Akademie Public Relations

7. 4. 2003 | | Nezařazené

Již třetí ročník Akademie Public Relations probíhá v těchto dnech na VŠE. Program je určený všem vysokoškolským studentům. Letos se o zařazení do výuky hlásilo 65 studentů, ve výběrovém řízení jich nakonec uspělo dvacet. Absolventi obdrží certifikát Asociace Public Relations agentur, studentům z VŠE je navíc uznáván jako dvoukreditový mimosemestrální kurs.

Již třetí ročník Akademie Public Relations probíhá v těchto dnech na VŠE. Program je určený všem vysokoškolským studentům. Letos se o zařazení do výuky hlásilo 65 studentů, ve výběrovém řízení jich nakonec uspělo dvacet. Absolventi obdrží certifikát Asociace Public Relations agentur (APRA), studentům z VŠE je navíc uznáván jako dvoukreditový mimosemestrální kurs. Náplní akademie je část teoretická, která probíhá formou výuky na VŠE, a část praktická, kterou studenti absolvují ve formě stáže ve vybraných členských agenturách.

Akademie PR 2003 byla slavnostně zahájena 3. února za účasti Dr. Milana Postlera z katedry obchodního podnikání, Luďka Krause, výkonného ředitele APRA a Radka Vítka, ředitele agentury GCI, který stál u jejího zrodu.

S teoretickými základy oboru seznámili studenty v prvním týdnu lektoři z jednotlivých členských agentur. Interaktivita s praxí tedy začíná již v tomto stádiu. V průběho této teoretické části byly studentům losováním přiděleny agentury, ve kterých budou absolvovat měsíční stáž. Na druhé straně byli v agenturách jmenováni tzv. mentoři, kteří budou mít stážisty na starosti. Během tohoto týdne si studenti formou praktických cvičení vyzkoušeli napsat tiskovou zprávu, poslední den pak prezentovali před několikačlennou komisí PR strategii na zadané téma. Příprava závěrečného projektu probíhá v týmech a účastníci tak mají možnost se lépe poznat a připravit se na situace, které je čekají po absolvování této školy.

Praktická část probíhá právě teď. Studenti absolvují měsíční neplacenou stáž ve členských agenturách v rozsahu čtyř hodin denně. Mohou tak navázat kontakt s budoucím zaměstnavatelem (dvanácti z osmnácti studentů prvního ročníku byla nabídnuta další spolupráce). Student letošní Akademie PR Michal Adamovský ji hodnotí následovně: „Program Akademie PR udělal mnohým z nás jasno, čemu se chceme po skončení studia věnovat. Díky praktické části v agenturách máme náskok proti studentům, kteří znají obor Public Relations pouze z učebnic.“ Třetí ročník stále ještě čeká na své budoucí absolventy.

Projekt Akademie PR se zrodil v roce 2000 v APRA. Podnětem ze strany agentur byl nedostatek kvalifikovaných odborníků v tomto poměrně dynamicky se rozvíjejícím oboru. Asociace již dříve spolupracovala s katedrou obchodního podnikání na Fakultě mezinárodních vztahů, proto se rozhodla o umístění výuky na naší univerzitě.

Mohlo by tě zajímat: