VŠE již potřetí sbírá palmové listy
Zprávy ze školyStejně jako v minulých dvou letech byla i letos VŠE v hodnocení
Eduniversal zvolena nejlepší ekonomickou vysokou školou ve střední a
východní Evropě.
Hodnocení Eduniversal proběhlo 28. října na pražském Žofíně. Během
slavnostního galavečera bylo vyhlášeno 29 nejlepších ekonomických
vysokých škol z celého světa. V regionu střední a východní Evropy se
na prvním místě již potřetí v řadě umístila VŠE. Společně s tímto
titulem obdržela škola i nejvyšší možné ohodnocení v podobě pěti
palmových listů, které vyjadřují mezinárodní uznání a vliv školy.
„Třetí umístění v této soutěži nás velmi těší,“ říká Jan
Martin Rolenc, vedoucí oddělení PR a tiskový mluvčí VŠE. Dodává, že
tento několikanásobný úspěch lze již skutečně považovat za potvrzení
kvality školy. „Nemůžeme se samozřejmě srovnávat s prestižními
světovými univerzitami, zejména západními, ale ve svém regionu jsme
špičkou a doufáme, že si své postavení udržíme,“ doplňuje Rolenc.
Internacionalizace studia a výuky patří dlouhodobě ke klíčovým prioritám
VŠE. I proto je na škole možné studovat šest magisterských programů
v angličtině. „V současné době naše škola spolupracuje asi se
150 zahraničními partnerskými školami. Okolo 400 studentů a dvaceti
profesorů působících na VŠE každoročně vyjíždí do zahraničí a
naopak přibližně 500 zahraničních studentů a šedesát profesorů k nám
každoročně přijíždí,“ uvádí Rolenc. Z hlediska mezinárodního
postavení školy lze pozitivně hodnotit mezinárodní akreditace VŠE,
členství v mezinárodních sítích (například CEMS a PIM) a zisk dalších
mezinárodních ocenění.
Důraz na mezinárodní vliv a pověst
Hodnocení Eduniversal se účastní ekonomické vysoké školy ze
153 zemí. Tyto školy jsou nejprve rozděleny podle geografického hlediska do
devíti světových regionů. Samotné hodnocení Eduniversal pak probíhá ve
dvou fázích. V první fázi je Mezinárodním vědeckým výborem, který se
skládá z nezávislých odborníků, vybráno celkem tisíc vysokých škol.
Jejich výběr probíhá na základě několika kritérií, mezi které patří
zejména mezinárodní vliv a pověst školy, kvalita výukových programů a
vyučujících, dále pak ocenění získaná školou a její umístění
v důležitých žebříčcích, akreditace školy na celostátní
i mezinárodní úrovni, její účast v nadnárodních sdruženích a
organizacích i rozsah a kvalita její spolupráce s partnerskými vysokými
školami. V druhé fázi potom o konečném pořadí vysokých škol
v jednotlivých regionech rozhodují hlasy děkanů a rektorů z tisícovky
vybraných vysokých škol.