Komunikace mezi zaměstnavatelem a budoucími absolventy není ideální

Komunikace mezi zaměstnavatelem a budoucími absolventy není ideální

Potencionální zaměstnavatelé studentů i absolventů VŠE by uvítali možnost hledat zájemce o práci přes školní síť. Podobná stránka sice existuje, ale studenti ani firmy o ní nevědí. „Nedávno jsme sháněli konzultanta do našeho týmu a chtěli jsme využít líhně VŠE. Po dvou pokusech o spolupráci se školou jsem však rezignovali a kandidáta nakonec hledali přes jobs.cz,“ říká Pavel Šimek, marketingový manažer firmy EIITE a absolvent VŠE. „Když hledáme mladé duše, tak nehodlám lítat po nástěnkách,“ zdůvodňuje.

Potencionální zaměstnavatelé studentů i absolventů VŠE by uvítali možnost hledat zájemce o práci přes školní síť. Podobná stránka sice existuje, ale studenti ani firmy o ní nevědí.

„Nedávno jsme sháněli konzultanta do našeho týmu a chtěli jsme využít líhně VŠE. Po dvou pokusech o spolupráci se školou jsem však rezignovali a kandidáta nakonec hledali přes http://jobs.cz,“ říká Pavel Šimek, marketingový manažer firmy EIITE a absolvent VŠE. „Když hledáme mladé duše, tak nehodlám lítat po nástěnkách,“ zdůvodňuje.

Podle něj by byl řešením například portál jobs.vse.cz, kde by mohla probíhat komunikace se zaměstnavateli. „Současné spojení mezi VŠE a praxí je nedostatečné,“ zamýšlí se. Souhlasí s ním i Magda Kadlčková, konzultantka headhunterská společnosti Wrightson Urquhart: „Většinou pro vyhledávání používáme server jobs.cz. Ocenili bychom možnost umístit náš inzerát na školní web, který by byl navštěvovaný. Bohužel si nejsem vědoma žádných možností, které škola nabízí,“ uvádí.

Její odpověď tak dokládá současnou situaci. Na školních stránkách je sice umístěna sekce s názvem Nabídka zaměstnání (www.vse.cz/kategorie.php3?IDkat=1368), ale studenti ani potenciální zaměstnavatelé o ní ve většině případů příliš nevědí. Je to způsobeno především nutností „proklikat se“ k nabídkám celou řadou odkazů a také nedostatečným zvýrazněním této sekce.

„O něčem takovém jako je nabídka zaměstnání na školním webu, slyším poprvé. Vůbec jsem si toho na stránkách VŠE nevšimla,“ říká Martina, studentka pátého ročníku Fakulty podnikohospodářské: „Když sháním práci, pak zásadně přes firmu, o kterou mám zájem nebo přes jobs.cz. Nevím totiž o tom, že by škola něco takového poskytovala,“ pokračuje a zároveň dodává: „Kdyby byla možnost nějakého job portálu v rámci školy, určitě bych ho využila.“

Podobný portál provozuje například INFOCENTRUM Vysoké školy báňské na http://ic.vsb.cz. Za hlavní úkol si zde klade navázání kontaktů mezi budoucími absolventy a jejich potencionálním zaměstnavatelem.

Na Vysoké škole ekonomické se o zavedení podobného „job portálu“ však zatím neuvažuje. „Akademická síť CESNET, ke které je škola připojena, nesmí zveřejňovat komerční nabídky,“ vysvětluje Jana Hartmanová, vedoucí odboru informační podpory studia a výzkumu. „Navíc pokud by byla nabídka zaměstnání přístupna i mimo okruh našich studentů, brzy by se zde začaly nabízet či poptávat zaměstnání, která se specializací školy vůbec nesouvisí,“ obává se. „Mimo intranet škola zadává nabídky zaměstnání jenom v případě, že někoho sama hledá,“ doplňuje.

Na stránky VŠE do sekce Nabídka zaměstnání si může podat inzerát jakákoliv firma. Nabídku odešle elektronickou poštou na adresu webmastera jako přílohu, ideálně zpracovanou v textovém editoru Word. Nabízený pracovní post však musí být určen výhradně pro studenta či absolventa VŠE.Na internetu je možné přečíst si, která firma poptává a o jakou pozici se jedná. Na podrobnosti o nabídce zaměstnání už však mají přístup pouze studenti VŠE. Ti, po zadání svého uživatelského jména a hesla do školní sítě, shlédnou inzerát celý.

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

9f540da5-1bf8-4d65-b133-d0550ace1767

Z Love Islandu na vrchol: Influencer monitor ukázal nový trend

Ikonický influencer, symbol mladé generace, Karel Kovář alias Kovy byl sesazen z prvního místa Influencer monitoru, který pravidelně od roku 2019 vydává Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing působící na Fakultě podnikohospodářské (FPH) na Vysoké škole ekonomické (VŠE). Rok 2024 totiž ovládla devatenáctiletá Domi Alagia. V minulém roce přitom nefigurovala ani v první patnáctce....

WhatsApp Image 2024-12-01 at 12.05.01

Halyna Kovalenko: Cesta k vlastnímu podnikání začíná v AIESECu

Halyna Kovalenko, současná LCP (Local Committee President) v AIESEC Praha, je nejen inspirativní lídryní, ale také studentkou bakalářského programu Podniková ekonomika a management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru jsme si povídali o jejích zkušenostech v AIESECu, o tom, jak tato globální organizace rozvíjí mladé lídry, a jaké příležitosti nabízí studentům. Halyna také sdílela, co ji...

1583752051616

Adam Vološin: Na cestu na kole z Porta do Prahy mě namotivovala moje nadřízená

Adam Vološin je studentem magisterského stupně programu Management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru nám povyprávěl nejen o své činnosti v Klubu cestovatelů VŠE nebo o práci v Procter & Gamble. Adamovou velkou vášní je také cyklistika a před několika měsíci přejel na kole trasu z Porta až do Prahy. Dozvíte se, co si na této...