Tip na vedlejšku: Marketing učí pracovat v týmu, zavřete s ním i školu
Kariéra, VedlejškyJako vedlejší specializaci si chcete zvolit marketing a narazili jste hned na dva a nevíte, který si vybrat? O komerčních komunikacích psala redaktorka Martina, pokud si je zvolíte, budete mít ale spíše co do činění s agenturním marketingem. Pokud si přejete spíše studovat marketing v jeho čisté podobě, určitě vám bude bližší tato specializace – tedy marketing z pohledu zadavatele.
Strukturou jsou ale obě vedlejšky podobné – v předmětech se více řeší praxe než teorie. A jestli nejste týmový hráč, můžete mít hned od začátku problém – ve většině kurzů totiž bez odevzdaného týmového projektu dobrou známku nezískáte. „Třeba v předmětu Segmentace trhu nám vyučující rovnou řekl, že u projektů začíná týmový život, nazýval tak i část výuky,“ vypráví o svých prvních zkušenostech Zdeněk z druhé fakulty.
A projekty nejsou jen tak ledajaké. Na kolektivních pracích, většinou to jsou case studies, studenti spolupracují se společnostmi jako Unilever, Procter and Gamble nebo L’Oréal. „U firmy Procter and Gamble se třeba uváděl nový výrobek na maďarský trh,“ doplňuje Zdeněk. Výsledné studie se pak prezentují manažerům přímo ve firmě. Projekty jsou sice časově náročné, posluchači se ale shodují, že se vedlejší specializace dá zvládnout i při práci. „Běžně ale zavíráme školu nebo věci řešíme on-line,“ říká jeden ze studentů vedlejšky. Studium si ale lze, na rozdíl od Komerčních komunikací, rozdělit do více semestrů.
Vyučující nejsou na hodinách jen proto, aby „odučili“
Každý z pěti předmětů je ohodnocen šesti kredity. Studenti vedlejšky jen potvrzují, že přednášky jsou velmi interaktivní a je snadné se zapojit do diskuze. Z teorie musíte už umět nutný základ, důležitější je ale praxe. Na tu se spoléhá i při výběru přednášejících. „Nejvíce mi dal předmět Strategický marketing a inovace,“ říká Zdeněk a dodává: „Je vidět, že vyučující tam není od toho, aby to jen odučil, ale chce, abychom si z toho něco odnesli.“
Kurzy vás prý také naučí chodit včas, pozdní příchody nevidí přednášející rádi. Vyučující také se studenty konzultují jejich názory na průběh výuky. Hodnocení kurzů je běžné během semestru, se zpětnou vazbou tak posluchači nemusí čekat až na jeho konec. Studenti oceňují také osobní přístup vyučujících a partu stejně smýšlejících lidí. „Od první hodiny někteří přednášející znali naše jména,“ upřesňuje jeden z posluchačů. Kolektiv udržují také různá setkání s alumni.
Na specializaci se ale nedostane každý. Je primárně určena těm, co o marketing mají opravdový zájem. Student musí při přihlašování předložit svůj průměr, nastudované materiály, téma bakalářské práce spojené s marketingem a svou motivaci. Na vedlejšku pak každý semestr přijímají padesát posluchačů ekonomky.
Mohlo by tě zajímat:
- Halyna Kovalenko: Cesta k vlastnímu podnikání začíná v AIESECu
- Adam Vološin: Na cestu na kole z Porta do Prahy mě namotivovala moje nadřízená
- Tomáš Kolář: Stáž v EU je zážitek na celý život