Výsledky testů, zkoušek a zápočtů na mobilu!
NezařazenéHlavní a zároveň nejžádanější funkcí nové webové stránky v síti VŠE, http://vysledky.vse.cz/, je rozesílání jednotlivých výsledků testů, zápočtů a zkoušek přímo na vaše mobilní telefony. Internetový projekt, který to umožňuje, vznikl v několika posledních měsících a v budoucnu by měl ušetřit spoustu času jak studentům, tak vyučujícím.
Hlavní a zároveň nejžádanější funkcí nové webové stránky v síti VŠE, http://vysledky.vse.cz/, je rozesílání jednotlivých výsledků testů, zápočtů a zkoušek přímo na vaše mobilní telefony. Internetový projekt, který to umožňuje, vznikl v několika posledních měsících a v budoucnu by měl ušetřit spoustu času jak studentům, tak vyučujícím.
Myšlenka se zrodila již minulý semestr v hlavách několika nadšenců z Fakulty financí a účetnictví. O internetovou podobu se postaral její student Jarmil Resler. Dnes už kromě zasílání výsledků na mobily, e-mail nebo WAP nabízí stránka i řadu dalších funkcí. Patří mezi ně snadné přihlašování na termíny dílčích zkoušek a základní informační servis odkazující na běžně navštěvované stránky (jídelníček menzy, informace z kolejí atd.).
Registrace služby je přitom velice jednoduchá. Stačí navštívit výše zmiňovanou webovou stránku (ze školní sítě stačí do vyhledávače zadat jen „vysledky“) a pomocí uživatelského jména a rodného čísla zadat požadované nastavení služby. To zahrnuje mimo jiné e-mailovou adresu, na kterou budou výsledky zasílány, a formu zprávy – stručnou (pro SMS) nebo dlouhou (pro běžný e-mail).
Problém je podle Ing. Ladislava Mejzlíka, jednoho z tvůrců projektu, jen u některých vyučujících, kteří o službu zatím nejeví zájem. Ta přitom neušetří čas jen studentům, kteří nebudou muset trávit svůj volný čas neustálým obcházením nástěnek, ale právě i vyučujícím, kteří budou ušetřeni náporu studentů před svými dveřmi. Systém je zároveň napojen na databázi výuky, takže vyučující mají vždy k dispozici aktuální seznamy posluchačů svých kurzů, které mohou navíc využívat i pro e-mailovou komunikaci s nimi. „Tlak na využívání služby učiteli by měl vycházet hlavně ze strany studentů, jejichž zájem o ‚výsledky‘ je značný,“ radí Mejzlík.
V současné době ještě existují určité problémy se zoficiálněním projektu a s vytvořením integrální databáze využitelné v rámci školy pro nejrůznější účely. Díky individuálnímu nastavení stránky ale mohou už nyní např. studijní referentky využívat telefonní čísla studentů (je-li zadané) k naléhavému spojení s nimi.