystěhovat studenti ubytovaní v jižní polovině
koleje.
Plánovaná rekonstrukce koleje Jarov III. G bude zahájena v dubnu roku
2011. Do té doby se musí odstěhovat zhruba tři sta studentů, kteří jsou
ubytovaní v jižní polovině této koleje. „Právě proto jsme s těmito
studenty uzavřeli smlouvu o ubytování pouze do 30. března s tím, že je
pak přestěhujeme do volných kapacit, které budeme mít,“ uvádí Drahoslav
Zerzáň, ředitel Správy účelových zařízení (SÚZ) a dodává, že
studenti se nemusí bát, že o ubytování na kolejích VŠE zcela přijdou.
„Studenti jsou naši zákazníci. Nemůžeme přijít o tři sta lidí
najednou. Nás studenti živí,“ doplňuje ředitel Zerzáň.
Náhradní ubytování zajištěno
Během března příštího roku tak bude dotčeným studentům nabídnuto
náhradní ubytování. „Nejdříve se zaplní volná místa na Jarově.
Další studenti pak budou přestěhováni na Jižní Město, na koleje Blanici
a Vltavu,“ upřesňuje Zerzáň. Kritický podle něj bude zejména měsíc
duben a květen, neboť pak již končí semestr a začíná zkouškové
období. Většina studentů tedy odjíždí z kolejí zpátky domů.
Někteří ubytovaní na Jarově III. G se o zkráceném smluvním vztahu
dozvěděli přímo ze své smlouvy, jiní až od svých známých. „Studenti
bohužel většinou smlouvy pořádně nečtou,“ konstatuje Zerzáň, ale
přiznává, že na změnu ve smlouvách mělo SÚZ studenty lépe upozornit
již při podpisu smlouvy a dopředu je tak varovat.
V září do „nového“
Aby se celá rekonstrukce Jarova III. G stihla dokončit před začátkem
dalšího akademického roku, SÚZ se po dohodě s vedením školy rozhodla
rozdělit rekonstrukci koleje na dvě části a zahájit stavební práce již
v průběhu letního semestru. V dubnu roku 2011 bude tedy zahájena
přestavba jižní části koleje. Práce na severní části koleje pak
započnou na konci června téhož roku poté, co se z koleje odstěhuje zbytek
studentů. „Již během listopadu tohoto roku by pak měla být zahájena
oprava střechy. Ta se však studentů nijak nedotkne,“doplňuje Zerzáň.
ozsáhlá přestavba Jarova III. G navíc nikterak nezasáhne do interiéru
koleje. „Připravovaná rekonstrukce se týká zejména zateplení vnějších
plášťů a výměny oken tak, aby budova splňovala hodnotu energetické
náročnosti dle energetického auditu,“ uvádí Tomáš Horský, vedoucí
Odboru správy majetku VŠE. Kromě opravy střechy, která je v havarijním
stavu, tak čeká kolej i zateplení vnější fasády, výměna oken, oprava
balkónů a topení.
Část peněz půjde z dotace
Dle slov ředitele Zerzáně bude rekonstrukce koleje stát celkově okolo
padesáti miliónů korun. Část peněz půjde z dotace od Fondu životního
prostředí (FŽP), zbytek bude financovat VŠE. „Přesný podíl zdrojů
z FŽP a z prostředků VŠE bude záviset na výsledné hodnotě realizace,
která vzejde z výběrového řízení,“ doplňuje Horský. Původně se
měla rekonstrukce uskutečnit již v roce 2009. Její realizace se však
opozdila právě díky problémům se získáním dotace z FŽP. Kvůli
časové náročnosti přípravy projektu se pak rozhodlo odložit zahájení
rekonstrukce až na rok 2011.
Týká se to i vás? Jak jste se dozvěděli, že se budete muset
stěhovat?