Pro studenty není plat tak důležitý, preferují odvětví a stabilní uplatnění

Pro studenty není plat tak důležitý, preferují odvětví a stabilní uplatnění

Podle průzkumu společnosti PwC ČR Studentský barometr klesl
v preferencích studentů při hledání práce plat až na osmé místo. Před
ním se umístilo odvětví, náplň práce, prestiž značky, dlouhodobá
perspektiva zaměstnání a stabilita firmy na trhu.

Většina studentů chce podle průzkumu ve svém prvním zaměstnání
zůstat alespoň tři roky. Více než deset procent dotázaných dokonce chce
u prvního zaměstnavatele zůstat celý život. Pouhá dvě procenta studentů
by chtěla po roce zaměstnavatele změnit. Touha po stabilitě odráží
nejistou dobu na trhu práce. I když česká ekonomika vykazuje zlepšení,
trh práce na tento růst reaguje zpožděně. „To vnímají i studenti, a
proto hledají práci ve stabilním odvětví pro stabilní firmu, která jim
zajistí perspektivní zaměstnání,“ uvedl Václav Prýmek, partner ve
společnosti PwC Česká republika.

Studenti podle průzkumu počítají s tím, že po absolvování vysoké
školy budou pokračovat ve vzdělávání. Chtějí využít možnosti, které
jim nabídne zaměstnavatel, nebo plánují navštěvovat jazykové kurzy.
64 procent dotázaných si chce titul doplnit o profesní kvalifikaci. Václav
Prýmek uvedl, že zaměstnanci PwC oceňují možnosti dalšího vzdělávání
více než jiné benefity. „Auditoři získávají mezinárodní kvalifikaci
ACCA, daňaři zpravidla český certifikát daňového poradce,“ vysvětluje
Prýmek.

Na pracovní veletrhy chodí mladší studenti

Studenti se oproti předkrizovým létům začínají o své budoucí
uplatnění zajímat dříve. Před ukončením třetího ročníku se
nějakého pracovního veletrhu zúčastnilo 70 procent studentů. Prýmek
uvedl, že starším studentům toho na veletrhu stejně moc nového neřeknou.
„Horkým tématem veletrhů se stávají kratší úvazky či stáže,“
řekl Prýmek.

Kromě veletrhů hledají studenti práci na specializovaných webech nebo na
stránkách společností, pro které chtějí pracovat. Další možností jsou
studentské portály a katalogy z veletrhů pracovních příležitostí.

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

9f540da5-1bf8-4d65-b133-d0550ace1767

Z Love Islandu na vrchol: Influencer monitor ukázal nový trend

Ikonický influencer, symbol mladé generace, Karel Kovář alias Kovy byl sesazen z prvního místa Influencer monitoru, který pravidelně od roku 2019 vydává Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing působící na Fakultě podnikohospodářské (FPH) na Vysoké škole ekonomické (VŠE). Rok 2024 totiž ovládla devatenáctiletá Domi Alagia. V minulém roce přitom nefigurovala ani v první patnáctce....

WhatsApp Image 2024-12-01 at 12.05.01

Halyna Kovalenko: Cesta k vlastnímu podnikání začíná v AIESECu

Halyna Kovalenko, současná LCP (Local Committee President) v AIESEC Praha, je nejen inspirativní lídryní, ale také studentkou bakalářského programu Podniková ekonomika a management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru jsme si povídali o jejích zkušenostech v AIESECu, o tom, jak tato globální organizace rozvíjí mladé lídry, a jaké příležitosti nabízí studentům. Halyna také sdílela, co ji...

1583752051616

Adam Vološin: Na cestu na kole z Porta do Prahy mě namotivovala moje nadřízená

Adam Vološin je studentem magisterského stupně programu Management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru nám povyprávěl nejen o své činnosti v Klubu cestovatelů VŠE nebo o práci v Procter & Gamble. Adamovou velkou vášní je také cyklistika a před několika měsíci přejel na kole trasu z Porta až do Prahy. Dozvíte se, co si na této...