Holiday World 1999
CestováníZajímavá akce byla ve dnech 11.-14 února uspořádána na pražském Výstavišti. Šlo o středoevropský veletrh cestovního ruchu Holiday World 1999. Tento veletrh je každoročně vstupní branou pro turistické produkty vzdálených zemí do střední a východní Evropy a v opačném směru souhrnnou nabídkou turistického potenciálu našeho regionu.
Zajímavá akce byla ve dnech 11.-14 února uspořádána na pražském Výstavišti. Šlo o středoevropský veletrh cestovního ruchu Holiday World 1999. Tento veletrh je každoročně vstupní branou pro turistické produkty vzdálených zemí do střední a východní Evropy a v opačném směru souhrnnou nabídkou turistického potenciálu našeho regionu. Podtitul „Středoevropský veletrh“ potvrzuje fakt, že nejvíce expozic pochází z národních turistických centrál Polska, Maďarska, Slovenska a Slovinska. Partnerskou zemí letošního osmého ročníku bylo Rakousko a proto se v „rakouském stylu“ konaly i všechny významné doprovodné akce, včetně slavnostní recepce na Hradě.
Přes osm set vystavovatelů obsadilo téměř všechny pavilóny areálu, navíc byly k dispozici i dvě mobilní veletržní haly. Vystavovalo se i na vnějších plochách, kde se prezentovali zejména výrobci automobilů. V průběhu prvních dvou dnů veletrhu, určených odborníkům a obchodníkům, navštívilo Výstaviště přes dvanáct a půl tisíce lidí. Během následujícího víkendu se brány veletrhu otevřely i pro laickou veřejnost a i přes velice špatné počasí si přišlo expozice prohlédnout přes čtyřicet tisíc návštěvníků, a to nejen z České republiky.
V rámci akce byly vyhlášny i dvě odborné soutěže, kterých se zúčastnilo více než 60 vystavovatelů z celého světa. V soutěži „O nejpůsobivější stánek veletrhu“ přisoudila porota první místo společnostem Elita Travel a Národnímu divadlu Praha, na druhém místě se umístila E.N.I.T. Itálie. Vítězství ze soutěže „O nejzajímavější katalog“ si odnesla Croatian National Tourist Board, která zvítězila před katalogem Okresního úřadu Jičín. Čestným místem byl navíc ohodnocen katalog America Tours.
Velmi dobrou organizaci veletrhu ilustruje i spolupráce s Českými drahami, které během konání veletrhu poskytovaly významné slevy z jízdného, přičemž vlaková jízdenka zároveň platila i jako vstupenka na Výstaviště. Tento projekt umožnil mimopražským návštěvníkům uskutečnit hezký výlet, navíc spojený se získáním užitečných informací o cestování.
Na závěrečné tiskové konferenci informoval prezident pořádající Agentury Triumf Jiří Pavlík přítomné novináře o mimořádné spokojenosti vystavovatelů s výší uzavřených kontraktů a dále tlumočil odhodlání partnerské britské agentury ITE pokračovat v organizaci této stále úspěšnější akce. Pro příští ročník, který se uskuteční ve dnech 10.-13.února 2000 a jehož partnerskou zemí bude Slovensko, se počítá s podstatným zvýšením počtu vystavujících tuzemských regionů, které svou prezentací slavily mezi návštěvníky neobyčejný úspěch.
Vítězslav Bureš
student 3. semestru IS F5