Analytikem snadno a rychle

20. 6. 2010 | | Názory

Nezaměstnanost stoupá a strach o práci je cítit na každém kroku. Co
dělat, když dojde na nejhorší a vyrazí i vás? Nebuďte skromní a zkuste
to třeba v bance. Finanční sektor vás přivítá s otevřenou náručí a
ještě vás pěkně zaplatí.

Hlavně je důležité si vybrat nějakou trendy profesi. Staňte se třeba
finančním analytikem. Váháte? Nebojte, není to těžké. Poradím vám, jak
na to. Finanční analytik je něco jako mediální maskot banky. Musíte dobře
vypadat a komentovat v médiích různá témata jako například cenu ropy,
počasí a blbou náladu. Abyste před televizními diváky nevypadali jako blb
z Horní-Dolní, musíte si osvojit sadu základních frází. Pokud se vás
zvídavá redaktorka zeptá na důvod růstu cen akcií, odpovídejte zásadně
poučkou, že poptávka je přeci vyšší než nabídka, a to tlačí ceny
nahoru. Zkušenější si mohou dovolit oblíbenou alternativu: Když ceny
rostou, tak rostou. Pro komentáře nových statistických údajů, jako je
například deficit platební bilance, zvolte léty ověřený postup. Stačí
porovnat současný údaj s hodnotou za minulé období a na procentním
rozdílu a ukážete, jestli je situace lepší nebo horší.

Složitější techniky přicházejí s otázkami na investiční
doporučení jednotlivých burzovních titulů. Nicméně i v tomto případě
existuje vychytralé řešení. Použijte názory vašich kolegů a cenu
stanovte jako jejich průměr. Jako vstupní data použijte průzkumy
renomovaných médií jako jsou Bloomberg, Reuters či MF Dnes. Pokud vaše
věštba náhodou nevyjde, nebuďte smutní. Až na pár bezvýznamných
ňoumů, nikdo správnost vašeho odborného výzkumu neověřuje. Pozor,
analytik si však nemůže dělat úplně všechno, co se mu zlíbí. Občas
budete muset poslouchat příkazy vedení vaší banky. Šéfové potřebují
nové porsche, ergo je nutno dát věci do pohybu. Vaše banka nakoupí akcii
firmy A a chvíli poté vydáte zprávu, že právě tyto akcie mají růstový
potenciál a jsou perfektní k nákupu. Po růstu ceny akcie, je banka prodá a
všichni jsou spokojeni. Akcionář má výnosnou akcii, váš šéf nové
porsche a vy svých deset vteřin slávy na televizních obrazovkách.
A nejdůležitější pravidlo nakonec. Předpovídejte stále nějakou krizi.
Nakonec totiž budete mít pravdu.

Mohlo by tě zajímat: