Chceme lidi inspirovat a přiblížit jim startup komunitu, říká organizátor festivalu

6. 5. 2016 | | Kariéra, Rozhovory, Zprávy ze školy libor_normal

Ve středu 11. května se na půdě Vysoké školy ekonomické v Praze bude pořádat největší akce na startupové scéně svého druhu – Startup Festival. Na unikátním konceptu se podíleli pražské podnikatelské inkubátory v čele s xPORT VŠE Business Accelerator, který již více než rok působí na pražské ekonomce. O tom jak Startup Festival vznikal a co můžou účastníci čekat, jsme si povídali s hlavním organizátorem Liborem Uhlíkem z xPORTu.

 

 

Jak vznikla myšlenka uspořádat Startup Festival?

Myšlenka vznikla asi před dvěma měsíci při jednom ranním meetingu u nás v xPORTu. Říkali jsme si, že je spousta akcí, které jsou zaměřeny na korporátní sféru, jako je například Šance nebo Career Days. A začli jsme hledat, jestli něco podobného existuje taky pro startupy. Sami jsme tomu nevěřili, ale do teď nebyla akce podobného konceptu nikdy pořádána. Naší prvotní myšlenkou byl jakýsi Startup Jobs Fair, ale nechtěli jsme pouze „nudnou hiring“ akci, chtěli jsme zajít ještě dál a inspirovat lidi a třeba je i něčemu novému naučit. A tak vznikl Startup Festival.

Co je tedy vizí festivalu?

Chceme podnítit podnikající studenty, posílit startupovou komunitu a zároveň propojit lidi s tímto zájmem mezi sebou. Ukázat lidem, kteří nechtějí pracovat v korporaci, že existuje i jiná cesta a tou je právě zapojení do rozvíjející se malé i větší firmy.

Kdo by rozhodně měl dorazit?

Nadšenci pro podnikání a ti, co se chtějí zapojit do startupové komunity, ale i lidi, kteří chtějí načerpat trochu inspirace nebo začít pracovat ve startupu. Věřím tomu, že akce bude zajímavá pro studenty, širokou veřejnost, ale i třeba pro investory, kteří by chtěli zainvestovat do nějakého zajímavého projektu. Vstup je samozřejmě zdarma.

V čem vidíš přidanou hodnotu pro samotné účastníky?

Přidaná hodnota je v tom, že účastníci se na jednom místě dostanou k neznámým projektům, které by za normální situace nemuseli vůbec potkat, a pak také k projektům, které to někam dotáhly a už mají své jméno na trhu. Účastník má jedinečnou možnost se rovnou do některého z nich zapojit nebo jen navázat dobré kontakty. Ty známější projekty nás pak také budou inspirovat při bohatém celodenním doprovodném programu.

Jak se akce liší od nejrůznějších korporátních veletrhů pracovních příležitostí?

V doprovodném programu, který se skládá z panelových diskuzí, přednášek, workshopů a konzultací. Na korporátních veletrzích pracovních příležitostí se firmy propagují a lákají lidi, aby se nechali zaměstnat v dané korporaci. My chceme pomocí pestrého doprovodného programu lidi především inspirovat k vlastnímu podnikání a přiblížit jim, jak to v takovém začínajícím startupu vůbec funguje.

Na co se v doprovodném programu mohou účastníci těšit?

Především na zajímavé přednášky a panelové diskuze na nejrůznější témata. Pro všechny nerozhodné bych doporučoval panelovou diskuzi na téma Práce ve startupu vs. korporát, která by mohla spoustě lidem usnadnit rozhodování o svém budoucím zaměstnání. Můžeme se těšit také na panelovku o financování startupů od HitHit, CredoVentures, Fundlift a Atoto, nebo na diskuzi o nové éře osobní dopravy s představiteli Uber, Liftago a Taxify.

Připravujeme také takzvané Success Stories, kde například Airbnb nebo Skypicker budou vyprávět o tom, jak došly ke svému úspěchu. Dále jsou připraveny individuální konzultace „one2one“ s odborníky na nejrůznější otázky od práva až po konzultaci samotného business plánu. V neposlední řadě jsou připraveny také workshopy nebo networkingové hry o různé hodnotné ceny. Těšit se také můžeme na spoustu dobrého jídla od rozjíždějících se food projektů. Každý si během dne určitě přijde na své.

Když se na to podíváme z pohledu samotných startupů, co z toho oni jako vystavovatelé budou mít?

Startupy se můžou zapojit hned ze dvou důvodů. Jednak proto, že je to velká příležitost najít nové lidi do týmu, nové nápady, nové myšlenky. Na druhou stranu je to perfektní způsob pro to, jak být vidět a jak dát vědět, že mají nějaký produkt nebo službu, který by mohl být pro tuhle cílovou skupinu zajímavý.

Foto: archiv Libora Uhlíka

ČTĚTE TAKÉ:

Mohlo by tě zajímat: