Vyšla Revolver Revue č. 56

Vyšla Revolver Revue č. 56

Další číslo Revolver Revue se v těchto dnech dostává ke svým čtenářům. Časopis je vydáván od roku 1985 (do roku 1989 jako samizdat). Zaměřen je na literaturu, výtvarné umění a širší společenské souvislosti. Následuje výběr z témat, která 56. číslo přináší.

Další číslo Revolver Revue se v těchto dnech dostává ke svým čtenářům. Časopis je vydáván od roku 1985 (do roku 1989 jako samizdat). Zaměřen je na literaturu, výtvarné umění a širší společenské souvislosti. Následuje výběr z témat, která 56. číslo přináší.

„Supermarket není tržnice, protože zde není místo k dialogu, a kino není divadlo, protože scéna je dvojrozměrná a nepřipouští zpětnou vazbu mezi dramatem a divákem“, píše Vilém Flusser v textu s názvem Gesto filmování, který, spolu s Gestem telefonování a Gestem psaní, pro Revolver Revue vybral a přeložil Jiří Fiala.

Rubrika Z dílen grafiků je tentokrát vyhrazena Tomáši Machkovi, který „by uměl žít“ v době první republiky, „kdy kvalitní design, architektura a umění nebyly ozdobou a zbytností, nýbrž přirozenou a nutnou součástí moderního života“, jak řekl v jedné z odpovědí na Čtrnáct otázek Viktora Karlíka. Milan Pitlach doprovodil své fotografie krajin citáty z Nietzscheho arcidíla.

„V rodině živící se prací na poli jsem si zvykla jako na samozřejmost, o níž se ani nepřemýšlí, že pro „potřeby duše“, četbu, studium, náboženství, přírodu, i pro zábavu musí člověk zužitkovat chvíle, kdy ho není třeba jinde“, řekla spisovatelka Anna Blažíčková v rozhovoru Robertu Krumphanzlovi. Z jejích próz, z velké části dosud nevydaných, publikuje Revue povídky Babička se vrátila a Momentka.

Obsáhlá část 56. čísla se váže k městu Zlín: Tamější rodák Pavel Petr napsal básnický deník s názvem Z Javoriny pro Filipa. Viktor Kolář je autorem cyklu fotografií z emigrace Novosvětská setkání – v průvodním textu vzpomíná na to, jak je roku 1984 vystavil v normalizačním Gottwaldově. V samostatných portrétech jsou otištěna výtvarná díla Svatopluka Slovenčíka, Zdeňka Macháčka a Jiřího Mikulčíka, v ukázkách práce učitelů a žáků Zlínské soukromé vyšší odborné školy umění. K tématu se váží i rozhovory s ředitelem zmíněné školy Ivo Sedláčkem a s šéfredaktorem časopisu Prostor Zlín Jiřím Ševečkem. Z rozhovorů mimo jiné vyplývá, že kultura by ve Zlíně dnes nemohla v takové míře existovat bez klíčové podpory fondu města a četných příznivců z řad podnikatelů, o nichž se Praze dosud může jen zdát.

Společnost pro Revolver Revue
hana.kucerova@quick.cz

Diskuze

Jak anonymně přispívat do diskuze? Stačí zaškrtnout "Chci zveřejnnit jako host" a vyplnit náhodné jméno a e-mail

Mohlo by vás zajímat

ilist web

EDITORIAL: Jak jsme z iListu udělali médium pro 21. století

Vážené čtenářky, vážení čtenáři, moji předchůdci měli příležitost pravidelně se na Vás obracet skrze úvodní slova tištěných čísel iListu. Já sám jsem takovou možnost neměl, poněvadž jsme po více než 25 letech jejich vydávání ukončili. Uplynulý akademický rok byl i proto plný změn, které si však krátké ohlédnutí rozhodně zaslouží. iList vznikl na konci minulého...

článek 2

Video o tvorbě rozvrhu na VŠE je terčem posměchu. Realita je však mnohem složitější.

Dvouminutové video – tolik stačilo k tomu, aby se v polovině června rozvířila vášnivá debata napříč sociálními sítěmi na téma tvorby rozvrhu na VŠE. Národohospodářská fakulta (NF) zveřejnila video, které mělo studentům i veřejnosti tento proces přiblížit. Pro část diváků je práce rozvrhářek terčem posměchu, druzí se jich zastávají. Proč vzbudilo video takovou vlnu reakcí,...

marcus-ng-ZbbhkQ0M2AM-unsplash

Povinný tělocvik na vysoké škole: ano nebo ne? Zeptali jsme se studentů VŠE.

Když se řekne Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE), většina lidí si představí učebny plné studentů, kteří pilně studují ekonomii, management, finance a spoustu dalších užitečných předmětů, ale ne vždy studenti VŠE tráví svůj čas v učebně či v posluchárně. Někteří z nich musí svůj čas alokovat i do nějakého z povinně volitelných kurzů tělocviku,...