V soutěži jsme hodiny řešili, jak skutečně funguje banka

V soutěži jsme hodiny řešili, jak skutečně funguje banka

Do letošního ročníku studentské soutěže Citi Innovator soutěže se
přihlásilo přes dvacet tří- až pětičlenných týmů, ve kterých se
dohromady zapojila téměř stovka účastníků. Studenti z VŠE přitom
obsadili první místa.

Hlavním úkolem soutěže pro vysokoškoláky, kterou organizuje Citibank,
bylo zpracovat případovou studii z reálného prostředí banky – a to na
jedno z následujících témat: Globální zázemí banky jako konkurenční
výhoda u exportních firem (oblast firemního bankovnictví), Marketingová
strategie pro segment VIP klientely (oblast prémiového bankovnictví) nebo
Analýza tržní nabídky a možnosti produktové inovace (v oblasti
kreditních karet).

Hodnotila se schopnost analyzovat problematiku, dále pak inovativnost
nabídnutého řešení a jeho reálný přínos pro banku. V úvahu brala
porota i kvalitu prezentace. Kromě českého nebo anglického textu o rozsahu
do padesáti normostran si soutěžící totiž museli připravit i obhajobu
své práce.

Konečně jsme nedělali jen smyšlené příklady

Ve všech třech kategorií obsadily první místa týmy složené
z posluchačů z VŠE. V oblasti firemního bankovnictví to byl tým G3
(Štěpán Pekárek, Jan Šembera a Martin Novotný), v kategorii prémiového
bankovnictví tým Diver(City) – z VŠE se zde zúčastnili Tomáš Kalenda,
Sabina Kabusheva a Michal Strapatý. V kategorii zaměřené na kreditní karty
zvítězil tým Bank Gang (Miroslav Havela, Martina Škodová a Soňa
Vlasáková).

„Hlavním přínosem soutěže je osobní kontakt s reálným světem
businessu,“ hodnotí například Štěpán Pekárek s tím, že tak dostal
příležitost zkusit si „naostro“ své schopnosti.

„Od začátku do konce jsme se učili – o fungování banky a
bankovních produktů, o situaci na trhu, o tom, jak přemýšlet
o problémech, i o tom, jak výsledky srozumitelně podat,“ doplňuje
Miroslav Havela a vysvětluje, proč soutěže nelituje, i když mu zabrala
spoustu hodin o víkendech a po večerech.

„Řešíte reálné problémy, ne jen příklady a smyšlené business case
studies. Nemáte vstupní údaje v zadání, předepsanou strukturu práce ani
jediný správný výsledek,“ říká.

Foto: Honors Academia

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

9f540da5-1bf8-4d65-b133-d0550ace1767

Z Love Islandu na vrchol: Influencer monitor ukázal nový trend

Ikonický influencer, symbol mladé generace, Karel Kovář alias Kovy byl sesazen z prvního místa Influencer monitoru, který pravidelně od roku 2019 vydává Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing působící na Fakultě podnikohospodářské (FPH) na Vysoké škole ekonomické (VŠE). Rok 2024 totiž ovládla devatenáctiletá Domi Alagia. V minulém roce přitom nefigurovala ani v první patnáctce....

WhatsApp Image 2024-12-01 at 12.05.01

Halyna Kovalenko: Cesta k vlastnímu podnikání začíná v AIESECu

Halyna Kovalenko, současná LCP (Local Committee President) v AIESEC Praha, je nejen inspirativní lídryní, ale také studentkou bakalářského programu Podniková ekonomika a management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru jsme si povídali o jejích zkušenostech v AIESECu, o tom, jak tato globální organizace rozvíjí mladé lídry, a jaké příležitosti nabízí studentům. Halyna také sdílela, co ji...

1583752051616

Adam Vološin: Na cestu na kole z Porta do Prahy mě namotivovala moje nadřízená

Adam Vološin je studentem magisterského stupně programu Management na Fakultě podnikohospodářské. V rozhovoru nám povyprávěl nejen o své činnosti v Klubu cestovatelů VŠE nebo o práci v Procter & Gamble. Adamovou velkou vášní je také cyklistika a před několika měsíci přejel na kole trasu z Porta až do Prahy. Dozvíte se, co si na této...