Děkan snídal se studenty. Mluvilo se i o neochotných studijních referentkách

1. 12. 2014 | | Zprávy ze školy titulní obrázek

Děkan Fakulty podnikohospodářské (FPH) Ivan Nový je ve funkci necelých
pět měsíců. Co za tu dobu stihl? Jak se pod jeho vládou fakulta změní? Co
říká na nepříjemné studijní referentky? Odpovědím na otázky se děkan
během neformální snídaně nevyhýbal, málem mu je však neměl kdo
pokládat. Dorazilo totiž pouze sedm studentů.

Už v dubnovém rozhovoru pro iList děkan
plánoval, že se bude pravidelně a neformálně setkávat se studenty. Krátce
po začátku akce to ale vypadalo, že drtivá většina studentů se chce
raději vyspat a pak si při obědě zanadávat na problémy, než aby si
o nich přímo popovídali se šéfem fakulty.

Na horní fotce sice napočítáte víc lidí, ale zhruba polovinu
účastníků tvořili zaměstnanci fakulty. Studentů FPH na začátek
snídaně přišlo pouze pět, později dorazily další dvě studentky.

Fakultu přišli zastupovat také proděkan pro spolupráci s praxí a PR
Miroslav Karlíček (vpravo) a vedoucí Centra informatiky Miroslav Lorenc
(vlevo).

Co by to bylo za snídani bez jídla? Na své si přišli příznivci
slaných i sladkých dobrot.

Na začátku děkan představil změny ve studijním plánu pro magisterský
stupeň. Současní studenti si budou moci vybrat některé nové volitelné
předměty a vedlejší specializace. Na budoucí studenty čeká mnoho jiných
nebo výrazně změněných předmětů.

Studenti se se ptali i na výzkumnou činnost. Účast na vědeckých
projektech bude podle děkana ohodnocena kredity stejně jako praxe.

Řeč došla i na populární téma – člověk stojí frontu na
studijním oddělení, a když ji vystojí, odměnou mu je často nepříjemná
studijní referentka. Fronty jsou podle zástupců fakulty záležitostí
především přestávek, takže je lepší chodit během hodin. S referentkami
si děkan prý promluví, zároveň se jich však zastal s tím, že referentky
mají opravdu náročnou práci. „To, co vy vidíte, je jen zlomek jejich
práce,“ uvedl Nový. Vedoucí fakultního IT Miroslav Lorenc podle svých
slov prověří možnost zavedení plně elektronického potvrzení o studiu,
jaké prý používá ČZU.

Prváci si stěžovali především na nedostatek informací před začátkem
studia. IT pracovník FPH a zároveň student FIS (na snímku) zmínil
zkušenost ze své fakulty, která posílá svým prvákům přehledně
zpracovaný mail s odpověďmi na nejčastější otázky. To podle děkana
nebude problém zavést ani na FPH.

Zaznělo také více stížností na rozdílnou úroveň cvičení u
„masových povinných předmětů, jako je Mikroekonomie. Někoho stresují
jízlivé poznámky zkušených profesorů, jinému zase vadí pomalé tempo
mladých doktorandů. Děkan doporučil, aby v případech, kde studenti cítí
nespravedlivost ze strany vyučujícího, šli rovnou za ním. Problémy
s obsahem výuky jsou potom záležitostí garanta předmětu. Naopak
kantorské vtípky je podle něj třeba brát s nadhledem. Miroslav Lorenc
doplnil, že mladí vyučující na druhou stranu přinášejí do předmětů
moderní poznatky.

Děkan plánuje pořádat podobná setkání pravidelně. Zároveň během
dvouhodinové snídaně zdůraznil, že studenti nemají čekat a v případě
problémů se na něj obrátit co nejdřív.

Chystáte se na FPH studovat magistra nebo tam máte vyhlédnutou
vedlejší specializaci? V tom případě se můžete těšit na prosincový
iList, kde přinášíme přehledně zpracovaný seznam plánovaný změn. Není
jich málo.

Text: David Mynář, Foto: Filip Kubus

Čtěte také:

Mohlo by tě zajímat: