K nápadu ovoce v ledu vedlo nedopatření

4. 8. 2010 | | Kariéra

Ve čtvrtém díle našeho seriálu vám představíme podnikatelský nápad
na prodej ovoce zamraženého v ledových kostkách, který vznikl v podstatě
nedopatřením. Dnes je však úspěšně patentován a své majitelce
přináší pozitivní ohlasy z Česka i zahraničí.

Na podnikatelský nápad prodeje ovoce zamraženého v ledových kostkách
přišla Taťána Višková během práce v cukrárně. „Stále jsme hledali
možnosti, jak obohatit nápojový lístek. Ovocem a mátou jsme zdobili
sklenice a ledy byly umístěny v mrazáku těsně pod ovocem. A právě
v mrazáku se stalo nedopatření. Do formy na ledové kostky vypadla ze
sáčku jahoda určená do koktejlů. A bylo to na světě,“ popisuje vznik
nápadu Višková.

V cukrárně se pro nápad nadchli a začali mrazit skoro všechno,
například i kávová zrna do ledových káv. Cukrárna však záhy ukončila
provoz a budoucí podnikatelka se rozhodla, že se nápad pokusí rozvinout
v obchodní příležitost, tentokrát na vlastní pěst.

Připravila podnikatelský plán, webové stránky a začala oslovovat
potenciální odběratele. Z pohledu obecnější známosti jí zezačátku
pomohla především účast v soutěži Milionový nápad, kterou loni
organizoval Institut rozvoje podnikání (IDE) při VŠE, stejně jako účast
v televizním pořadu České televize Den D.

Peníze i poradenství

„Produkt jsem začala nabízet týden po odvysílání pořadu v televizi.
Osobně jsem navštívila asi šest set restaurací, barů, cukráren, kaváren
a diskoték a všichni měli zájem novinku vyzkoušet. Loni v dubnu navíc
bylo téměř letní počasí, takže to mluvilo ve prospěch věci,“
vzpomíná na své podnikatelské začátky Višková.

Účast v obou soutěžích podnítila i zájem investorů. Vážný zájem
jich projevilo celkem osm. Co však potřebovala stejně intenzivně jako
investici pro další rozvoj, bylo i poradenství v samotném podnikání.
„Hodně mi v tom pomohla spolupráce s ředitelem IDE, panem Křížkem,
který mi tuto pomoc ve vedení nabídl. Velmi si toho cením a jsem připravena
se učit, co je potřeba, a opravdu správně rozvíjet svůj nový byznys,“
popisuje Višková.

Ledová kostka s logem

V současné době Višková nabízí hned několik druhů výrobků.
Patentem má například ošetřeny ledy s ovocem, bylinou, suchým plodem,
kávovým zrnem nebo s příměsí sirupů a šťáv. Zájem o ně mají
především cateringové společnosti, které tak mohou své rauty obohatit
o zajímavou novinku na trhu, stejně jako bary nebo diskotéky.

Vůbec největší zájem je o ledové kostky s jahodou a citronem.

Sortiment přitom nadále rozšiřuje. „Podala jsem nový užitný vzor na
formu a výrobní postup ledových kostek, kde se jedná především o loga,
znaky, čísla, písmena a podobně, která budou plasticky a případně
barevně vystupovat z kostky ledu. Cílem je podpořit především zakázkovou
výrobu na různé rauty a firemní akce. Také jsem navázala spolupráci
s firmou, která zavádí na trh nový zákusek jménem Gerlinda, který je
bezlepkový, cenově velmi dostupný, má jedinečnou chuť a lehkost a
distribuuje se také v mraženém stavu. Mám ještě další nápady, ale ty
už s ledy nesouvisí,“ vysvětluje Višková.

Expanze do letovisek

Ledové kostky Višková v současné době distribuuje každý den do
několika vybraných českých regionů prostřednictvím pravidelné
rozvážky. Další dodávky pak probíhají dle speciálních požadavků
v podstatě kamkoli po celé republice. Rozšíření pravidelných
distribučních cest je v plánu, ale vše se bude odvíjet nejen od zájmu
zákazníků, ale i finančních možností.

Ambice projektu jsou však vysoké, s přesahem i za hranice Česka.
„Jednáme například o vývozu našich výrobků do Itálie a další země
plánujeme. Myslím si, že ledy s ovocem a mátou by mohly být
v přímořských letoviscích výbornou ozdobou místních drinků,“
plánuje Višková.

Mohlo by tě zajímat: